ΓΔ: 1365.48 0.60% Τζίρος: 100.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Κωνσταντίνος Μακέδος, Πρόεδρος ΤΜΕΔΕ

Κ. Μακέδος στο BD: Ολική επιστροφή στο... 2004 με κοσμογονία έργων 25 δισ.

«Ιστορική ευκαιρία για την ενίσχυση των υποδομών - εθνικό καθήκον η υλοποίηση των έργων», σημειώνει σε συνέντευξή του ο πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ. Τι είπε για τις καταστροφές στη Θεσσαλία, το κυκλοφοριακό, την Attica Bank και τον πέμπτο πόλο στις τράπεζες.

Μια κοσμογονία στον τομέα των κατασκευών, με όγκο έργων ανάλογο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, θα δούμε τα επόμενα χρόνια στη χώρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΜΕΔΕ και αντιπρόεδρο της Παγκρήτιας Τράπεζας, Κωνσταντίνο Μακέδο.

Σε συνέντευξή του στο Business Daily, ο κ. Μακέδος τονίζει ότι τα έργα υποδομών και γενικότερα ο τομέας των κατασκευών σχεδόν θα διπλασιαστούν την επόμενη 3ετία, φτάνοντας το 9% του ΑΕΠ από 5% σήμερα, διαμορφώνοντας μια ιστορική ευκαιρία για την ανανέωση και ενίσχυση των υποδομών της χώρας μας.

Υπογραμμίζει ότι η υλοποίηση των έργων είναι ένα «εθνικό καθήκον που πρέπει να επιτελέσουν ο τεχνικός κόσμος, η δημόσια διοίκηση, το πολιτικό σύστημα και όλη η κοινωνία» με στόχο για την ανανέωση των υποδομών και τη θωράκιση της χώρας και έναντι της κλιματικής αλλαγής.

Για τις καταστροφές στη Θεσσαλία ο πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ σημειώνει ότι «τα έργα δεν μπορούσαν ούτε σε επίπεδο επιστημονικής φαντασίας να κατασκευαστούν με προδιαγραφές, που θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν σε τέτοιας έντασης και μεγέθους φαινόμενα»προσθέτοντας ότι απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός και συνδυασμός υποδομών για τη θωράκιση της χώρας έναντι τέτοιων φαινομένων. 

Για την Attica Bank, τη συγχώνευση με την Παγκρήτια Τράπεζα και τη δημιουργία του πέμπτου πόλου υπογραμμίζει ότι «δουλεύουμε με φουλ τις μηχανές». Σημειώνει ότι τον Μάρτιο θα κατατεθεί η αίτηση στο Σχέδιο Ηρακλής για την εξυγίανση των χαρτοφυλακίων δανείων των δύο τραπεζών και τον προσεχή Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί η συγχώνευση με στόχο στις αρχές του 2025 το νέο σχήμα να βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

Αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης:

  • Μετά από πολλά χρόνια ισχνών αγελάδων λόγω της κρίσης, ο τομέας των κατασκευών αναπτύσσεται με ταχύτητα. Πού βρισκόμαστε και τι μπορούμε να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια;

Πράγματι μετά από μια μακρά περίοδο στασιμότητας και πίεσης ο κλάδος των κατασκευών βρίσκεται σε άνθηση και οι προοπτικές διαγράφονται εξαιρετικά θετικές. Εκτιμάται ότι οι επενδύσεις σε κατασκευές και κυρίως στις υποδομές θα παρουσιάσουν εντυπωσιακή αύξηση πάνω από 80% την επόμενη τριετία, φτάνοντας περίπου στο 9% του ΑΕΠ, από το 5% που βρίσκονται σήμερα. Πρόκειται για δημόσια και ιδιωτικά έργα. Πολύ σύντομα θα παρουσιάσουμε μια σχετική μελέτη σε συνεργασία με το ΙΟΒΕ που θα καταγράφει την κατάσταση και τη δυναμική του κλάδου. Διαφαίνεται μία εξαιρετική προοπτική του κλάδου των υποδομών, καθώς ο όγκος των έργων που σχεδιάζονται και υλοποιούνται είναι ανάλογος των έργων των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και της κοσμογονίας στις κατασκευές, που είχε σημειωθεί εκείνη την εποχή. Συνεπώς, δημιουργείται μια ιστορική ευκαιρία για την ανανέωση και ενίσχυση των υποδομών της χώρας, μέσω της αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, του ΕΣΠΑ, των άλλων ευρωπαϊκών κονδυλίων, αλλά και των ιδιωτικών επενδύσεων. Και αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τις τεχνικές εταιρείες, για τη δημόσια διοίκηση και για όλους μας να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε και να αξιοποιήσουμε τη μοναδική αυτή ευκαιρία.

  • Μιλάμε δηλαδή για ένα αντικείμενο περίπου 25 δισ. Ωστόσο για το Ταμείο Ανάκαμψης υπάρχουν αυστηρά χρονικά πλαίσια. Θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε; Είναι γνωστά τα προβλήματα των καθυστερήσεων και της ανεπάρκειας της δημόσιας διοίκησης.

Υπάρχει ένα εθνικό καθήκον που πρέπει να επιτελέσουν ο τεχνικός κόσμος, η δημόσια διοίκηση, το πολιτικό σύστημα και όλη η κοινωνία. Έχουμε μπροστά μας μια ιστορική ευκαιρία για τον έλεγχο, τη συντήρηση και την αναβάθμιση των υποδομών, αλλά και τη θωράκιση της χώρας μας έναντι των νέων κινδύνων που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή. Η Τράπεζα της Ελλάδος και ο Διοικητής, Γιάννης Στουρνάρας, έχουν αναφερθεί πολλές φορές στις οικονομικές επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

Αντίστοιχα, ο τεχνικός κόσμος οφείλει να πρωταγωνιστήσει στη λήψη των σημαντικών αποφάσεων, που πρέπει να υλοποιηθούν για την άμβλυνση των συνεπειών και την προσαρμογή στις ανάγκες, που γεννά η κλιματική κρίση, επενδύοντας παράλληλα σε σύγχρονο εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό αλλά και εφαρμόζοντας καινοτόμες λύσεις. Αντίστοιχα, η δημόσια διοίκηση πρέπει να συνεχίσει να υπερβαίνει τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, τη γραφειοκρατία και να  επιταχύνει την υιοθέτηση μεταρρυθμιστικών πολιτικών. Κάτι που ήδη γίνεται, βρίσκεται σε εξέλιξη από το υπουργείο Υποδομών, αλλά και ευρύτερα από το κυβερνητικό επιτελείο. Πρέπει το Δημόσιο να κινηθεί πιο ευέλικτα, πιο ευρηματικά αξιοποιώντας και ιδιώτες στο management των έργων.

Γιατί μπορούμε να αισιοδοξούμε

  • Θα γίνουν όλα αυτά πράξη; Προ ημερών ανακοινώθηκε η ακύρωση για τρίτη φορά του διαγωνισμού για τα απορρίμματα στην Κέρκυρα ενός κορυφαίου τουριστικού προορισμού που πνίγεται στα σκουπίδια. Αν χρειάζεται πάνω από μια δεκαετία για να γίνει ένας διαγωνισμός, πώς μπορούμε να αισιοδοξούμε; 

Πρέπει να εξελιχθούμε. Το ξέρουμε πως κάθε καθυστέρηση κοστίζει ακριβά. Τα απορρίμματα δεν είναι ο μουντζούρης που πρέπει να τον πάρει ο άλλος. Στην εποχή μας μιλάμε για σύγχρονες υποδομές και τεχνικές συγκέντρωσης και επεξεργασίας απορριμμάτων που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, δεν έχουν επιπτώσεις. Άρα είναι κρίσιμο να ωριμάσουμε και σαν κοινωνία, να μην αντιδρούμε αρνητικά σε όλα, εγκλωβισμένοι σε λογικές παλαιότερων εποχών. Είναι θέμα κουλτούρας και παιδείας της χώρας, των τοπικών κοινωνιών και των δημοτικών αρχών. Αναμφίβολα, είναι εξαιρετικά κρίσιμος ο ρόλος του κράτους, της δημόσιας διοίκησης και της Δικαιοσύνης. Δεν πρόκειται να τα καταφέρουμε αν δεν κινηθούμε με γρήγορες αποφάσεις για τις ενστάσεις σε επίπεδο δικαστηρίων και προσφυγών. Ωστόσο, παρά τις δυσκολίες που όλοι γνωρίζουμε, είμαι αισιόδοξος. Πιστεύω ότι έχουμε όλοι ωριμάσει μέσα από την κρίση των προηγουμένων ετών. Υπάρχει μια ωριμότητα πλέον στην κοινωνία, την Πολιτεία, τη Δικαιοσύνη, το πολιτικό σύστημα, τον τεχνικό κόσμο για να προχωρήσουμε. Και υπάρχει μια ακόμα πολύ σημαντική διάσταση που πρέπει να αναδεικνύουμε σε κάθε ευκαιρία. Η κλιματική αλλαγή δεν είναι μια αόριστη, θεωρητική απειλή. Είναι μια πραγματικότητα. Και αν δεν αδράξουμε τώρα την ευκαιρία, που υπάρχουν οι πόροι και οι προϋποθέσεις, ώστε να συντηρήσουμε τις υποδομές και να φτιάξουμε νέες θωρακίζοντας τη χώρα, θα το μετανιώσουμε πικρά. Οι επιπτώσεις θα είναι μεγάλες και θα κληθούμε να καταβάλουμε υψηλότατο κόστος εμείς και οι επόμενες γενιές. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι ευρωπαϊκοί αυτοί πόροι που είναι μπροστά μας, αν δεν αξιοποιηθούν για να θωρακίσουμε τις υποδομές της χώρας, θα πάνε κάπου αλλού και η ευκαιρία θα χαθεί. Δεν υπάρχει περιθώριο για εφησυχασμό. Μετά τις ευρωεκλογές και με τη νέα σύνθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θεωρώ ότι από το 2025 οι συνθήκες σταδιακά θα διαφοροποιηθούν και θα ενισχυθούν οι φωνές για τον τρόπο αξιοποίησης των πόρων αυτών. Τέλος, πέραν της κλιματικής αλλαγής δεν πρέπει να παραβλέπουμε τη θέση της χώρας στην Ευρώπη και τον κόσμο. Πρέπει να αναβαθμίσουμε τις υποδομές μας τόσο γιατί οι πιέσεις π.χ. στον τουρισμό από ανταγωνιστικές χώρες, όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία, θα ενταθούν, όσο και διότι οι γειτονικές μας χώρες  -Βουλγαρία, Ρουμανία- αναπτύσσονται με ταχύτητα. Επιβάλλεται λοιπόν για πολλούς λόγους να τρέξουμε και να τρέξουμε γρήγορα.

  • Γίνεται μεγάλη συζήτηση για το έλλειμμα εργαζομένων ειδικά σε τομείς όπως οι κατασκευές. Θα βρούμε το απαραίτητο δυναμικό;

Γίνονται κινήσεις. Είναι απολύτως απαραίτητες οι διακρατικές συμβάσεις για την προσωρινή απασχόληση δυναμικού από χώρες, όπως η Αίγυπτος και η Ινδία. Δεν φτάνει μόνο αυτό όμως. Πρέπει οι εταιρείες να δώσουν ισχυρότερα οικονομικά κίνητρα για να προσελκύσουν μηχανικούς και προσωπικό, να επενδύσουν σε εξοπλισμό και να αναπτύξουν καινοτόμες και σύγχρονες λύσεις. Σε επίπεδο μηχανικών, η κατάσταση θεωρώ ότι είναι πιο εύκολη. Υπάρχει μια ροή, βγαίνουν νέοι μηχανικοί από τις πολυτεχνικές σχολές, οι οποίοι βέβαια θα πρέπει να εφοδιαστούν και με εμπειρία στο πεδίο. Στην κατεύθυνση αυτή, κρίσιμη είναι η σύνδεση πανεπιστημίων - επιχειρήσεων. Ήδη έχουν ξεκινήσει ορισμένες σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως το μεταπτυχιακό για τη Διαχείριση Υποδομών και Κατασκευών, σε συνεργασία με το ΕΜΠ, που χρηματοδοτεί η ΓΕΚ Τέρνα, ενώ και η Eurobank έχει αναλάβει ανάλογη πρωτοβουλία με την ΑΣΟΕΕ. Πρέπει να γίνουν πολλά βήματα στην κατεύθυνση αυτή και ίσως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια να διευρύνουν τις σχετικές δυνατότητες. Σε ό,τι αφορά τους μηχανικούς που έφυγαν στο εξωτερικό, είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψουν με τις αμοιβές που υπάρχουν σήμερα στη χώρα.

  • Αναφερθήκατε στις ανάγκη επενδύσεων. Οι τεχνικές εταιρείες προχωρούν στις επενδύσεις που χρειάζονται;

Γίνονται επενδύσεις. Είναι χαρακτηριστική η εικόνα στα έργα αστικού περιβάλλοντος. Πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά υλοποιούνται πλέον το έργα με μηχανήματα νέας γενιάς. Και σε επίπεδο διαχείρισης των έργων οι ελληνικές εταιρίες έχουν αναβαθμιστεί ουσιαστικά. Κρίσιμο σημείο είναι οι επενδύσεις να γίνουν με γνώμονα όχι μόνο τα έργα που έχουμε μπροστά μας αλλά στο πλαίσιο μιας συνολικότερης, εξωστρεφούς, στρατηγικής για την επόμενη ημέρα. Σας θυμίζω ότι η ύφεση στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ελλάδα ξεκίνησε πολύ πριν την κρίση χρέους, το 2008, ουσιαστικά μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Τότε βρεθήκαμε με εταιρείες που ήταν μεγάλες για την Ελλάδα και μικρές για την Ευρώπη, με αποτέλεσμα, όταν το κατασκευαστικό αντικείμενο περιορίστηκε στην Ελλάδα, να βρεθούμε σε δυσχερή θέση.

 

  • Δεν υπάρχει και τώρα αντίστοιχος κίνδυνος; Να γίνουν επενδύσεις και μετά από λίγα χρόνια να είμαστε με εταιρείες μεγάλες για την Ελλάδα αλλά μικρές για την Ευρώπη;

Καταρχάς υπάρχει η εμπειρία του 2004, των έργων παραχώρησης και βέβαια των κρίσεων που ακολούθησαν. Επιπλέον, έχει σημειωθεί ένας μεγάλος μετασχηματισμός στον κλάδο με τη συγκέντρωση δυνάμεων και την αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκηση των εταιριών. Έχουν περιοριστεί κακές πρακτικές, όπως οι υπερβολικές εκπτώσεις και γενικά έχει πραγματοποιηθεί σημαντικός εξορθολογισμός του κλάδου. Όπως σας ανέφερα, είναι κρίσιμο ο τεχνικός κόσμος να κινηθεί σε καινοτόμες λύσεις, να επενδύουν σε εξοπλισμό όχι μόνο με γνώμονα τα έργα σήμερα, αλλά με μια ευρύτερη βιώσιμη επιχειρηματική στρατηγική, που θα συνδυάζεται με τον έλεγχο και τη συντήρησή τους, τις προτάσεις για να νέα ΣΔΙΤ και βέβαια εξωστρέφεια. Τη μόνη ασφαλή οδό για βιώσιμη ανάπτυξη.

  • Με το ζήτημα του κόστους των υλικών πού βρισκόμαστε;

Γενικά η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί. Οι τιμές των εμπορευμάτων έχουν σταθεροποιηθεί, γεγονός που συμβάλλει τα μέγιστα για την ορθή σύνταξη των προϋπολογισμών, όπως και η τιμή του πετρελαίου που είναι κρίσιμη για το κόστος των υλικών, τη μεταφορά τους και το κόστος λειτουργίας των εργοταξίων. Ασφαλώς, οι παγκόσμιοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι είναι μια παράμετρος που δεν επιτρέπει μόνιμες βεβαιότητες.

Χωρίς προηγούμενο η ένταση των φαινομένων στη Θεσσαλία

  • Μετά τις μεγάλες καταστροφές στη Θεσσαλία και το Πήλιο διατυπώθηκαν αιτιάσεις και για την ποιότητα των έργων.

Δεν είναι θέμα ποιότητας, είναι θέμα προδιαγραφών και συντήρησης. Τα έργα δεν μπορούσαν ούτε σε επίπεδο επιστημονικής φαντασίας να κατασκευαστούν με προδιαγραφές, που θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν σε τέτοιας έντασης και μεγέθους φαινόμενα, όπως αυτά που έπληξαν τη Θεσσαλία. Είναι απαραίτητο να δούμε τις προκλήσεις συνολικότερα, και υπό το πρίσμα της κλιματικής αλλαγής. Η λύση δεν είναι να ενισχύσουμε ένα συγκεκριμένο σημείο, με στόχο να συγκρατήσουμε όλη την πλημμύρα του Πηνειού. Πρέπει να κάνουμε ένα δίκτυο έργων, που να μπορούν τέτοιας έκτασης φαινόμενα να τα διοχετεύουν και σε ευρύτερες περιοχές. Δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις τις φυσικές καταστροφές με μεμονωμένα έργα. Πρέπει να κατασκευαστεί μια συστάδα έργων στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού, που θα συνδυάζει τη φέρουσα ικανότητα των υφιστάμενων υποδομών, την ενίσχυσή τους, καθώς και την κατασκευή νέων.

Το αντίδοτο στο κυκλοφοριακό: Μέσα μαζικής μεταφοράς

  • Πολύ συζήτηση γίνεται για το κυκλοφοριακό στην Αθήνα. Τι μπορεί να γίνει; Η κατάσταση πολλές ώρες της ημέρας είναι αφόρητη.

Αναμφίβολα υπάρχουν κάποια έργα και παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν κάπως το κυκλοφοριακό. Ωστόσο για να λυθεί πραγματικά το πρόβλημα απαιτούνται αποτελεσματικά μέσα μαζικής μεταφοράς. Μετρό, σύγχρονα λεωφορεία, πυκνά δρομολόγια, διασυνδεδεμένες μεταφορές και ενεργειακά αποδοτικές. Να ξέρεις ότι ανά πάσα στιγμή μπορείς να μετακινηθείς παντού στην πόλη γρήγορα και εύκολα.

Νέα δεδομένα στην τραπεζική αγορά θα δημιουργήσει ο πέμπτος πόλος

  • Έχοντας διατελέσει επί σειρά ετών κορυφαίο διοικητικό στέλεχος της Attica Bank και σήμερα ως αντιπρόεδρος της Παγκρήτιας Τράπεζας, πώς αξιολογείτε τον σχεδιασμό για τη συγχώνευση των δύο τραπεζών, ώστε να δημιουργηθεί ένας νέος πόλος στο τραπεζικό σύστημα. Είστε αισιόδοξος για την εξυγίανση των χαρτοφυλακίων τους και πώς θα επιτευχθεί;

