ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
autokinita-car-IX
Φώτο: Shutterstock

Πολύ αυστηρά κριτήρια για εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα από την ΕΕ

Την τελευταία δεκαετία η Ευρώπη είναι μια ήπειρος που δείχνει έμπρακτα ότι στηρίζει την πράσινη κινητικότητα, με κριτήρια πολύ πιο αυστηρά από αυτά που ισχύουν σε Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη μια από τις πιο ολοκληρωμένες και αυστηρές προσεγγίσεις για τις εκπομπές ρύπων παγκοσμίως στα αυτοκίνητα. Η τεχνολογία αιχμής που εφαρμόζονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη κατάφερε να περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων, ενώ όλες οι εκπομπές καυσαερίων είναι πλέον μετρήσιμες.

Τα πιο πρόσφατα πρότυπα (Euro 6/VI) που εισήχθησαν από το 2014 έχουν βελτιώσει την κατάσταση. Την τελευταία δεκαετία η Ευρώπη είναι μια Ήπειρος που δείχνει έμπρακτα ότι στηρίζει την πράσινη κινητικότητα. Και αυτό γιατί από το 2014 έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα ως βελτιωτική προέκταση του Euro6 για αυτοκίνητα και φορτηγά που προέβλεπαν περαιτέρω μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx) και των εκπομπών ρύπων σωματιδίων υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Οι εκπομπές που μετρώνται στο δρόμο με χρήση φορητών συστημάτων μέτρησης εκπομπών (PEMS) βρίσκονται πλέον σε ελάχιστα μετρήσιμα επίπεδα. Το Euro VI επέκτεινε τις διαδικασίες συμμόρφωσης των δοκιμών, σε πραγματικές συνθήκες παρέχοντας πραγματικά χαμηλές εκπομπές.

Η Κίνα, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών των οχημάτων, αλλά δεν είναι τόσο αυστηροί όσο αυτοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για παράδειγμα, η προσέγγιση των ΗΠΑ είναι λιγότερο αυστηρή από εκείνη της ΕΕ σε ορισμένες περιπτώσεις.

Οι οριακές τιμές εκπομπών που επιτυγχάνονται από οχήματα στις ΗΠΑ μετρώνται βάσει ελεγχόμενων εργαστηριακών δοκιμών και όχι βάσει της μεταβλητότητας της οδήγησης στο δρόμο. Τα όρια βασίζονται στον μέσο αριθμό νέων αυτοκινήτων που πωλούνται από τους κατασκευαστές, αντί να ισχύουν για κάθε όχημα που πωλείται, όπως συμβαίνει στην ΕΕ, ενώ οι ΗΠΑ δεν έχουν όρια για τις εκπομπές εξαιρετικά λεπτών σωματιδίων.

Αυτό πάντως που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι αυτή η τεχνολογία που διαρκώς εξελίσσεται έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων. Όχι σε μεγάλο βαθμό που αναμένεται να αυξήσουν τα νέα όρια Euro7, αλλά όλο το προηγούμενο διάστημα έπαιξε τον δικό του ρόλο στην διαμόρφωση των εκάστοτε τιμών των καινούριων αυτοκινήτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ υιοθέτησε νέους κανόνες για τα ενεργειακά αποδοτικά κτίρια

Από το 2030 όλα τα νέα κτίρια θα πρέπει να καταγράφουν μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ η αντίστοιχη προθεσμία για τα νέα κτίρια που στεγάζουν ή ανήκουν σε δημόσιες αρχές ορίζεται για το 2028.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς το πλαστικό επηρεάζει την ενεργειακή απόδοση των αυτοκινήτων

Σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος, η ενεργειακή απόδοση ενός αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 2% για κάθε 45 κιλά διαφόρων υλικών που αντικαθίστανται από πλαστικό.
European Union-Eyropaiki Enosi-EE
ΔΙΕΘΝΗ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τον νόμο για την αποκατάσταση της φύσης

Ο νόμος πέρασε παρά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος να εναντιωθεί σε αυτόν την τελευταία στιγμή, υποστηρίζοντας ότι θα υπέβαλλε τους αγρότες σε περισσότερη γραφειοκρατία.
European Union-Eyropaiki Enosi-EE
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Προσωρινή πολιτική συμφωνία για την κατάργηση του υδραργύρου

«Όταν απελευθερωθεί στο περιβάλλον, ο υδράργυρος μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τους πνεύμονες, τον εγκέφαλο και τους νεφρούς μας» ανέφερε ο Aλέν Μαρόν, υπουργός της κυβέρνησης της Περιφέρειας των Βρυξελλών-Πρωτεύουσας.