ΓΔ: 1419.53 0.14% Τζίρος: 13.89 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:36:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Αντιπλημμυρικά έργα μισού δισ. στους κατασκευαστικούς ομίλους

Τη διευθέτηση του ρέματος Εσχατιάς ανέλαβε η Intrakat, ενώ προωθούνται συνολικά δέκα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα με προϋπολογισμό 438 εκατ. ευρώ και εντάσσονται σταδιακά στο ΕΣΠΑ.

Σύμβαση 36,7 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση ενός από τα σημαντικότερα αντιπλημμυρικά έργα στην Αττική, τη διευθέτηση του ρέματος Εσχατιάς από τη συμβολή του αγωγού Ευπυρίδων έως την Λεωφόρο Πάρνηθας, υπέγραψε την Παρασκευή η Intrakat. Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται στο ευρύτερο «πακέτο» των δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 438 εκατ. ευρώ τα οποία σταδιακά εντάσσονται στο ΕΣΠΑ και θα έχουν συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2021. Η συντριπτική πλειοψηφία των έργων ανατίθεται στους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων που έχουν πραγματοποιήσει και τις σχετικές μελέτες.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως λόγω «των πληµµυρικών φαινοµένων που έλαβαν χώρα το φθινόπωρο του 2016 στην Μεσσηνία, το Φθινόπωρο του 2017 στην Αττική (περιοχή Μάνδρας και Ελευσίνας), το Φθινόπωρο του 2018 (Μεσογειακός Κυκλώνας «Ζορµπάς» πού έπληξε τις περιοχές Αττικής, Πελοποννήσου, ∆υτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας), το 2019 στην Κρήτη και πρόσφατα στην Εύβοια, είναι πρόδηλο ότι η Κλιµατική Αλλαγή απαιτεί άµεσα µέτρα για την αντιπληµµυρική θωράκιση των περιοχών αυτών».

Γι’ αυτό το λόγο έχουν αρχίσει να αναθέτουν στις εταιρείες παραχώρησης των οδικών αξόνων τα αντιπλημμυρικά έργα στις περιοχές από τις οποίες διέρχονται. Έτσι, για παράδειγμα, στις αρχές Οκτωβρίου ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής υπέγραψε απόφαση για την ανάθεση των εργασιών αποκατάστασης της µειωµένης παροχετευτικότητας των αποδεκτών των όµβριων υδάτων εκτός των ορίων του Έργου Παραχώρησης (Έργα Αντιπληµµυρικής Θωράκισης των περιοχών ανάντη και κατάντη του αυτοκινητοδρόµου Κόρινθος – Πάτρα) της Ολυμπίας Οδού, ύψους 85 εκατ. ευρώ.

Το ρέμα της Εσχατιάς ξεκινάει από τους πρόποδες της Πάρνηθας και εκβάλει στον Κηφισό, διασχίζοντας τους Δήμους: Μενιδίου (Αχαρνές), Καματερού. Ζεφυρίου, Ιλίου και Αγίων Αναργύρων. Το νότιο τμήμα του από την πλατεία Ιλίου έως και τον Κηφισό ονομάζεται αλλιώς και Φλέβα. Το συνολικό μήκος του ρέματος ανέρχεται στα 11 χιλιόμετρα. Πρόκειται για χείμαρρο μεγάλου μήκους ο οποίος «έχει υποστεί σοβαρή διάβρωση ως οικοσύστημα με σημαντική μείωση έως και ανυπαρξία ανά τμήματα της χλωρίδας ενώ ταυτόχρονα έχει μεταλλαχθεί η μορφολογία της κοίτης του».

Η πρώτη φάση των έργων διευθέτησης του ρέματος, από πλατεία Ιλίου έως συμβολή αγωγού Ευπυρίδων, κατασκευάστηκε από την ΑΚΤΩΡ και παραδόθηκε προ ετών. Η Intrakat αναλαμβάνει το δεύτερο τμήμα, με στόχο την αντιπλημμυρική προστασία κατοικημένων περιοχών, κυρίως του Δήμου Αχαρνών, Φυλής και Αγίων Αναργύρων – Καματερού. Το αντιπλημμυρικό έργο διαρθρώνεται σε 4 επιμέρους τμήματα: Έργα διευθέτησης του ρέματος Εσχατιάς στο τμήμα μεταξύ του ρέματος Ευπυρίδων στο Καματερό και της Λεωφόρου Πάρνηθας στον Δήμο Αχαρνών, έργα διευθέτησης ρέματος Αγίου Γεωργίου, έργα διευθέτησης ρέματος Πικροδαφνέζας και έργα ανάπλασης του χώρου διέλευσης των διευθετούμενων ρεμάτων Εσχατιάς και Αγίου Γεωργίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μετρό θα ενώσει το Μενίδι με Γλυφάδα: Ποιο είναι το σχέδιο επέκτασης

Επί τάπητος τίθενται οι επόμενες επεκτάσεις του δικτύου μετρό της Αθήνας για να συνδέσουν πυκνοκατοικημένες περιοχές από το Μενίδι ως την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Οι απαιτητικές διαδικασίες ωρίμανσης και η αναζήτηση πόρων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψάχνουν τη λύση για επιτάχυνση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού

Στο τραπέζι το νέο μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επόμενες στάσεις μετρό - προαστιακού: Διαγωνισμοί για έργα 500 εκατ.

Προκηρύσσεται η γραμμή 2 του μετρό προς το Ίλιον ως το τέλος του έτους, στο Ταμείο Ανάκαμψης η γραμμή προαστιακού Άνω Λιόσια - Μέγαρα. Στο νέο ΕΣΠΑ μπαίνουν μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό.