ΓΔ: 867.71 -0.42% Τζίρος: 153.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έλληνας πλοιοκτήτης παρέλαβε το πιο σύγχρονο πλοίο LNG

Με επένδυση 190 εκατ. δολ., ο όμιλος Αγγελικούση απέκτησε το πιο μοντέρνο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, που εξοικονομεί έως και 5% σε καύσιμο.

Στον όμιλο Αγγελικούση ανήκει κι επίσημα το πλέον σύγχρονο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς η θυγατρική Maran Gas, παρέλαβε αυτή την εβδομάδα από το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), το νεότευκτο Maran Gas Andros, μεταφορικής ικανότητας 173,400 κυβικών μέτρων, με το ύψος της εν λόγω επένδυσης να υπολογίζεται σε περίπου 190 εκατ. δολάρια.

Η καινοτομία του εν λόγω πλοίου έγκειται στο ότι είναι το πρώτο πλοίο παγκοσμίως, το οποίο φέρει την νέα τεχνολογία που ανέπτυξε ο όμιλος DSME και αφορά στην χρήση ενός συστήματος λίπανσης με αέρα, γνωστό ως ΑLS. Το εν λόγω σύστημα μπορεί να εξοικονομήσει έως και 5% σε καύσιμο, το οποίο μεταφράζεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο των καυσίμων που καταναλώνει ένα πλοίο στην διάρκεια ζωής του, αλλά και το κόστος αυτών, το οποίο μάλιστα θα αυξηθεί από τις αρχές του 2020, λόγω της υποχρεωτικής χρήσης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5% από 3,5%).
 
Το ALS αξιοποιεί την απλή μέθοδο της διακράτησης φουσκών από αέρα στο κοίτος του πλοίου. Για τον σκοπό αυτό δημιουργούνται συγκεκριμένοι αγωγοί σε διάφορα σημεία στο κάτω μέρος του κοίτους. Ο αέρας περνά με μια σταθερή ροή, ώστε να δημιουργηθεί ένα ομοιόμορφο στρώμα από φούσκες, χάρις στις οποίες μειώνεται η αντίσταση ανάμεσα στο πλοίο και το θαλάσσιο νερό, με αποτέλεσμα αυτό να πλέει με μεγαλύτερη ευκολία, χρησιμοποιώντας λιγότερη ιπποδύναμη από τις μηχανές του. Η Maran Gas επιβεβαίωσε τα οφέλη του εν λόγω συστήματος στην πράξη, πραγματοποιώντας σχετική δοκιμή, με αποτέλεσμα να παραγγείλει από την DSME το εν λόγω σύστημα για όλα τα επόμενα της πλοία, μεταξύ των οποίων και το Maran Gas Andros.

Η παραγγελία για το εν λόγω πλοίο δόθηκε τον Ιούνιο του 2016. Το πλοίο ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι στις 14 Νοεμβρίου από το ναυπηγείο Okpo της DSME, με κατεύθυνση το κανάλι του Παναμά, όπου και αναμένεται να φτάσει στις 5 Δεκεμβρίου, συνεχίζοντας για τις ΗΠΑ, πιθανώς για να παραλάβει το πρώτο του φορτίο αμερικανικού φυσικού αερίου. Με την προσθήκη του εν λόγω πλοίου, η Maran Gas διαθέτει πλέον έναν στόλο από 32 πλοία μεταφοράς LNG, ενώ υπό παραγγελία βρίσκονται άλλα 12 πλοία, εκ των οποίων πέντε ναυπηγούνται από την DSME, με ανάλογα χαρακτηριστικά με το Maran Gas Andros.

Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της DSME πριν από λίγους μήνες, οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συζητήσεις για νέες παραγγελίες. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι όλα τα πλοία της Maran Gas έχουν υψώσει την ελληνική σημαία. Η εταιρεία αποτελεί τον «βραχίονα» του στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου, μέσω πλοίων LNG και LPG. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μειώθηκαν τα υπερκέρδη εφοπλιστών από την αποθήκευση πετρελαίου

Τα ναύλα των τάνκερ υποχώρησαν αρκετά στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, παραμένουν όμως έως και 90% πάνω από τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων, ενώ θα αργήσει η εξομάλυνση της αγοράς πετρελαίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι Έλληνες εφοπλιστές μεγάλοι κερδισμένοι από το κραχ στο πετρέλαιο

Στα ύψη οι μετοχές των κορυφαίων εφοπλιστικών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων με μεγάλα δεξαμενόπλοια, καθώς αυτά χρησιμοποιούνται πλέον όλο και περισσότερο σαν πλωτές δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων.