ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
elefsina_naypigeio
Ναυπηγεία Ελευσίνας, πηγή: Shutterstock

Αμερικανικό σχέδιο «Τρίαινα»: Επένδυση 1,4 δισ. στα ναυπηγεία

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Το σχέδιο της ONEX και της αμερικανικής DFC για τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Οι φρεγάτες, η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας και η κατάκτηση ισχυρής θέσης στο διεθνή ανταγωνισμό.

Επενδύσεις άνω των 1,4 δισ. ευρώ περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily, το σχέδιο δημιουργίας της «Τρίαινας» της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας από την ONEX με τη στήριξη της αμερικανικής DFC (Development Finance Corporation). Στήριξη, η οποία σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αρχικά αφορά στην δανειοδότηση του εγχειρήματος, εξετάζεται όμως σε δεύτερο χρόνο και το ενδεχόμενο συμμετοχής της DFC στο μετοχικό κεφάλαιο, γεγονός που δείχνει την σημαντικότητα του για την αμερικανική πλευρά.

Το σχέδιο περιλαμβάνει τη λειτουργία των τριών σημαντικών ναυπηγείων της χώρας, δηλαδή του Νεωρίου, που ήδη λειτουργεί υπό τη σκέπη της ONEX, της Ελευσίνας, που πλέον βρίσκεται στην φάση της εξυγίανσης και έχει περάσει μετοχικά στον έλεγχο της, καθώς και του Σκαραμαγκά, όπου πλέον τρέχει ο διαγωνισμός, σαν έναν όμιλο επιχειρήσεων υπό τη διεύθυνση του Πάνου Ξενοκώστα με σημαντικές συνέργειες ανάμεσα στα τρία κορυφαία ναυπηγεία της χώρας που θα προσδώσουν στον όμιλο και ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές.

Το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ αναλύεται στην ανάληψη των χρεών, σε ανακαινίσεις που είναι επιτακτικές αλλά και σε σημαντικές επενδύσεις επέκτασης της παραγωγικής δυναμικότητας, ώστε πλέον να μπορούν να εξυπηρετηθούν η κατασκευή των νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, που έχει εξαγγελθεί από τον πρωθυπουργό, αλλά και η κατάκτηση ισχυρής θέσης στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Στην Ελευσίνα, το ύψος των επενδύσεων σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία ξεπερνά τα 480 εκατ. ευρώ, στο Νεώριο έχουν ήδη επενδυθεί περί τα 100 εκατ. και συνεχίζονται οι επενδύσεις, ενώ για τον Σκαραμαγκά οι επενδύσεις υπολογίζεται ότι θα κυμανθούν περί τα 600 με 700 εκατ. ευρώ.

Για την κατασκευή των φρεγατών, όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει ο Αμερικανός πρέσβης, Τζέφρι Πάιατ υπάρχει πολύ ανταγωνιστική πρόταση αμερικανικής εταιρείας, που περιλαμβάνει συμπαραγωγή των τριών από τις τέσσερις φρεγάτες σε ελληνικά ναυπηγεία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η πρόταση της Lockheed Martin που συζητείται με το Πολεμικό Ναυτικό, εκτός από το μεγάλο πλεονέκτημα της συμπαραγωγής στην Ελλάδα, συνδυάζει βελτιωμένη οικονομική προσφορά, καθώς και διαμόρφωση των συστημάτων και του οπλισμού των φρεγατών σύμφωνα με τις υψηλές απαιτήσεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Αν η διαδικασία με τον Σκαραμαγκά προχωρήσει και περάσει στην ONEX, τότε εκτιμάται ότι σε 18 μήνες τα ναυπηγεία θα είναι έτοιμα να αρχίσουν την παραγωγή των φρεγατών. Σύμφωνα με το σχέδιο, στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας θα δημιουργηθούν εντός διετίας περί τις 4.000 νέες θέσεις εργασίας.

