ΓΔ: 903.33 0.85% Τζίρος: 55.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
emporio, eshop, texnologia, online
Φώτο: Shutterstock

Black Friday με ρεκόρ πωλήσεων σε online super market και φαρμακεία

Θεαματική αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών όλο τον Νοέμβριο και περαιτέρω άνοδος την Παρασκευή. Ποιες κινήσεις έκαναν οι μεγάλοι παίκτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων.

Πριν «κάνει ταμείο» το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο για την πρώτη Black Friday που πέρασε στο διαδίκτυο, λόγω των περιοριστικών μέτρων, τα στοιχεία για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ και φαρμακείων της Παρασκευής δείχνουν εντυπωσιακές πωλήσεις. Την ίδια ώρα, η κινητικότητα που αναπτύσσουν οι επιχειρήσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι εξαιρετικά έντονη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Convert Group, την Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου, σημειώθηκε το νέο ρεκόρ σε ημερήσια δαπάνη που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία και η δεύτερη μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline σούπερ μάρκετ, μετά την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν από την έναρξη του 2ου lockdown.

Ειδικότερα, κατά 319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ και κατά 103% από τα φαρμακεία για το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σημειώθηκε μάλιστα επιπλέον άνοδος κατά 26% στα online σούπερ μάρκετ και 104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις 3 προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.

Οι πέντε κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online σούπερ μάρκετ που σημειώθηκαν την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%), οι ανοιχτές πάνες (+222%), οι πάνες βρακάκι (+88%), τα ουίσκι (+84%) και τα είδη κουζίνας (+80%). Αντίστοιχα, στα online φαρμακεία τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρουσίασαν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+304%), οι μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), τα προϊόντα makeup ματιών (+261%), τα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%), τα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%) και οι κρέμες αντιγήρανσης (+195%).

Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online σούπερ μάρκετ και τα οnline φαρμακεία θα ξεπεράσει το 2020 τα 300 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ), ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.ά.

Οι κινήσεις των επιχειρήσεων

Έντονη είναι η επιχειρηματική κινητικότητα στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και, ειδικότερα, στο χώρο των online σούπερ μάρκετ, με την πανδημία να επιταχύνει τις εξελίξεις, δημιουργώντας νέες τάσεις που θα συνεχιστούν και μετά τη λήξη αυτής της κρίσης. Το 90% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν πως έχουν πραγματοποιήσει online αγορές και από ελληνικές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, με την αγορά να εκτιμά πως ο φετινός τζίρος μπορεί να ξεπεράσει τα 12 δισ. ευρώ.

Η είσοδος των σουπερ μάρκετ Σκλαβενίτης στην πλατφόρμα e-food στα τέλη Μαρτίου, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, υπήρξε η πρώτη συμφωνία που τάραξε τα νερά και έδειξε τις δυναμικές ανάπτυξης που μπορούν να υπάρξουν καθώς η ζήτηση για διαδικτυακές υπηρεσίες εκτοξευόταν. Η αλυσίδα Σκλαβενίτης, έχει εξαγοράσει επίσης το ηλεκτρονικό σουπερ μάρκετ caremarket.gr από τη Yoda A.E. με πηγές της αλυσίδας να αναφέρουν πως προχωράει η αναβάθμιση του και εντός του έτους θα ενσωματωθεί πλήρως στην online παρουσία της Σκλαβενίτης, που αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω μέσω του sklavenitis.gr, το οποίο ήδη άρχισε την πιλοτική λειτουργία του. 

Ο ΟΤΕ προχώρησε στην ένταξη των αλυσίδων Κρητικός και Μασούτης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιών BOX, ενώ από τις 2 Νοεμβρίου η υπηρεσία food delivery του Skroutz, το Skroutz Food έχει περάσει στην πλατφόρμα του BOX, μετά από συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέληξε σε συμφωνία με την delivery.gr που ανήκει στον όμιλο Μούχαλη και ήδη πραγματοποιούσε τις παραδόσεις των ηλεκτρονικών παραγγελιών που δεχόταν το kiosky’s ενώ επίσης διαθέτει στην πλατφόρμα της υπηρεσίες από καθαριστήρια μέχρι και ανθοπωλεία. Στο delivery.gr περιλαμβάνονται και υπηρεσίες που ξεφεύγουν από την παράδοση έτοιμων φαγητών ή προϊόντων σουπερ μάρκετ, με περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις να είναι ενταγμένες στην εφαρμογή που φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο super app της χώρας.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πηγή ζημιών για τα σούπερ μάρκετ το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων

Άλυτος γρίφος για τις μεγάλες αλυσίδες η αποκόμιση κερδών από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, καθώς δουλεύουν με περιθώριο καθαρού κέρδους κάτω από 1% και το κόστος διανομής είναι εξαιρετικά υψηλό.
eshop-ilektroniko-emporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγαλύτερη η εξοικείωση των Ελλήνων με το ηλεκτρονικό εμπόριο

Οι καταναλωτές που επηρεάστηκαν από την πανδημία είναι και εκείνοι που σύμφωνα με την Nielsen εκμεταλλεύονται τις διαδικτυακές δυνατότητες στον μέγιστο βαθμό για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.