Αρχικά να ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι το τραπεζικό σύστημα στην Ελλάδα είναι το πιο συγκεντρωτικό στην Ευρώπη, με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες να ελέγχουν συντριπτικό μερίδιο. Για την ανάγκη δημιουργίας ενός πέμπτου πυλώνα και ενίσχυσης του ανταγωνισμού στην τραπεζική αγορά έχει μιλήσει κατ’ επανάληψη και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος και η κυβέρνηση δια του υπουργού Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη. Άρα είναι κοινή πεποίθηση πως χρειάζεται να δημιουργηθούν νέες τράπεζες που θα τονώσουν τον ανταγωνισμό, δίνοντας έμφαση και στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Ο πέμπτος πυλώνας ήταν κάτι που πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή και επιδιώξαμε την είσοδο ιδιώτη θεσμικού επενδυτή στην Attica Bank, στρατηγική που υπηρέτησα ως πρόεδρος σε όλη μου τη θητεία. Με την επέκταση του προγράμματος Ηρακλής ανοίγει ο δρόμος για την εξυγίανση και τη δημιουργία μιας «νέας» τράπεζας με αναπτυξιακό αποτύπωμα σε όλη την Ελλάδα. Με τη συγχώνευση της Attica Bank και της Παγκρήτιας, που ήδη έχει απορροφήσει την HSBC Ελλάδας και τη Συνεταιριστική Κεντρικής Μακεδονίας, δημιουργείται μια τράπεζα με ένα δίκτυο 90 καταστημάτων, με ισχυρό brand, ισχυρό μάνατζμεντ και ισχυρούς μετόχους, που φιλοδοξεί και μπορεί να δημιουργήσει ουσιαστικό και διακριτό αποτύπωμα στην αγορά, αλλά και να τονώσει τον ανταγωνισμό στον τραπεζικό χώρο.

  • Δεν έχει χαθεί πολύς χρόνος; Οι μεγάλες τράπεζες έχουν εξυγιάνει τα χαρτοφυλάκιά τους και εκμεταλλεύονται το θετικό μομέντουμ της οικονομίας. Ο νέος πόλος που περιγράφετε είναι ακόμα στη διαδικασία της εξυγίανσης. Εκκρεμούν πολλά βήματα ακόμα για να μπει στην αγορά.

Ο χρόνος για την εξυγίανση του χαρτοφυλακίου και τη δημιουργία του νέου σχήματος είναι πιο σύντομος από ότι πολλοί ίσως νομίζουν. Το αίτημα ένταξης στον νέο Ηρακλή θα γίνει εντός του Μαρτίου. Η νομική συγχώνευση θα γίνει εντός του Ιουνίου. Στόχος μας είναι το 2025 να λειτουργεί πλήρως το ενιαίο σχήμα έχοντας ολοκληρωθεί η εξυγίανσή του. Δουλεύουμε με φουλ τις μηχανές.

  • Ποια θα είναι η συμμετοχή του ΤΜΕΔΕ στο νέο σχήμα;

Αυτό είναι κάτι που θα ξέρουμε με ακρίβεια όταν προκύψει η σχέση ανταλλαγής. Να δούμε τα κεφάλαια που θα απαιτηθούν για την εξυγίανση του χαρτοφυλακίου μέσω του νέου Ηρακλή, αλλά και για την ανάπτυξη της τράπεζας και μετά με τη βοήθεια και των χρηματοοικονομικών συμβούλων μας θα λάβουμε τις τελικές αποφάσεις, με στόχο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της επένδυσής μας.

  • Οπότε θεωρητικά υπάρχει πιθανότητα να μην συμμετέχετε;

Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι υπάρχει ισχυρή μετοχική σύνθεση και όλοι έχουμε τη βούληση να προχωρήσουμε, πιστεύοντας ότι ο πέμπτος τραπεζικός πυλώνας θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και της ελληνικής οικονομίας. Ο σκοπός είναι κοινός.

  • Εκ των υστέρων πώς θα αποτιμούσατε την εμπλοκή του ΤΜΕΔΕ με την Attica Bank και υπό το πρίσμα των απωλειών της κρίσης;

Η χώρα και το τραπεζικό σύστημα βρέθηκαν αντιμέτωπα με μια κρίση, που οι επιπτώσεις και η διάρκειά της δεν είχαν προηγούμενο στη σύγχρονη ιστορία του τόπου. Το τραπεζικό σύστημα συνολικά υπέστη μεγάλες απώλειες. Όμως, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει άλματα προόδου στον τραπεζικό χώρο, τόσο σε όρους εξυγίανσης, όσο και σε όρους ανάπτυξης και περαιτέρω ιδιωτικοποίησης, συνδυαστικά και με την αποεπένδυση του ΤΧΣ από τις συστημικές τράπεζες. Η Attica Bank διαχρονικά στήριξε τον τεχνικό κόσμο, όπως και ο τεχνικός κόσμος στήριξε την τράπεζα. Το να συνεχίσει η Attica Bank την αυτόνομη πορεία της, προσαρμοζόμενη στο νέο περιβάλλον, το πιστέψαμε, το θέλαμε και δουλέψαμε εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση. Επιδιώξαμε και πετύχαμε την είσοδο ιδιώτη στρατηγικού επενδυτή, ο οποίος ανέλαβε το μάνατζμεντ. Και τώρα με τη δημιουργία του πέμπτου πυλώνα, η Attica Bank θα συνεχίσει να δίνει βιώσιμα το αναπτυξιακό στίγμα της τα επόμενα χρόνια, διατηρώντας τους στενούς δεσμούς με τον τεχνικό κόσμο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Eleni_Vrettoy
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βρεττού (Attica Bank): Σχέση πίστης η τραπεζική σχέση με τους πελάτες

Εστιάζοντας στους κλάδους της ελληνικής οικονομίας που παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον και ανάγκες χρηματοδότησης και στήριξης, η κυρία Βρεττού έκανε ξεχωριστή αναφορά στον τουρισμό και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Plan Β στην Attica Bank: Οι Αμερικανοί φεύγουν, οι εφοπλιστές έρχονται

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ellington πιέζει να αποκτήσει με προνομιακούς όρους τη διαχείριση των NPEs ως αντάλλαγμα για τη συμμετοχή της στην ΑΜΚ. Αλλάζει τα δεδομένα το ενδιαφέρον της Thrinvest, επιταχύνεται η δημιουργία 5ου πόλου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σεπτέμβριο η αύξηση της Attica Bank και ακολουθεί το placement της ΕΤΕ

Συμφωνία των μετόχων της Attica για τη συμμετοχή τους στην ΑΜΚ που θα φτάσει τα 600 εκατ. Κυβέρνηση και ΤΧΣ μεταθέτουν τη διάθεση των μετοχών του Ταμείου στην Εθνική Τράπεζα για μετά την ολοκλήρωση της αύξησης της Attica. 
TMEDE
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 32% στον τζίρο για το ΤΜΕΔΕ στα 11,9 εκατ. το 2022

Διατήρησε πολύ ισχυρό EBIΤDA, το οποίο ανέρχεται σε 4,4 εκατ. έναντι 1,6 εκατ. το 2021, σημειώνοντας αύξηση 2,8 εκατ. Κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση, σε επίπεδο ύψους κεφαλαίων των νέων εγγυητικών καλής εκτέλεσης, κατά 60,6%.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μπ. Παπαδημητρίου στο BD: Δεν υπάρχουν καλές και κακές επενδύσεις

«Πρέπει να αξιοποιήσουμε ό,τι κουνιέται. Οι εξαγορές επιχειρήσεων και οι επενδύσεις σε ακίνητα μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη», τονίζει ο βουλευτής της ΝΔ και υποψήφιος στον Νότιο Τομέα της Β' Αθηνών.