Στο τελικό στάδιο ο διαγωνισμός για την 6η προβλήτα στον ΟΛΘ

Το έργο αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε και θα αναβαθμίσει την θέση του λιμανιού.

Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για την επέκταση της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς πήρε το «πράσινο φως» από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ, η πρόσκληση υποβολής προσφορών για το δεύτερο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας ανάδειξης του αναδόχου.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, στο δεύτερο και τελικό στάδιο θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές βάσει της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών τα έξι σχήματα που έχουν επιλεχθεί. 

Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη φάση του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο επτά σχήματα, μεταξύ των οποίων σημαντικά ονόματα του κλάδου των κατασκευών και των λιμενικών έργων από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ιταλία και την Πορτογαλία, και τα έξι που επελέγησαν για το δεύτερο στάδιο ήταν τα εξής:

  1. Κοινοπραξία TERNA SA - EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE,
  2. ARCHIRODON GROUP NV,
  3. Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA - INTERCANTIERI VITTADELLO SPA-SALES SPA,
  4. Κοινοπραξία MYTILINAIOS SA - ROVER MARITIME SL - HDK SA,
  5. Κοινοπραξία AVAX SA - ETERMAR SA - NV BESIX SA και
  6. Κοινοπραξία ACCIONA CONSTRUCCION SA - DREDGING INTERNATIONAL NV

Το έργο αποτελεί μέρος του πακέτου των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η εταιρεία, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε, ενώ εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη διεθνή λιμενική αγορά. Κι αυτό διότι το λιμάνι θα μπορεί πλέον να υποδέχεται και να να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, που αναφέρονται σε σχετική ανακοίνωση της ΟΛΘ ΑΕ, το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας περιλαμβάνει: την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7 μέτρων, τη δημιουργία πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

«Η ΟΛΘ Α.Ε. προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς τις διαδικασίες για την επέκταση της 6ης προβλήτας. Ένα έργο που θα επιτρέψει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει στο έπακρο το συγκριτικό του πλεονέκτημα ως θαλάσσια πύλη των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και να καταστεί κόμβος συνδυασμένων μεταφορών για την ευρύτερη περιοχή», δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος και πρόσθεσε: «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται συνεχώς σε επίπεδο υποδομών, εξοπλισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών, υλοποιώντας ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα, το όποιο αντικατοπτρίζει πλήρως το όραμα και την ισχυρή πεποίθηση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε. ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί μοχλό ανάπτυξης με ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Τον Ιανουάριο σε λειτουργία το dry port στη Βουλγαρία

Η επέκταση σε άλλες αγορές και η εξωστρέφεια του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η δημιουργία τριών dry ports, είναι ένας από τους 3 βασικούς στρατηγικούς στόχους του ΟΛΘ.
oikodomi, kataskeues
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βιοτέρ: Ήσσονος σημασίας οι επιπτώσεις της πανδημίας στα μεγέθη

Η πανδημία και όλες οι αρνητικές επιδράσεις αφορούν κυρίως σε επιχειρήσεις που η δραστηριότητα τους κυμαίνονταν σε συνήθη για την προ πανδημίας εποχή και όχι σε επιχειρήσεις, με ήδη περιορισμένη δραστηριότητα, τονίζει.