ΓΔ: 1801.93 -0.81% Τζίρος: 185.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φωτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Βασιλάκης: Καλά σημάδια στον τουρισμό, δυσκολίες στην εμπορία αυτοκινήτων

Τι είπε το αφεντικό της Autohellas για τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου, την πορεία του τουρισμού, τις «τσιμπημένες» τιμές των καινούργιων οχημάτων, την ανάληψη νέων αντιπροσωπειών και την αξιοπιστία των κινέζικων αυτοκινήτων.

«Το πρώτο τρίμηνο του έτους δεν υπάρχουν ανησυχητικά σημάδια για τον τουρισμό και όπως όλα δείχνουν η Ελλάδα θα παραμείνει ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς. Υπήρχε μια ανησυχία με τη Σαντορίνη αλλά και εκεί φαίνεται πως δεν θα υπάρξουν τριγμοί. Στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο ήταν δύσκολο και επικρατεί μια αβεβαιότητα για τη συνέχεια». 

Τα παραπάνω δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Autohellas, Ευτύχης Βασιλάκης κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων δίνοντας ένα πρώτο στίγμα για την χρονιά που ξεκίνησε.

Ο κ. Βασιλάκης απέδωσε την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων στις υψηλές τιμές των οχημάτων και υποστήριξε ότι είναι αποτέλεσμα των υψηλών επενδύσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση. Όπως εξήγησε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν και τις τιμές στα συμβατικά αυτοκίνητα για να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις τους. 

Πως θα επηρεάσει την Autohellas ο εμπορικός πόλεμος

Γενικότερα, για την τρέχουσα συγκυρία με τον εμπορικό πόλεμο ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε πως θα υπάρξει μια επιβράδυνση στην καταναλωτική συμπεριφορά, αλλά στον τομέα της αγοράς αγαθών και λιγότερο στις υπηρεσίες. «Μπορεί κάποιος να μην αγοράσει ένα αυτοκίνητο αλλά δύσκολα θα ακυρώσει ένα ταξίδι. Βέβαια και οι δύο αυτές συμπεριφορές επηρεάζουν τις εργασίες της Autohellas», επισήμανε το αφεντικό του ομίλου.

Η Αutohellas τα τρία τελευταία χρόνια σημειώνει ιστορικά υψηλά στην κερδοφορία της, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στις υψηλές επιδόσεις των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Στον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων στο εξωτερικό το 2024 υπήρξε μια σταθεροποίηση στις αγοράς των Βαλκανίων και της Κύπρου αλλά πτώση στην αγορά της Πορτογαλίας. «Δουλεύουμε σκληρά για να διορθώσουμε την αγορά Πορτογαλίας», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, ο οποίος τόνισε  πως οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών του ομίλου δίνουν ένα προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Οι νέες αντιπροσωπείες και τα κινέζικα αυτοκίνητα

Σχετικά με την ανάληψη νέων αντιπροσωπειών ο κ. Βασιλάκης επιβεβαίωσε πως γίνονται κινήσεις που θα ολοκληρωθούν εντός του 2025 και θα επηρεάσουν τις εργασίες του ομίλου από το 2026. Ειδικότερα, ερωτώμενος για τα κινέζικα αυτοκίνητα και τη δυναμική που έχουν αποκτήσει στην αγορά, ο κ. Βασιλάκης παραδέχτηκε πως τα κινέζικα αυτοκίνητα είναι πλέον πολύ αξιόπιστα και διευρύνουν τα μερίδια αγοράς τους και δεν έκρυψε πως η Autohellas  θα επιθυμούσε να προσεγγίσει την κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία.

Τέλος, ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στην άριστη χρηματοοικονομική κατάσταση του ομίλου και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα χαμηλότοκα δάνεια του RRF που εξασφάλισε η Autohellas για την ανανέωση του στόλου της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το 2024 ο  ενοποιημένος τζίρος της Autohellas διαμορφώθηκε στα 985,7 εκατ. σημειώνοντας οριακή μείωση 1,7%. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 2,3% στα 278,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν  κατά 5% στα 89,5 εκατ. ευρώ.

Mέρισμα 0,85 ευρώ και μπόνους στο management

H συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,85 ευρώ ανά μετοχή από τα κέρδη της χρήσης του 2024 που συνιστά μερισματική απόδοση 7,2%. Συνολικά θα μοιραστεί το ποσό των 40,8 εκατ. ευρώ ως μέρισμα, το οποίο αναλογεί στο 46% των καθαρών κερδών της χρήσης. Η αποκοπή του δικαιώματος θα γίνει στις 10 Απριλίου και η πληρωμή θα αρχίσει από τις 16 Απριλίου.

Από τα κέρδη του 2024 θα μοιραστούν ως μπόνους 1,76 εκατ. ευρώ στα εκτελεστικά μέλη του ΔΣ και 1,3 εκατ. ευρώ σε διευθυντικά στελέχη. Επίσης, θα διατεθούν δωρεάν 90.000 μετοχές από το pool των 573.000 ιδίων μετοχών που κατέχει η εταιρεία. Οι 25.000 θα διατεθούν στα μέλη του ΔΣ εκτός των τριών βασικών μετόχων (Εμμανουέλα Βασιλάκη, Ευτύχη Βασιλάκη και Γιώργου Βασιλάκη) και 65.000 σε διοικητικά στελέχη που δεν είναι μέλη του ΔΣ. 

Η υποχρεωτική περίοδος διακράτησης των δωρεάν μετοχών είναι για δύο έτη και η πρωτοβουλία έχει ως στόχο «τη μεγαλύτερη ταύτιση των στελεχών με την εταιρεία και την πρόοδό της». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