ΓΔ: 1704.04 0.13% Τζίρος: 59.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:24:32
Φωτο: Shutterstock

ECSA και SEA Europe ζητούν ένταξη της ναυτιλίας στην πράσινη ατζέντα της ΕΕ

Η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) και η Sea Europe, εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών ναυπηγείων και των κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού, ζήτησαν από την Κομισιόν να ενσωματώσει τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρωπαϊκή Βιομηχανική Στρατηγική και το Σχέδιο Επενδύσεων Βιώσιμων Μεταφορών.

Πρόσκληση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρωπαϊκή Βιομηχανική Ναυτιλιακή Στρατηγική, καθώς και στο Σχέδιο Επενδύσεων Βιώσιμων Μεταφορών, απηύθυναν από κοινού η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών ECSA και η Sea Europe, ένωση που εκπροσωπεί τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Στο μεταξύ, βελτιώσεις σε συγκεκριμένους τομείς της ναυτιλίας έναντι του ογκούμενου ανταγωνισμού από την Ασία με κοινή ευρωπαϊκή στρατηγική, χρηματοδότηση για επενδύσεις και επανακατάρτιση ναυτικών ενόψει των νέων καυσίμων, επισημαίνουν δύο μελέτες που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της Ένωσης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών.

Σε κοινή γραμμή ECSA και Sea Europe

Η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών ECSA και η Sea Europe επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να συνεργαστούν για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ και να ενισχύσουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα, ενώ κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εκδώσει δράσεις με αντίκτυπο.

«Για διασφάλιση της διεθνής ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, που αποτελεί προϋπόθεση για ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα» έκανε λόγο ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών ECSA.

Πρόσθεσε ότι «η οικονομική στήριξη από τα έσοδα του εθνικού και του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων θα πρέπει να ενισχύσει την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων».

«Η Ευρώπη χρειάζεται ισχυρά, καινοτόμα και παγκοσμίως ανταγωνιστικά ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Η Ευρώπη κατέχει παγκόσμια ηγετική θέση στους πολύπλοκους τύπους πλοίων και στην κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού, αλλά πρέπει να είναι πιο ανθεκτική και λιγότερο εξαρτημένη από ξένα κράτη» δήλωσε από την πλευρά του ο Christophe Tytgat, Γενικός Γραμματέας της Sea Europe.

Βελτιώσεις στη ναυτιλία για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας

Τη στρατηγική σημασία της ναυτιλίας για την ασφάλεια και την οικονομία στη γηραιά ήπειρο, αλλά και τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος προκειμένου να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του αναδεικνύουν δύο μελέτες, μία της Deloitte και μία της CE Delft, που εκπονήθηκαν για την Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA).

Ενιαία ανάπτυξη ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη ναυτιλία, απλούστευση του ρυθμιστικού πλαισίου, χρηματοδότηση για επενδύσεις αλλά και επανακατάρτιση των ναυτικών για τα επερχόμενα εναλλακτικά καύσιμα, περιλαμβάνονται στις προτάσεις της Deloite.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι η ΕΕ αντιμετωπίζει σήμερα εντονότερο διεθνή ανταγωνισμό ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες από ποτέ άλλοτε.

Ο ευρωπαϊκός στόλος αυξάνεται σταθερά, αλλά άλλοι στόλοι αναπτύσσονται ταχύτερα. Καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα αυξάνεται, η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει να θεωρείται ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα στην περιοχή, εδραιώνοντας την ηγετική θέση της ΕΕ στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.

Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ισχύον κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει έναν ανταγωνιστικό ναυτιλιακό τομέα της ΕΕ.

Ωστόσο, επισημαίνει ότι σημαντικοί τομείς χρήζουν βελτίωσης, όπως η κάλυψη του επενδυτικού κενού για την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση του διοικητικού φόρτου και η ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κανονισμούς.

Προτείνει τα έσοδα που προορίζονται για τον τομέα της ναυτιλίας στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ συμβατικών και καθαρών καυσίμων και για τη στήριξη επενδύσεων σε καθαρές τεχνολογίες, παρέχοντας ένα πρόσθετο κίνητρο για τους προμηθευτές να επεκτείνουν τη βιομηχανική παραγωγή τους στην Ευρώπη.

Συνιστάται επίσης να μπορούν τα κράτη μέλη να χρησιμοποιούν τα εθνικά έσοδα από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών ΣΕΔΕ της ΕΕ για να συμπληρώνουν τα κονδύλια της ΕΕ.

Αναφέρει εξάλλου ότι τα επερχόμενα καθαρά καύσιμα και οι ψηφιακές τεχνολογίες θα απαιτήσουν νέες και πρόσθετες δεξιότητες, εκπαίδευση και επιχειρησιακή κατάρτιση για τους ναυτικούς.

Η ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση θα απαιτήσει την αναβάθμιση και επανεκπαίδευση περίπου 800.000 ναυτικών τα επόμενα 10 χρόνια διεθνώς και, σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, 250.000 ναυτικών μόνο στην Ευρώπη.

«Ενώ η ΕΕ αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου σε όρους παγκόσμιας χωρητικότητας σε όλα τα τμήματα», διαπιστώνει η μελέτη της CE Delft.

Προσθέτει ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 30% των παγκόσμιων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το 44% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 35% των δεξαμενόπλοιων και το 33% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, γεγονός που την καθιστά ηγετική δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.

Παράλληλα επισημαίνει ότι η συνολική οικονομική συνεισφορά του κλάδου, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, έχει εκτοξευτεί στα 183,4 δισ. δολάρια

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κορκίδης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Ανοίγει θέσεις εργασίας η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ σημείωσε ότι το σχέδιο εξυγίανσης περιλαμβάνει ανάληψη χρεών περίπου 220 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αποπληρωθούν σταδιακά με επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας και δημιουργία 2.000 θέσεων εργασίας.
elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμερικανικό σχέδιο «Τρίαινα»: Επένδυση 1,4 δισ. στα ναυπηγεία

Το σχέδιο της ONEX και της αμερικανικής DFC για τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Οι φρεγάτες, η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας και η κατάκτηση ισχυρής θέσης στο διεθνή ανταγωνισμό.
Βιβή Χαραλαμπoγιάννη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαραλαμπογιάννη: Kρίσιμη η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο

Στο πλαίσιο του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, η υφυπουργός Εσωτερικών, υπογράμμισε πως η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό του Δημοσίου θα είναι και ο επιταχυντής των αλλαγών.
papathanasis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ν. Παπαθανάσης: Θα ξεπεράσουν τα 17 δισ. οι δημόσιες επενδύσεις το 2026

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως το 2025 η χώρα θα έχει το μεγαλύτερο πρόγραμμα επενδύσεων των τελευταίων 15 ετών, με την κυβέρνηση να έχει δημιουργήσει ένα θελτικό επενδυτικό περιβάλλον.