ΓΔ: 906.57 0.50% Τζίρος: 49.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
Φωτο: Shutterstock

Έρχεται άλμα 30% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών το 2021

Στο 10,3% περιορίστηκαν το 2020 οι απώλειες της ελληνικές αγοράς καλλυντικών, καθώς είχε σημαντική συμβολή το ηλεκτρονικό εμπόριο, που θα ενισχυθεί σημαντικά και το τρέχον έτος.

Αισιόδοξες εκτιμήσεις σχετικά με την πορεία της αγοράς καλλυντικών το τρέχον έτος στην χώρα μας εκφράζει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχανίας Καλλυντικών. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοράς, καθώς αποτέλεσε κρίσιμο παράγοντα και κατά το 2020, χρονιά που το λιανεμπόριο δοκιμάστηκε από τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία. 

Ειδικότερα, εκτιμάται ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών δύνανται να ενισχυθούν φέτος κατά 30% συγκριτικά με το 2020, ενώ με την συμβολή του e-commerce, οι απώλειες το 2020 συγκρατήθηκαν στο 10,3%. Σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ, η συνολική αξία της ελληνικής αγοράς σε τιμές χονδρικής το 2020 τελικώς διαμορφώθηκε σε 620 εκατ ευρώ, έναντι 691 εκατ ευρώ το 2019, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να συμβάλει στον περιορισμό των απωλειών. Οι εξαγωγές καλλυντικών ανήλθαν σε 250 εκατ ευρώ ενώ η αγορά της λιανικής άγγιξε τα 1,4 δισ ευρώ. Σε ό,τι αφορά την εικόνα των δικτύων διανομής, τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ καταδεικνύουν ότι η ευρεία διανομή και τα monobrands συνθέτουν το 38,7%, η επιλεκτική διανομή το 14%, τα φαρμακεία το 22,4%, το ηλεκτρονικό εμπόριο το 15,4%, τα κομμωτήρια το 4,6%, οι απευθείας πωλήσεις το 3,8% και τα κέντρα αισθητικής κι ευεξίας το 1,2%. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις καλλυντικών μέσω των φαρμακείων αποτέλεσαν ένα σημαντικό κανάλι για την βιομηχανία των καλλυντικών και ειδών προσωπικής φροντίδας τους τελευταίους μήνες των συνεχόμενων lockdowns. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία IQVIA Weekly Data, που συλλέγονται από 2.000 φαρμακεία σε 70 περιοχές της Ελλάδας, οι πωλήσεις των προϊόντων ομορφιάς ενισχύθηκαν κατά 16% την περίοδο μεταξύ 21 Ιουνίου και 4 Ιουλίου, συγκριτικά με πέρσι, ενώ θετική μεταβολή κατά 1,6% παρουσίασαν συνολικά τα καλλυντικά στα φαρμακεία, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. 

Πολύ ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία των πωλήσεων και των αντηλιακών από το ψηφιακό κανάλι, με το 2020 να καταγράφεται αύξηση κατά 195% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, ενώ, σύμφωνα με την Convert Group, ο ίδιος ρυθμός αύξησης συνεχίστηκε και κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 στην συγκεκριμένη κατηγορία. Την περίοδο αυτή, την μερίδα του λέοντος απέσπασαν τα αντηλιακά προσώπου, συνεισφέροντας το 40% του τζίρου, ενώ ακολουθούν τα αντηλιακά σώματος με 22% και τα παιδικά με 21%. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ο διπλασιασμός του μεριδίου αγοράς των αντηλιακών προσώπου, από 20% το πρώτο τετράμηνο του 2020 σε 40% το αντίστοιχο διάστημα φέτος. 

Σε ό,τι αφορά την αγορά καλλυντικών πανευρωπαϊκά, η αξία της διαμορφώθηκε σε 76,71 δισ ευρώ το 2020, υποχωρώντας κατά 4,8% συγκριτικά με το 2019, εξέλιξη που φυσικά αποδίδεται στην επίδραση της πανδημίας. Είχε προηγηθεί ετήσια ανάπτυξη κατά 1,3% το 2019 και 1,1% το 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosmetics Europe, η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά, με λιανικές πωλήσεις καλλυντικών ύψους 14 δισ ευρώ, ακολουθεί η Γαλλία με τζίρο 11,46 δισ ευρώ, ενώ η χώρα μας βρίσκεται στην 18η θέση. Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς ανά κατηγορία προϊόντος, η περιποίηση προσώπου συνεισφέρει το 28%, η περιποίηση σώματος το 27,7%, τα προϊόντα μαλλιών το 18,4%, τα αρώματα το 13,7% και τα προϊόντα μακιγιάζ το 12,2%. Στον κλάδο δραστηριοποιούνται πανευρωπαϊκά 6.034 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 840 στην Γερμανία. Στην χώρα μας ο αριθμός αυτός αγγίζει τις 126 εταιρείες, τοποθετώντας την Ελλάδα στην 14 θέση. 

Διεθνώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της McKinsey, η αξία των λιανικών πωλήσεων καλλυντικών υποχώρησε κατα 15% το 2020 συγκριτικά με το 2019, ενώ ειδικά σε ό,τι αφορά τα προϊόντα μακιγιάζ, η πτώση άγγιξε το 33% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, οι αναλυτές εκφράζουν αισιοδοξία για επιστροφή σε καλύτερες επιδόσεις μέσα στο 2022, διαβλέποντας ήδη ψήγματα βελτίωσης μέσα στο τρέχον έτος. 

Σημειώνεται, τέλος, ότι συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχανίας Καλλυντικών, κατά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση του, με τον κ. Θεόδωρο Γιαρμενίτη (Adelco) να διατηρεί την θέση του προέδρου. Αντιπρόεδρος εξελέγη η κα Μαρία Κάραλη (L’Oreal), γεν. Γραμματέας ο κ. Αλ. Κώτσης (Colgate-Palmolive), ταμίας ο κ. Αλκιβιάδης Κωσταρέλος (Farmeco) και μέλη οι κ.κ. Μάρκος Καραϊσκος (Κορρές Μονοπρόσωπη), Χαράλαμπος Αναστασιάδης (Γ. Παχωπός ΑΕ Καλλυντικών) και Ιουλία Αρμάγου (Ζυλιέτ Αρμάντ). 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων η έξοδος της αγοράς καλλυντικών από το lockdown

Πωλήσεις χωρίς δοκιμή στα καταστήματα, συρρίκνωση των εξαγωγών και πτώση της ζήτησης του καλοκαιριού λόγω της κακής τουριστικής σεζόν προκαλούν ισχυρές πιέσεις στη βιομηχανία και το εμπόριο καλλυντικών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αναιμικό» restart στο λιανεμπόριο, ο τζίρος θυμίζει... καρδιογράφημα

Εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες σχεδιάζουν οι έμποροι για να προσελκύσουν τους διστακτικούς καταναλωτές. Καλύτερα πήγαν τις πρώτες ημέρες οι περιφερειακές αγορές και τα μικρότερα καταστήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλλυντικά: Η αγορά των 900 εκατ. και οι συνήθειες των Ελληνίδων

Ο κλάδος εμφανίζεται ιδιαίτερα ανθεκτικός στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, παρά την στρέβλωση των διαρκών προσφορών στα καταστήματα. Οι Ελληνίδες κατέταξαν τα είδη ομορφιάς στην τρίτη θέση κατά προτεραιότητα, πίσω μόλις από τις αγορές για το σπίτι και το παιδί.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαρύ το πλήγμα της πανδημίας στην ελληνική αγορά του κοσμήματος

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοποιών (ΠΟΒΑΚΩ) σημειώνει ότι θα χρειαστούν 3-4 χρόνια για να επανέλθει η εγχώρια αγορά κοσμήματος στα προ πανδημίας επίπεδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ισχυρή ανάκαμψη για το travel retail λόγω τουρισμού, ξεχωρίζει η Ελλάδα

Στο πρώτο εξάμηνο, η Ελλάδα μαζί με την Τουρκία, την Αίγυπτο αλλά και κάποιες χώρες της Αν. Ευρώπης, παρουσίασαν τις πιο θετικές επιδόσεις, προϊδεάζοντας για ακόμη καλύτερες επιδόσεις στο β' εξάμηνο.