ΓΔ: 867.8 0.98% Τζίρος: 88.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
traino-sididromos-erga
Φώτο: Shutterstock

Στην τελική ευθεία η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου

Το έργο ύψους 67 εκατ. ευρώ θα αναβαθμίσει τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου δημιουργώντας τις συνθήκες για τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι του Βόλου.

Το τελευταίο σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της αναβάθμισης της γραμμής Λάρισα- Βόλος, που έχει δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, ολοκληρώθηκε με την υπογραφή σύμβασης παραχώρησης προς τον ΟΣΕ του δικαιώματος επιφανείας επί εκτάσεως, η οποία είναι απαραίτητη για την έναρξη του έργου.

Η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΕΤΒΑ Βιομηχανικές περιοχές και της ΟΣΕ  ανοίγει τον δρόμο για την υπογραφή της Σύμβασης Κατασκευής μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και του Αναδόχου του έργου, με μοναδική εκκρεμότητα την παρουσίασή της στη Βουλή. Στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπέγραψαν η ΕΡΓΟΣΕ που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου όσο και η εταιρεία «Διαχείριση Α’ Βιομηχανικής Περιοχής Βόλου ΑΕ», ο ΟΣΕ έχει το δικαίωμα ελεύθερης και ακώλυτης χρήσης της εδαφικής έκτασης που παραχωρεί η ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές ΑΕ, για διάρκεια 99 ετών με σκοπό την κατασκευή και λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και των έργων που τη συνοδεύουν. 

Το έργο, προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος και συγκεκριμένα στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνίες και ECTS Level 1 στην υφιστάμενη μονή Σιδηροδρομική Γραμμή Λάρισα - Βόλος και στην αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Σιδηροδρομική Στάση Λατομείου - ΒΙΠΕ - Βόλος.

Με το εν λόγω έργο -κομβικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή- επιτυγχάνεται:

  • η ηλεκτροκίνητη διασύνδεση του Βόλου με τον άξονα ΠΑΘΕ/Π, που είναι ήδη ηλεκτροκινούμενος,
  • η αναβάθμιση της ασφάλειας, της άνεσης και της μεταφορικής ικανότητας του δικτύου,
  • η συμμόρφωση του δικτύου με τις αρχές διαλειτουργικότητας 
  • Δημιουργούνται οι συνθήκες για τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τον Λιμένα Βόλου.

Κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν παρόντες, εκπροσωπώντας τις εταιρείες τους, οι κ. Χρήστος Βίνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, ο κ. Αθανάσιος Κοτταράς, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, ο κ. Αθανάσιος Ψαθάς, Διευθύνων Σύμβουλος της «ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε.» και η κα Ιωάννα Κιντά, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Α' ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΒΟΛΟΥ Α.Ε.»

Μετά την  υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε: «Η Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ εδώ και δύο χρόνια έχει επικεντρωθεί στην οριστική επίλυση ζητημάτων που επί χρόνια καθυστερούσαν την υλοποίηση των έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Η σημερινή υπογραφή παραχώρησης της σχετικής έκτασης αποτελεί άλλο ένα παράδειγμα του ρόλου της ΕΡΓΟΣΕ στο να ξεκλειδώσουν και να προχωρήσουν σημαντικά έργα. Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης είναι ενδεικτική του ότι η ΕΡΓΟΣΕ σχεδιάζει το μέλλον του ελληνικού σιδηρόδρομου με βάση τις αρχές της βιωσιμότητας και με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός του και τη συνεχή παραγωγή υπεραξίας για τον τομέα των μεταφορών ανθρώπων και αγαθών στη χώρα μας».
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κώστας Καραμανλής: Αλλάζουμε την εικόνα των μεταφορών στη χώρα

«Προχωράμε με την ΕΡΓΟΣΕ στη δημοπράτηση έργων που θα βελτιώσουν συνολικά άμεσα το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα, προϋπολογισμού 373,9 εκατομμυρίων ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα λιμάνια μπορούν να γίνουν πύλες εισόδου ευημερίας και ανάπτυξης

Ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης παρουσίασε το πρόγραμμα της εταιρίας, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ. Σε πολλαπλά επίπεδα λειτουργούν οι λιμένες σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπάκη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιταχύνεται η μετακίνηση εμπορευμάτων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Η συμφωνία μεταξύ της ΟΛΘ ΑΕ και του Α΄ Τελωνείου υπεγράφη με στόχο να περιορίσει τις σημαντικές καθυστερήσεις που καταγράφονται εδώ και χρόνια στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι.