ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: ΔΕΠΑ

ΔΕΠΑ Υποδομών: Βελτιωμένη προσφορά από την Italgas ζήτησε το ΤΑΙΠΕΔ

Η ιταλική Italgas κατέθεσε σημαντικά υψηλότερη προσφορά και συνεχίζει μόνη στη διαδικασία πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών. Η ιταλική εταιρία είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής φυσικού αερίου στην Ευρώπη.

Βελτιωμένη οικονομική προσφορά ζήτησε από την ιταλική Italgas το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος της προσφοράς της Italgas ξεπερνά το όριο του 15% από την προσφορά που υπέβαλε η τσέχικη EPH. Έτσι, ακολουθώντας τη διαδικασία που προβλέπεται από, μετά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας των βελτιωμένων οικονομικών προσφορών για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες πληροφορίες. 

Η εταιρεία που φαίνεται ότι έχει το «προβάδισμα» στον διαγωνισμό, η Italgas αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής φυσικού αερίου στην Ευρώπη και πρώτη στην Ιταλία με έσοδα που έφτασαν τα 665,4 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο φέτος και έχει ανακοινώσει επενδύσεις που θα φτάσουν τα  7,5 δισ. ευρώ έως το 2027. 

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση «το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), συνεδρίασε σήμερα και αποσφράγισε τις οικονομικές προσφορές των προεπιλεγέντων επενδυτών για την από κοινού πώληση με την «Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ» (ΕΛΠΕ) του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «ΔΕΠΑ Υποδομών ΑΕ». 

Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ σε συμφωνία με την ΕΛΠΕ αποφάσισε να εκκινήσει τη διαδικασία βελτιωμένων οικονομικών προσφορών. Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 65% και η ΕΛΠΕ το υπόλοιπο 35% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών και λειτουργούν από κοινού ως πωλητές». 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς το τίμημα θα ξεπεράσει σημαντικά τα 700 εκατ. ευρώ.  

Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το.65% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών και η Ελληνικά Πετρέλαια το υπόλοιπο 35%. Η ΔΕΠΑ Υποδομών δημιουργήθηκε από την διάσπαση του κλάδου υποδομών της ΔΕΠΑ ενώ στη νέα εταιρία περιλαμβάνονται:

  • 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Αττικής (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ - ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ), 51% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ - ΕΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ) και 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου  λοιπής Ελλάδας (ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕ - ΔΕΔΑ ΑΕ),
  • η κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε. επί των παγίων των δικτύων διανομής,
  • το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε.,
  • ​τα δικαιώματα και υποχρεώσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. αναφορικά με την ανάπτυξη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων έργων υποδομής συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας ΥΦΑ, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της εταιρείας σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.
DEPA Emporias
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί ναυάγησε η πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας: Τα νέα σενάρια για την εταιρεία

Οι δικαστικές εκκρεμότητες με την ELFE και η μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου έβαλαν φρένο στην ιδιωτικοποίηση. Προτεραιότητα τώρα οι επενδύσεις σε ΑΠΕ και στη συμβατική ηλεκτροπαραγωγή.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Italgas: Στο 1 δισ. οι επενδύσεις στην Ελλάδα για δίκτυα φυσικού αερίου

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Π. Γκάλο, οι επενδύσεις που προγραμματίζονται θα επιτρέψουν τη διανομή ανανεώσιμων αερίων όπως το υδρογόνο και το βιομεθάνιο, με τον σχεδιασμό να προβλέπει την επέκταση του δικτύου διανομής στα 11.000 χλμ. το 2029.