ΓΔ: 1423.8 -0.35% Τζίρος: 723.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:59:05 DATA

Ανησυχία Ρωσίας για τον συνωστισμό δεξαμενόπλοιων στο Βόσπορο

Οι νέοι τουρκικοί κανόνες ασφάλισης προκαλούν προβλήματα στη διέλευση δεξαμενόπλοιων με τουλάχιστον 20 να παραμένουν στα ανοικτά της Τουρκίας μέχρι να πλεύσουν προς τη Μεσόγειο.

Η Ρωσία ανησυχεί για τη συσσώρευση δεξαμενόπλοιων στο Στενό του Βοσπόρου και συζητά το θέμα με ασφαλιστικές και μεταφορικές εταιρίες, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων RIA επικαλούμενο τον υφυπουργό Εξωτερικών Αλεξάντερ Γκρουσκό.

Τουλάχιστον 20 δεξαμενόπλοια παραμένουν ανοικτά της Τουρκίας αντιμετωπίζοντας περισσότερες καθυστερήσεις στη διέλευσή τους από ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο καθώς οι εταιρίες προσπαθούν να συμμορφωθούν με τους νέους τουρκικούς κανόνες ασφάλισης έπειτα από μια απαγόρευση της ευρωπαϊκής ασφάλισης και την επιβολή πλαφόν από την G7 στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, δήλωσαν χθες Τρίτη πηγές του κλάδου.

Οι τουρκικές ναυτιλιακές αρχές εξέδωσαν μια ειδοποίηση –η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters τον περασμένο μήνα- ζητώντας πρόσθετες εγγυήσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη της διέλευσης μέσω του Βοσπόρου από τις αρχές αυτού του μήνα.

«Είμαστε ενήμεροι για αυτήν την κατάσταση. Βέβαια, μας προκαλεί ανησυχία από την άποψη των συμφερόντων των εταιριών μας. Το πρόβλημα αυτό συζητιέται με μεταφορικές και ασφαλιστικές εταιρίες. Εν τέλει, είναι οι ασφαλιστικές εταιρίες που ασφαλίζουν, όχι το κράτος», δήλωσε ο Γκρουσκό. «Αν το πρόβλημα δεν επιλυθεί, βέβαια, θα υπάρξει παρέμβαση στο πολιτικό επίπεδο».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε όλες τις εισαγωγές ρωσικού αργού που μεταφέρεται διά θαλάσσης από τις 5 Δεκεμβρίου, με μια απαγόρευση των εισαγωγών καυσίμων να ακολουθεί τον Φεβρουάριο. Απαγόρευσε επίσης σε εταιρίες και άτομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση να παρέχουν υπηρεσίες χρηματοδότησης, μεσιτείας, μεταφοράς και ασφάλισης για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου αλλού αν η τιμή του αργού υπερβαίνει τα 60 δολάρια το βαρέλι από τη Δευτέρα.

Οι διαταραχές στην κυκλοφορία των δεξαμενόπλοιων από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στη Μεσόγειο είναι αποτέλεσμα ενός νέου τουρκικού ασφαλιστικού κανονισμού και όχι του πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου που συμφωνήθηκε από τις χώρες της G7 και την Αυστραλία, δήλωσε την Τρίτη ένας αξιωματούχος της G7.

Το Καζακστάν, μια μεγάλη πετρελαιοεξαγωγός χώρα, δήλωσε σήμερα πως η συσσώρευση των δεξαμενόπλοιων στον Βόσπορο είναι φυσιολογική στη διάρκεια του χειμώνα. «Ο χρόνος αναμονής στον Βόσπορο και στα Δαρδανέλια είναι έξι ημέρες τώρα. Για τη χειμωνιάτικη περίοδο, αυτή είναι μια κανονική αναμονή -- πέρυσι, η αναμονή στα Στενά τον Δεκέμβριο ήταν περίπου 14 ημέρες», ανέφερε σε μια ανακοίνωση το υπουργείο Ενέργειας του Καζακστάν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία με Τουρκία για τη διέλευση των δεξαμενόπλοιων από τον Βόσπορο

Η Δύση υποχώρησε στα «τουρκικά παζάρια» που είχαν προκαλέσει συνωστισμό στο Βόσπορο με 26 πετρελαιοφόρα που παρέμεναν εγκλωβισμένα. Ποιοι είναι οι νέοι κανόνες που θα ισχύουν για τις διελεύσεις των πλοίων.
ΔΙΕΘΝΗ

Σε ισχύ από σήμερα το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου

Πλαφόν στα 60 δολάρια θα επιβληθεί και στο ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται με πλοία. Για χαμηλότερο όριο στα 30 δολάρια το βαρέλι ζήτησε η Ουκρανία. Θα επηρεαστούν οι εξαγωγές στην Ασία, που γίνονται σε υψηλότερη τιμή από το πλαφόν.
tourkia, simaia
ΔΙΕΘΝΗ

«Ρωγμή» στις εισαγωγές αργού από Ρωσία, θα γίνονται μέσω Τουρκίας

Η Τουρκία έχει αυξήσει τις εισαγωγές αργού από τη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία, ενώ οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων προς τα ευρωπαϊκά και τα αμερικανικά λιμάνια αυξήθηκαν κατά 85% στο διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου.