ΓΔ: 942.46 -1.58% Τζίρος: 100.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: ΔΕΠΑ

ΔΕΠΑ Υποδομών: Βελτιωμένη προσφορά από την Italgas ζήτησε το ΤΑΙΠΕΔ

Η ιταλική Italgas κατέθεσε σημαντικά υψηλότερη προσφορά και συνεχίζει μόνη στη διαδικασία πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών. Η ιταλική εταιρία είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής φυσικού αερίου στην Ευρώπη.

Βελτιωμένη οικονομική προσφορά ζήτησε από την ιταλική Italgas το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος της προσφοράς της Italgas ξεπερνά το όριο του 15% από την προσφορά που υπέβαλε η τσέχικη EPH. Έτσι, ακολουθώντας τη διαδικασία που προβλέπεται από, μετά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας των βελτιωμένων οικονομικών προσφορών για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες πληροφορίες. 

Η εταιρεία που φαίνεται ότι έχει το «προβάδισμα» στον διαγωνισμό, η Italgas αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής φυσικού αερίου στην Ευρώπη και πρώτη στην Ιταλία με έσοδα που έφτασαν τα 665,4 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο φέτος και έχει ανακοινώσει επενδύσεις που θα φτάσουν τα  7,5 δισ. ευρώ έως το 2027. 

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση «το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), συνεδρίασε σήμερα και αποσφράγισε τις οικονομικές προσφορές των προεπιλεγέντων επενδυτών για την από κοινού πώληση με την «Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ» (ΕΛΠΕ) του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «ΔΕΠΑ Υποδομών ΑΕ». 

Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ σε συμφωνία με την ΕΛΠΕ αποφάσισε να εκκινήσει τη διαδικασία βελτιωμένων οικονομικών προσφορών. Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 65% και η ΕΛΠΕ το υπόλοιπο 35% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών και λειτουργούν από κοινού ως πωλητές». 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς το τίμημα θα ξεπεράσει σημαντικά τα 700 εκατ. ευρώ.  

Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το.65% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών και η Ελληνικά Πετρέλαια το υπόλοιπο 35%. Η ΔΕΠΑ Υποδομών δημιουργήθηκε από την διάσπαση του κλάδου υποδομών της ΔΕΠΑ ενώ στη νέα εταιρία περιλαμβάνονται:

  • 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Αττικής (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ - ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ), 51% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ - ΕΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ) και 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου  λοιπής Ελλάδας (ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕ - ΔΕΔΑ ΑΕ),
  • η κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε. επί των παγίων των δικτύων διανομής,
  • το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε.,
  • ​τα δικαιώματα και υποχρεώσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. αναφορικά με την ανάπτυξη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων έργων υποδομής συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας ΥΦΑ, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της εταιρείας σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Attiki Odos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αττική Οδός: Μεγάλα fund και εργολάβοι μπαίνουν στη διεκδίκηση

Υψηλές οι απαιτήσεις από τις εταιρείες και τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα διεκδικήσουν την παραχώρηση. Ενεργητικό τουλάχιστον 400 εκατ. πρέπει να έχουν οι κατασκευαστικές και άνω των 2 δισ. ευρώ οι επενδυτικές εταιρείες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαγωνισμοί για τέσσερις μαρίνες και δύο λιμάνια εντός εξαμήνου

Παραμονή Χριστουγέννων η υποβολή προσφορών από έξι ισχυρούς υποψηφίους για τη μαρίνα Αρετσούς. Τι προβλέπει το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπερταμείο - ΤΑΙΠΕΔ: Εξετάζουν τη μείωση της συμμετοχής τους στη ΔΕΗ

Με ανακοίνωσή τους, δηλώνουν ότι στηρίζουν πλήρως το στρατηγικό πλάνο και το όραμα της Διοίκησης της ΔΕΗ, που στοχεύει στην επιτάχυνση του μετασχηματισμού της και την επιδίωξή της να προβεί σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.