Οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει το Μεξικό βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν Enterprise Greece, ΣΕΒ, ΕΒΕΑ και ΣΕΒΕ, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.
Στην εκδήλωση, ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Γιάννης Μπρατάκος, επεσήμανε ότι η Λατινική Αμερική αποτελεί στρατηγικό στόχο για τη διεύρυνση του εξαγωγικού χάρτη της Ελλάδας.
Τόνισε ότι το Μεξικό διαθέτει ώριμη βιομηχανική βάση, ισχυρό ρόλο στην παραγωγή προϊόντων μεσαίας και υψηλής τεχνολογίας και εφαρμόζει πολιτικές προσέλκυσης Άμεσων Ξένων Επενδύσεων.
Ο κ. Μπρατάκος σημείωσε ότι η στενή συνεργασία του Μεξικού με την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου, διευκολύνει την πρόσβαση των επιχειρήσεων στις δύο αγορές, δημιουργώντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Υπογράμμισε, επίσης, τη σημασία της σωστής προετοιμασίας και ενημέρωσης για την αξιοποίηση αυτών των προοπτικών, καθώς και τον ρόλο του ΕΒΕΑ στη στήριξη της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Η Βίκυ Μακρυγιάννη, διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων του ΣΕΒ, ανέδειξε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των ελληνικών επιχειρήσεων σε τομείς όπως τα τρόφιμα, τα αγροτικά προϊόντα, ο φαρμακευτικός κλάδος, τα δομικά υλικά και οι τεχνικές υπηρεσίες.
Επισήμανε ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες συνεργασίας σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, περιβαλλοντικές τεχνολογίες, logistics και ψηφιακή καινοτομία. Σύμφωνα με την ίδια, η ανανεωμένη Συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου ΕΕ-Μεξικού αναμένεται να διευκολύνει το εμπόριο και να διαμορφώσει ένα πιο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον.
Ο Νίκος Βασιλείου, μέλος του ΔΣ της Enterprise Greece, υπογράμμισε τη δυναμική του Μεξικού ως αγοράς με ισχυρό βιομηχανικό τομέα και μεγάλες προοπτικές για αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες στους τομείς ενέργειας, τεχνολογίας, τουρισμού, ναυτιλίας, αγροδιατροφής και δημιουργικών βιομηχανιών.
Ο Παναγιώτης Χασάπης, εκτελεστικός αντιπρόεδρος ΣΕΒΕ, σημείωσε ότι παρά τη μικρή κάμψη το 2024, το διμερές εμπόριο Ελλάδας-Μεξικού διατηρείται σε υψηλότερα επίπεδα από την προ πανδημίας περίοδο.
Οι ελληνικές εξαγωγές ανέρχονται σε 158 εκατ. ευρώ, με εμπορικό πλεόνασμα 76,7 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε, οι δύο οικονομίες παρουσιάζουν συμπληρωματικότητα, ανοίγοντας δρόμους για συνεργασίες σε τρόφιμα, βιομηχανία, τεχνολογικές εφαρμογές, logistics και επενδύσεις.
Παρεμβάσεις πραγματοποίησαν ο πρέσβης του Μεξικού στην Ελλάδα, Alejandro García Moreno Elizondo, και ο πρέσβης της Ελλάδας στο Μεξικό, Νικόλαος Κοτροκόης, οι οποίοι αναφέρθηκαν στη σημασία των ελληνο-μεξικανικών σχέσεων και τις αναπτυξιακές προοπτικές.
Η Leda Giuffrida, Trade Coordinator της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσίασε τα βασικά σημεία της ανανεωμένης Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου ΕΕ-Μεξικού, η οποία αναμένεται να ενισχύσει το εμπόριο και τις επενδύσεις, διευκολύνοντας την πρόσβαση των ευρωπαϊκών και ελληνικών προϊόντων στη μεξικανική αγορά.
Η Ελένη Αλμπαντή, Senior Officer i-Services της Eurobank, ανέλυσε τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις Ελλάδας-Μεξικού, παρουσιάζοντας τις νέες ευκαιρίες που διαμορφώνονται στη μεξικανική αγορά.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία για το 2024, οι ελληνικές εξαγωγές προς το Μεξικό ανήλθαν σε 171 εκατ. δολάρια, ενώ οι εισαγωγές διαμορφώθηκαν σε 88 εκατ. δολάρια. Τα βασικά εισαγόμενα προϊόντα είναι ηλεκτρονικός εξοπλισμός, μηχανήματα, αλουμίνιο και αλκοολούχα ποτά.
Αντίστοιχα, τα ελληνικά εξαγόμενα προϊόντα περιλαμβάνουν οπτικά και ιατρικά όργανα, χημικά, πλαστικά, αλουμίνιο και παρασκευασμένα τρόφιμα.
Ιδιαίτερη αύξηση καταγράφεται στις εισαγωγές τροφίμων, όπως αβοκάντο, πιπεριές, μάνγκο και καλαμπόκι, με την κατηγορία να προσεγγίζει τα 192 εκατ. δολάρια.
Το Μεξικό χαρακτηρίζεται ως στρατηγική αγορά-πύλη προς τη Βόρεια και Κεντρική Αμερική, με σημαντική ζήτηση για εξειδικευμένα βιομηχανικά και τεχνολογικά προϊόντα, όπου οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.
Στην τελική ενότητα, ο Θοδωρής Μέλλος της ALCHIMICA Building Chemicals και ο Juan Carlos Lopez της SABO Group μοιράστηκαν πρακτικές συμβουλές και εμπειρίες από τη δραστηριοποίησή τους στην τοπική αγορά.
Τόνισαν τη σημασία της συνεχούς παρουσίας, των αξιόπιστων συνεργατών και της προσαρμογής στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της μεξικανικής επιχειρηματικής κουλτούρας.
Η εκδήλωση επιβεβαίωσε τη θετική πορεία των εμπορικών σχέσεων Ελλάδας-Μεξικού, με σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Η ενισχυόμενη παρουσία ελληνικών προϊόντων, η αναβάθμιση της Συμφωνίας ΕΕ-Μεξικού και η εμβάθυνση των επιχειρηματικών επαφών δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για νέες συνεργασίες.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συνεδρία δικτύωσης, δίνοντας στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να διερευνήσουν νέες εταιρικές συνέργειες και προοπτικές συνεργασίας.