ΓΔ: 867.71 -0.42% Τζίρος: 153.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

H Αττική Οδός έγινε... Πατησίων μόλις τελείωσε η κρίση

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Περίπου 40.000 περισσότερα οχήματα διασχίζουν καθημερινά την Αττική Οδό σε σχέση με το 2014 και οι οδηγοί αντιμετωπίζουν καθημερινή ταλαιπωρία. Τι συζητείται για νέα έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου.

Περίπου 40.000 περισσότερα οχήματα, σε σύγκριση με το 2014, διέρχονται πλέον καθημερινά την Αττική Οδό η οποία σε ορισμένα τμήματά της θυμίζει… Πατησίων!  Ειδικά στο τμήμα μεταξύ των κόμβων Μεταμόρφωσης, όπου διασταυρώνεται με την εθνική οδό και Λεωφόρου Κηφισίας η κατάσταση, ειδικά τις πρωινές και απογευματινές ώρες, είναι εφιαλτική.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αττικής Οδού, η κυκλοφορία στον οδικό άξονα έχει αυξηθεί κατά 15%, από 196.960 οχήματα την ημέρα το 2014 σε 226.035 το 2018, ενώ τον περασμένο Αύγουστο βρίσκονταν σε επίπεδα κοντά στις 232.000 διελεύσεις. Αυξητικές είναι την τελευταία διετία οι τάσεις και στους άλλους σταθμούς διοδίων που βρίσκονται εντός της Αττικής, και υπό τη διαχείριση των κοινοπραξιών «Ολυμπία Οδός» - στο τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα - και «Νέα Οδός» - στο τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Η τραγική κατάσταση που ζουν καθημερινά τις πρωϊνές ώρες όσοι οδηγοί χρησιμοποιούν την Αττική Οδό αναδεικνύει την ανάγκη για σημαντικά έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου στο Λεκανοπέδιο. Ειδικά στη διασταύρωση με την Εθνική Οδό, ο κόμβος Μεταμόρφωσης παραδόθηκε «κουτσός» επειδή υποτίθεται θα δημιουργούνταν ένας μεγαλύτερος κόμβος λίγο πιο πάνω, μέσω επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη.

Τελικά η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης ουδέποτε κατασκευάστηκε, στο μεγαλύτερο τμήμα των απαλλοτριωμένων εκτάσεων έχουν κτιστεί πολυκατοικίες και η μοναδική λύση είναι να κατασκευαστεί υπόγεια, στο μεγαλύτερο τμήμα της. Πρόκειται για σχέδιο που προωθείται τα τελευταία χρόνια που θα έχει, όμως, πολύ αυξημένο κόστος σε σύγκριση με την επιφανειακή διέλευση.

Ο κ. Βασίλης Χαλκιάς, διευθύνων σύμβουλος της «Αττικές Διαδρομές», που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, παραδέχθηκε πριν από λίγες εβδομάδες πως «η κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά την πρωινή και απογευματινή αιχμή στον κεντρικό άξονα της Αττικής Οδού παρατηρείται καθημερινά πλέον. Το κεντρικό τμήμα της Αττικής Οδού εκτείνεται από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Δουκίσσης Πλακεντίας έως τον Α/Κ Μεταμόρφωσης, έχει μήκος περίπου 8 χλμ. και περιλαμβάνει 6 Α/Κ.  Η συμφόρηση στην έξοδο στη Μεταμόρφωση (ρεύμα προς Λαμία) είναι έντονη».

Η διάσωση της Αττικής Οδού ως ανοικτού οδικού άξονα θα απαιτήσει επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, όχι μόνο για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης ή τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα. Για παράδειγμα, χρειάζονται έργα για την κατασκευή νέας ράμπας εξόδου στον Α/Κ Μεταμόρφωσης καθώς σήμερα είναι μόλις μία λωρίδα! Ο κ. Χαλκιάς προτείνει ακόμα και την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού άξονα της Αττικής Οδού από τρεις σε τέσσερις λωρίδες, στο κεντρικό τμήμα. Για την περαιτέρω βελτίωση της κατάστασης απαιτούνται και ανισόπεδες αναστροφές στους Α/Κ Λεονταρίου και Παλλήνης.

Ο γρίφος των επεκτάσεων

Η κυβέρνηση, επειδή η σύμβαση της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024, πρέπει να λύσει την επόμενη τριετία τον γρίφο με τις επεκτάσεις. Όπως φαίνεται, τα νέα έργα δε μπορούν να είναι βιώσιμα ως αυτόνομη παραχώρηση. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε πως οι οδηγοί θα κληθούν να πληρώνουν πρόσθετα διόδια – μετά την Αττική Οδό - και συνεπώς η κυκλοφορία θα ήταν σημαντικά περιορισμένη.

Κάτι τέτοιο το γνωρίζουν και στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που ελέγχει την Αττική Οδό, και στο υπουργείο Υποδομών. Γι’ αυτό και φαίνεται πως στο τελευταίο εξετάζουν να συνδυάσουν τα νέα έργα, όπως η επέκταση προς Λαύριο ή η περίφημη σήραγγα Αργυρούπολης, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, με μια νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Μέχρι τότε, όμως, οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον οδικό άξονα θα ταλαιπωρούνται καθημερινά. Μία από τις προτάσεις που έχει καταθέσει η πλευρά της Αττικής Οδού είναι να αξιοποιηθούν 10 – 13 Χώροι Εξυπηρέτησης Υποστήριξης (ΧΕΥ) που υπάρχουν επί του οδικού άξονα ώστε να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης. Εκεί θα σταθμεύουν τα οχήματά τους οι οδηγοί και στη συνέχεια να υπάρχουν συνδέσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Έτσι, εκτιμάται πως θα περιοριστεί η κίνηση και στην Αττική Οδό και σε άλλους δρόμους της πόλης. Πρόκειται, όμως, για σχέδιο που φαντάζει πολύ μακρινό όταν ακόμα και σήμερα ο ΟΑΣΑ αδυνατεί να βγάλει στο δρόμο κάθε ημέρα, αρκετά λεωφορεία ή τρόλεϊ για να υποστηρίξει τις υφιστάμενες γραμμές.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα λάθη που... στοιχειώνουν το διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ

Αναγκαστική η νέα δίμηνη παράταση του διαγωνισμού. Παραμένει άλυτος ο γόρδιος δεσμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, εν αναμονή παρέμβασης της Κομισιόν. Για προχειρότητες και αστοχίες μιλά η αγορά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν τη λειτουργία

Στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύμβαση των 400 εκατ. ευρώ. Πρώτη φορά προωθείται στη χώρα μας διαγωνισμός για ιδιωτικό φορέα που θα λειτουργεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.
Φράγμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γαλλικοί κολοσσοί «χτυπούν» έργα σε 21 φράγματα ύψους 1,6 δισ. ευρώ

Vinci και Suez αναμέσα στους ενδιαφερόμενους για σύμπραξη με το Δημόσιο στο μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής και διαχείρισης φραγμάτων. Προχωρούν ήδη τα πρώτα οκτώ έργα με κόστος κατασκευής 642 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων για τα μέσα σταθερής τροχιάς

Επέκταση της γραμμής Ανθούπολη - Ίλιον του μετρό και υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς έχουν άμεση προτεραιότητα. Έξι διαγωνισμοί για διασύνδεση σιδηροδρόμων - λιμανιών.