ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
HLIOS kiddo pasta
Φωτο: ΗΛΙΟΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Την προσπάθειά της να επεκτείνει το εμπορικό της αποτύπωμα στην αμερικανική αγορά έχει εντατικοποιήσει το τελευταίο διάστημα η βιομηχανία ζυμαρικών Ήλιος. Η εταιρεία, αν και εξάγει στις ΗΠΑ εδώ και περίπου 30 χρόνια, ωστόσο τα ζυμαρικά της μέχρι πρόσφατα κατευθύνονταν κυρίως σε καταστήματα τα οποία βρίσκονται σε περιοχές με έντονο το ελληνικό στοιχείο.

Αυτή την εικόνα επιχειρεί να αλλάξει καθώς η ελληνική βιομηχανία ζυμαρικών επιδιώκει πλέον τα ζυμαρικά της να αποκτήσουν πρόσβαση στο κύριο κανάλι των αμερικανικών σούπερ μάρκετ, φτάνοντας στο καλάθι του μέσου Αμερικανού καταναλωτή, ξεπερνώντας τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας. Η συγκεκριμένη μετάβαση δεν έρχεται με ευκολία. Η αμερικανική αγορά όσο ελκυστική και αν θεωρείται για τις ελληνικές επιχειρήσεις λόγω του μεγέθους της αλλά και των ευκαιριών που προσφέρει, ωστόσο χαρακτηρίζεται από υψηλό ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα προϋποθέτει δυνατότητα σταθερής προμήθειας και μεγάλης παραγωγής.

Το επόμενο βήμα λοιπόν για την Ήλιος έγινε πριν μερικούς μήνες, όποτε και ξεκίνησε η τοποθέτηση της σειράς kiddo pasta σε 170 σημεία λιανικής στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται 20 καταστήματα της Whole Foods τα οποία εντοπίζονται στην περιφέρεια της Νέας Υόρκης, σημεία της Stop & Shop (ο αμερικανικός βραχίονας του ομίλου Ahold Delhaize), η αλυσίδα ShopRite καθώς και μια σειρά από μικρότερα παντοπωλεία καi delicatessen ενώ παράλληλα ξεκίνησε συνεργασία με την ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και διανομής FreshDirect.

«Οι συγκεκριμένες συνεργασίες έχουν ξεκινήσει πιλοτικά και με βάση τα μέχρι στιγμής μηνύματα που λαμβάνουμε από τον προμηθευτή μας στις ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα επεκταθούν και σε επιπλέον σημεία πώλησης»,  σημειώνει η εμπορική διευθύντρια, Αθανασία Δάκου, προσθέτοντας ότι επί του παρόντος η βιομηχανία βρίσκεται στη διαδικασία τοποθέτησης μιας δεύτερης σειράς ζυμαρικών στα αμερικάνικα σούπερ μάρκετ της σειράς Greek pasta, η οποία περιλαμβάνει κωδικούς με σχήματα ζυμαρικών που δημιουργήθηκαν ειδικά για την αμερικανική αγορά. «Ήδη οι πρώτες ποσότητες έχουν φθάσει στις ΗΠΑ και μέσα στο επόμενο διάστημα προγραμματίζεται να τοποθετηθούν στα σημεία πώλησης», επισημαίνει η κ. Δάκου.

Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί και η στρατηγική που θα ακολουθήσει στην Αυστραλία, στην οποία έχει περιορισμένη παρουσία και πλέον στοχεύει να κατευθυνθεί στην κύρια αγορά, ενώ συνολικά η εξαγωγική δραστηριότητα της Ήλιος αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του κύκλου εργασιών της.

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα της Ήλιος, εντός του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθούν δύο project τα οποία είχαν ξεκινήσει την προηγούμενη χρονιά. Το ένα αφορά στην ολοκλήρωση ενός ενεργειακού πάρκου, το οποίο θα συμβάλλει προς την κατεύθυνση της πράσινης ενέργειας ενώ το άλλο σχετίζεται με την επέκταση των αποθηκευτικών χώρων της εταιρείας, στους οποίους θα προστεθούν επιπλέον 3.000 τ.μ.

Από το κύμα ανατιμήσεων που κατακλύζει την αγορά, δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη και η τιμή των ζυμαρικών, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί σημαντικά, απόρροια της υψηλής τιμής του σκληρού σιταριού και του υψηλού ενεργειακού κόστους. Όπως λέει η κ. Δάκου, ο εγχώριος κλάδος της βιομηχανίας αρχικά απορρόφησε τις αυξήσεις στο κόστος παραγωγής, ωστόσο πλέον είναι αναπόφευκτο μέρος αυτών να περάσει στο ράφι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Unismack-SnackCraft-Stratakis-Dimitris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελληνικά υγιεινά σνακ στην αγορά των ΗΠΑ με επένδυση 35 εκατ. δολαρίων

Το αμερικανικό όνερο της Unismack από το Κιλκίς, που εξάγει σνακ υψηλής διατροφικής αξίας σε 16 χώρες: Ίδρυσε θυγατρική στις ΗΠΑ και ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής την 1η Νοεμβρίου.
tyri-cheese
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το θαύμα των ελληνικών φυτικών τυριών: Πώς κατακτούν τη διεθνή αγορά

Η Arivia από την Δράμα είδε τις πωλήσεις του brand φυτικού τυριού Violife να αυξάνονται κατά 178,3% ενώ η Good Planet Foods που συνεργάζεται με την ΚΡΕΜΕΛ από την Κρήτη αύξησε τις πωλήσεις της κατά 168,9%.