Η συγκρότηση του ναυπηγικού κέντρου (hub) σημαίνει και τη σύσταση ενός εθνικού πρωταθλητή που θα διαθέτει το κρίσιμο μέγεθος για να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό από τα ναυπηγεία της Τουρκίας και της  Άπω Ανατολής. H δημιουργία του ελληνικού ναυπηγικού κολοσσού, που απαιτεί να μην υπάρξει εμπλοκή τρίτου στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, θα φέρει την ONEX με αξιώσεις απέναντι σε διεθνείς ισχυρούς παίκτες, όπως η ολλανδική Damen, η γαλλική Naval, η ισπανική Navantia, και η ιταλική Fincantieri.

Οι βασικοί άξονες ανάπτυξης του σχεδίου για την αναβίωση και ισχυροποίηση της ναυπηγικής βιομηχανίας είναι τρεις και αφορούν:

  • Αρχικά, την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Ήδη στο Νεώριο για κάθε ένα πλοίο, την επισκευή του οποίου αναλαμβάνει η μονάδα, άλλα 7,7 παραμένουν σε αναμονή. Με την προσθήκη των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά και ειδικά με τις δύο μεγάλες δεξαμενές 4 και 5 του δεύτερου θα μπορούν να επισκευαστούν και μεγαλύτερα αλλά και περισσότερα πλοία, ενώ υπάρχουν σχέδια για να επεκτείνουν τα Ναυπηγεία τη δραστηριότητά τους και στην παροχή υπηρεσιών σε πλοία της εμπορικής ναυτιλίας.
  • Δεύτερον, στον αμυντικό τομέα, όπου εκτός από τις ανάγκες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού η συνεργασία με την DFC και την αμερικανική πλευρά εξασφαλίζει την πρόσβαση και σε έναν ευρύτερο γεωγραφικό χώρο, καθώς μέσω του προγράμματος FMS (Foreign Military Sales) της αμερικανικής κυβέρνησης η ONEX μπορεί να αναλάβει εργασίες και για τις ένοπλες δυνάμεις χωρών του ΝΑΤΟ. Παράλληλα δημιουργεί και τα εχέγγυα για τη δημιουργία ισχυρών συνεργασιών, στις οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, συγκαταλέγεται και μία ακόμη εταιρεία, εκτός της χρηματοδότησης από την DFC.
  • Τρίτον ο νέος ναυπηγικός όμιλος θα αποτελέσει τον ενεργειακό βραχίονα της αμερικανικής κυβέρνησης, με ναυπήγηση τάνκερ LNG (πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ και τη δυτική Αφρική προς την Ελλάδα, και ευρύτερα τη Νοτιανατολική Ευρώπη) αλλά drill ships (πλωτά τρυπάνια για υποθαλάσσιες γεωτρήσεις) και τα oil rigs (εξέδρες υποθαλάσσιων γεωτρήσεων).
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπεγράφη η συμφωνία χρηματοδότησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας από τον DFC

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ONEX Shipyards & Technologies, Πάνος Ξενοκώστας, αναφέρθηκε στη συμβολή τόσο της αμερικανικής όσο και της ελληνικής κυβέρνησης για να επιτευχθεί η συμφωνία.
Pyatt
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κεφάλαια από την Ουάσιγκτον για διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Την απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης να διαθέσει κεφάλαια ο χρηματοδοτικός οργανισμός DFC επιβεβαιώνει ο Τζέφρι Πάιατ. Είχε προηγηθεί τηλεδιάσκεψη κυβερνητικών στελεχών με τους Αμερικανούς.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναζητούν τη... «χρυσή» παραγγελία πλοίων

Η επανεκκίνηση των ναυπηγείων και οι συζητήσεις με την Attica Group που θα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα 1 δισ. ευρώ. Τα εμπόδια, η πιθανή εμπλοκή του Δημοσίου με επιδοτήσεις και το παράδειγμα της Ιταλίας.