ΓΔ: 1696.1 0.15% Τζίρος: 112.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:35:41 DATA
businessdaily-Paliria
Φωτο: Παλίρροια

Παλίρροια: Η εταιρεία που δεν φοβάται τους δασμούς του Ντ. Τραμπ

Αν και έχει ισχυρή θέση στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, η Παλίρροια δεν ανησυχεί για την πιθανή αύξηση των δασμών. Νέες συμφωνίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε Μ. Βρετανία και Γαλλία.

Το στοίχημα με τις εξαγωγές έχει κερδίσει χρόνια τώρα η ελληνική εταιρεία Παλίρροια, που προχωρά στο 2025 με πολύ δυνατές προοπτικές να ξεπεράσει σε τζίρο τα 125 εκατ. ευρώ, ενώ ετοιμάζεται να μπει στα ράφια κι άλλων μεγάλων σούπερ μάρκετ του εξωτερικού.

Η εταιρεία που στέλνει τα προϊόντα της σε πάνω από 60 χώρες στον κόσμο, ενώ η εξαγωγική της δραστηριότητα, αντιπροσωπεύει περισσότερο από 80% των εσόδων από τις πωλήσεις της, έχει καταφέρει να επισκιάσει ακόμα και τους Τούρκους στη διεθνή αγορά του... ντολμά.
  
Όπως τόνισε μιλώντας στο BD, ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σουλιώτης, το 2025 ξεκινά ιδιαίτερα δυναμικά, καθώς η σειρά έτοιμων γευμάτων της Παλίρροιας θα μπει σε νέα σούπερ μάρκετ τόσο της Μεγάλης Βρετανίας όσο και της Γαλλίας.

Το  επόμενο διάστημα, τα έτοιμα γεύματα ψυγείου της σειράς "The Real Greek" της Παλίρροια θα μπουν στην βρετανική αλυσίδα Waitrose, μετά φυσικά τα Tesco που είναι ήδη, ενώ από το φθινόπωρο του 2025 αναμένεται να μπουν και στη γαλλική αλυσίδα Αuchan, μία από τις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Γαλλίας.

Μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Σουλιώτη, το 2024 η Παλίρροια είχε ανάπτυξη 13%, ενώ το 2025 θα έχει μία αύξηση ακόμα 10-12%. Ουσιαστικά μιλάμε σωρευτικά για ένα 25% τα τελευταία δύο χρόνια. 

Ποιος φοβάται τους δασμούς του Τραμπ

Η συζήτηση των ημερών φυσικά για τις εταιρείες που έχουν εξαγωγική δραστηριότητα στις ΗΠΑ δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από τους δασμούς που ο πρόεδρος Τραμπ έχει αναγγείλει ότι θα επιβάλει στις χώρες της ΕΕ. 

Η ελληνική εταιρεία όμως δεν τους φοβάται και αυτό γιατί, όπως είπε στο BD ο κ. Κων. Σουλιώτης, ειδικά στο κομμάτι του ντολμά, που πλέον είναι πρώτη η Παλίρροια ειδικά στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας και τους Τούρκους εξαγωγείς, έχουν τη δυνατότητα να εξάγουν από την Ιορδανία, στην οποία και έχουν εργοστασιακή μονάδα.

Ωστόσο όπως σημείωσε ακόμα κι αν επιβληθούν δασμοί 10% δεν θα επηρεαστεί η καταναλωτική ζήτηση, άλλωστε ήδη τα φαγητά από Ευρώπη που εξάγονται στην Αμερική έχουν δασμούς 6%.

Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι «αν μπει δασμός 10%, η τιμή λιανικής, που εμείς έχουμε στα 3,29 δολάρια, θα πάει 3,49 δολάρια. Όποιο προϊόν είναι κάτω από 5 δολάρια στην Αμερική δεν προβληματίζει τους καταναλωτές», εξήγησε ο κ. Κ. Σουλιώτης.

Υπενθυμίζεται ότι τα προϊόντα της Παλίρροια, τόσο τα επώνυμα όσο και τα ιδιωτικής ετικέτας στις ΗΠΑ, βρίσκονται στα πολυκαταστήματα Walmart, Trader Joe’s, Whole Foods, Kroger, αλλά και Sprouts.

Τα οικονομικά στοιχεία

Στην εταιρεία Παλίρροια εισήλθε το 2019 το επενδυτικό fund VΝK της οικογένειας Κάτσου με ποσοστό 36%. Βασικός μέτοχος της εταιρείας παραμένει ο κ. Κωνσταντίνος Σουλιώτης. 

Σήμερα η Παλίρροια διαθέτει συνολικά επτά εργοστάσια σε ολόκληρο τον κόσμο - δύο στην Κίνα, δύο στη Βουλγαρία, δύο στην Ελλάδα και ένα στην Ιορδανία - στα οποία απασχολούνται περισσότερα από 1.600 άτομα.

Στα δύο εργοστάσια της Ελλάδας – το ένα βρίσκεται στα Πολιτικά Ευβοίας και το δεύτερο στο Άργος – παράγεται το 40% του συνόλου της παραγωγής της εταιρείας, ενώ οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά ανέρχονται στο 30% του τζίρου της. Στο εργοστάσιο στα Πολιτικά Ευβοίας απασχολούνται σήμερα 150 άτομα. Εκεί παράγονται ντολμάς, όσπρια και έτοιμα φαγητά. 

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Παλίρροιας για την χρήση 2023, ανήλθε σε 100,28 εκατ. ευρώ έναντι 75,9 εκατ. το 2022. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων της χρήσης 2023 ανήλθαν σε 13,3 εκατ. ευρώ έναντι 8,4 εκατ. το 2022. Τέλος, τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη του Ομίλου (μετά από φόρους) ανήλθαν σε 10,3 εκατ. ευρώ
έναντι 5,2 εκατ. το 2022. 

Επίσης η εταιρεία Παλίρροια Σουλιώτης Α.Ε. μετά από διαπραγματεύσεις μηνών ολοκλήρωσε την 27η Ιανουαρίου 2023 την εξαγορά της Τσαμπάσης Α.Ε.. Πρόκειται για κίνηση που εντάσσεται στα πλαίσια διαφοροποίησης του προϊόντικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας, αλλά και της εισαγωγής της δυναμικά σε έναν κλάδο ο οποίος εμφανίζει σημαντικά περιθώρια κέρδους αλλά και ανάπτυξης όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Unismack-SnackCraft-Stratakis-Dimitris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελληνικά υγιεινά σνακ στην αγορά των ΗΠΑ με επένδυση 35 εκατ. δολαρίων

Το αμερικανικό όνερο της Unismack από το Κιλκίς, που εξάγει σνακ υψηλής διατροφικής αξίας σε 16 χώρες: Ίδρυσε θυγατρική στις ΗΠΑ και ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής την 1η Νοεμβρίου.
HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
tyri-cheese
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το θαύμα των ελληνικών φυτικών τυριών: Πώς κατακτούν τη διεθνή αγορά

Η Arivia από την Δράμα είδε τις πωλήσεις του brand φυτικού τυριού Violife να αυξάνονται κατά 178,3% ενώ η Good Planet Foods που συνεργάζεται με την ΚΡΕΜΕΛ από την Κρήτη αύξησε τις πωλήσεις της κατά 168,9%.