ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ώρα αποφάσεων της κυβέρνησης για τη γραμμή 4 του μετρό

Εντός των επομένων ημερών ανακοινώνεται αν ο διαγωνισμός του 1,8 δισ. ευρώ θα προχωρήσει ή θα προκηρυχθεί νέος. Μεγάλη προσπάθεια από το υπουργείο Υποδομών για να μην καθυστερήσει άλλο το έργο.

Θέμα ημερών φαίνεται πως είναι η απόφαση της κυβέρνησης για την τύχη του διαγωνισμού του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η απόφαση δε μπορεί παρά να είναι πολιτική και πιθανώς να ληφθεί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, αφού ο διαγωνισμός έχει εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο των 1,8 δισ. ευρώ.

Πριν από λίγους μήνες, μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) αμφισβητούσε το σύνολο της τεχνικής αξιολόγησης από τις υπηρεσίες της Αττικό Μετρό. Χρειάστηκαν εβδομάδες παζαριών και συζητήσεων προκειμένου να ληφθεί οριστική απόφαση η οποία μάλλον θα δημοσιοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα. Προς το παρόν στο υπουργείο κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους. 

Στην κυβέρνηση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η απόφαση του ΣτΕ, επιχείρησαν να σώσουν το διαγωνισμό με το επιχείρημα πως πρέπει να προχωρήσει κάποιο μεγάλο έργο, ειδικά σε μια περίοδο που αναζητούνται λύσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ταυτόχρονα οι δύο ανταγωνιστικές κοινοπραξίες -στην πρώτη είναι επικεφαλής η ΑΚΤΩΡ και στη δεύτερη η ΑΒΑΞ- επιδιώκουν να προχωρήσει ο διαγωνισμός χωρίς ωστόσο να έχουν σταματήσει οι εκατέρωθεν προσφυγές. Σημειώνεται ότι ισχυρό δέλεαρ για τις εταιρείες είναι η προκαταβολή που προβλέπεται για την κατασκευή του έργου που φτάνει τα 130 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνα δρομολογείται από τις αρχές της δεκαετίας. Μάλιστα το 2014, δηλαδή πριν από έξι χρόνια, είχε ανακοινωθεί πως ο διαγωνισμός προκηρύσσεται άμεσα. Τελικά προκηρύχθηκε πριν από δύο χρόνια και κόλλησε στις προσφυγές και σε άλλα ζητήματα. Ταυτόχρονα υπήρξε πρόβλημα με το διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες ώστε ο ανάδοχος της κύριας σύμβασης να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα. 

Στην περίπτωση που αποφασιστεί η συνέχιση του διαγωνισμού, τότε θα υπάρξει νέα τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών. Στη συνέχεια οι δύο κοινοπραξίες θα καταθέσουν δεσμευτική οικονομική προσφορά και ο φθηνότερος θα κερδίσει τη μεγαλύτερη σύμβαση δημοσίου έργου των τελευταίων ετών. Αν αποφασιστεί η επανάληψη του διαγωνισμού τότε το χρονοδιάγραμμα θα αλλάξει. Όμως, ούτως ή άλλως το έργο πάει για το επόμενο ΕΣΠΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν τη λειτουργία

Στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύμβαση των 400 εκατ. ευρώ. Πρώτη φορά προωθείται στη χώρα μας διαγωνισμός για ιδιωτικό φορέα που θα λειτουργεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων για τα μέσα σταθερής τροχιάς

Επέκταση της γραμμής Ανθούπολη - Ίλιον του μετρό και υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς έχουν άμεση προτεραιότητα. Έξι διαγωνισμοί για διασύνδεση σιδηροδρόμων - λιμανιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε... slow motion τα έργα μετρό: Τι θα γίνει με τη γραμμή 2

Στο τέλος του 2021 η προκήρυξη για τα έργα στο τμήμα Ανθούπολη - Ίλιον, καθυστερήσεις από την Αττικό Μετρό και στη γραμμή 3, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. «Ακινησία» και στη γραμμή 4 παρά τη λήξη του διαγωνισμού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλα στραβά κι ανάποδα με τα έργα επέκτασης του Μετρό

Οι τρεις από τους έξι σταθμούς θα είναι έτοιμοι με μεγάλη καθυστέρηση στις αρχές του καλοκαιριού, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν αμέσως, λόγω ασυμβατότητας στο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων.