ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
data-kiniti-mobile-dedomena-kostos
Φώτο: Shutterstock

Οι νέες υποχρεώσεις των παρόχων τηλεφωνίας έναντι των καταναλωτών

Σύμφωνα με τους νέους όρους που θέσπισε η ΕΕΤΤ για την προστασία των συνδρομητών, οι πάροχοι θα πρέπει να ενημερώνουν τον καταναλωτή αν υπερβεί την κατανάλωση του προγράμματος του.

Με τους καταναλωτές να έχουν βρεθείο πολλές φορές εγκλωβισμένοι σε συμβάσεις με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους που δεν μπορούν να σπάσουν, ενώ υπάρχουν και οι γνωστοί πενταψήφιοι αριθμοί που «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων θέτει νέους όρους στους παρόχους με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου.

Πλέον οι πάροχοι υποχρεούνται να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσιών στους συνδρομητές σε περίπτωση διακοπής, ενώ ισχυροποιούνται τα δικαιώματα των καταναλωτών απέναντι στις συμβάσεις που πραγματοποιούν καθώς οι εταιρείες θα πρέπει να τους ειδοποιούν σε έγκαιρη ενημέρωση για την λήξη της σύμβασης ενώ δεν επιτρέπονται οι αυξήσεις παγίου. Παράλληλα οι πάροχοι θα πρέπει να προστατεύουν τον καταναλωτή από το να υπερβεί σημαντικά την κατανάλωση του προγράμματός του, ενώ απλοποιούνται και οι διαδικασίες για τον τερματισμό σύμβασης.

Ειδικότερα, ο νέος Κανονισμός της ΕΕΤΤ επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και επιβάλλει στους παρόχους, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες  υποχρεώσεις:

  • Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ' ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. 
  • Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.
  • Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.
  • Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.
  • Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).  
  • Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο).  

Επιπλέον, με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:

  • Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής, στην περίπτωση που ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του.
  • Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα.
  • Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία  της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.

Σημειώνεται ότι οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.   

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Politico: Έρευνα σε 10 εταιρείες για κονδύλια 2,5 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης

Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και Ευρωπαϊκή Εισαγγελία εξετάζουν το ενδεχόμενο απάτης για κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, με τις έρευνες να αφορούν και τους τρεις κορυφαίους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους, υποστηρίζει το δημοσίευμα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ν. Πλεύρης: Παραμένει πρόκληση το κόστος για τις συνδέσεις οπτικής ίνας

Ο διευθυντής δικτύου της Vodafone σημείωσε πως η ζήτηση ευρυζωνικών ταχυτήτων στη σταθερή κρατήθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα της προσφοράς, και υπογράμμισε τη σημασία των επερχόμενων προγραμμάτων επιδότησης.
papastergiou, παπαστεργιου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σ. Παπαστεργίου: Αναμένουμε μειώσεις τιμών στις τηλεπικοινωνίες

Ο υπουργός, επισήμανε ότι «οι τιμές τα τελευταία χρόνια μειώθηκαν και δεν αυξήθηκαν» σημειώνοντας ότι «η αύξηση του πληθωρισμού τα τελευταία χρόνια δεν επηρέασαν τις τιμές του κλάδου των τηλεπικοινωνιών».
papastergiou, παπαστεργιου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα «γκρεμιστούν» οι χρεώσεις για γρήγορο ίντερνετ με οπτική ίνα

Σε τιμές... χαλκού για συνδέσεις οπτικής ίνας οδηγούν οι επιδοτήσεις 180 εκατ. και ο ανταγωνισμός στη χονδρική με την είσοδο της ΔΕΗ. Παπαστεργίου στο BD: «Θέλουμε οι πάροχοι να βοηθήσουν στην απορρόφηση των vouchers».