ΓΔ: 1447.87 -0.49% Τζίρος: 43.79 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:42:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
tyri-cheese
Φώτο: Shutterstock

Το θαύμα των ελληνικών φυτικών τυριών: Πώς κατακτούν τη διεθνή αγορά

Η Arivia από την Δράμα είδε τις πωλήσεις του brand φυτικού τυριού Violife να αυξάνονται κατά 178,3% ενώ η Good Planet Foods που συνεργάζεται με την ΚΡΕΜΕΛ από την Κρήτη αύξησε τις πωλήσεις της κατά 168,9%.

Καθώς τα plant based προϊόντα κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με την αγορά να διευρύνεται συνεχώς και να διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο στα τρόφιμα, οι ελληνικές εταιρείες αυξάνουν το αποτύπωμα τους στο εξωτερικό και βρίσκονται απέναντι σε διεθνείς κολοσσούς.

Τα φυτικά τυριά μπορεί να αποτελούν αυτή την στιγμή πολύ μικρό ποσοστό της συνολικής αγοράς, που αντιστοιχεί σε 3% του κλάδου τυριού, ο οποίος έχει αξία 34,3 δισ. δολάρια, ωστόσο κινούνται με ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 7-8% ετησίως.

Τα ελληνικά φυτικά τυριά κερδίζουν την θέση τους στη διεθνή αγορά, με τα προϊόντα της Arivia από την Β. Ελλάδα, που πρόσφατα εξαγοράστηκε από την Upfield σε ένα deal 500 εκατ. να βρίσκονται ανάμεσα στα καλύτερα παγκοσμίως και να επιτυγχάνουν αξιοπρόσεκτες πωλήσεις. Η ΚΡΕΜΕΛ από την Κρήτη, σε συνεργασία με την Good Planet Foods, έχει πατήσει πόδι στην αγορά των ΗΠΑ.

Εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ

Η εξαγορά της Arivia από την Upfield υπήρξε ένα από τα ακριβότερα deal που πραγματοποιήθηκαν το 2020 στην Ελλάδα. Οι επιδόσεις που καταγράφει η εταιρεία από τη Δράμα που θεωρείται από τις κορυφαίες παγκοσμίως είναι αξιοπρόσεκτες, καθώς αύξησε την κερδοφορία της κατά 53,9%, αυξάνοντας συνεχώς το αποτύπωμα της στο εξωτερικό. Σήμερα οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν το 70% του τζίρου της, με τα plant based τυριά να αποτελούν την πλειονότητα των εξαγωγών της.

Χαρακτηριστικά το brand Violife κατάφερε να επιτύχει αύξηση πωλήσεων κατά 178,3% στις ΗΠΑ, φτάνοντας τα 29,84 εκατ. δολάρια το 2020 από 10,72 εκατ. που ήταν το 2019. Η Arivia έχει κερδίσει το διεθνές ενδιαφέρον καθώς παράγει τυρί με βάση κυρίως το λάδι καρύδας, ενώ στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται περισσότεροι από 500 κωδικοί προϊόντων.

Διαθέτει παραγωγική μονάδα στη Βόρεια Ελλάδα με 300 εργαζομένους, έχοντας την δυνατότητα να παράγει 2.500 τόνους κάθε μήνα, και έχει ισχυρή εξαγωγική παρουσία σε Ηνωμένο Βασιλείο, ΗΠΑ αλλά και σε περίπου 60 χώρες ακόμα, ενώ σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω.

Οι πωλήσεις φυτικών τυριών στις ΗΠΑ το 2020

Η κρητική ΚΡΕΜΕΛ του Νίκου Παπαστεφανάκη βρίσκεται σε ανοδική πορεία την τελευταία πενταετία, ενισχύοντας σημαντικά τα μεγέθη της, έχοντας «πατήσει» στη διεθνή αγορά μέσω της Good Planet Foods που το 2019 είδε τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται κατά 168,9%, ενώ συνεργάζεται και με την Nestle. Ο τζίρος της εταιρείας αναμένεται να είναι ενισχυμένος το 2020 σε σχέση με τα 12,4 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019 όταν και είχε καταγράψει αύξηση 50% σε σχέση με το 2018 και 40% αύξηση κερδοφορίας.

Η εταιρεία που από το 2007 έχει εισέλθει στην αγορά των plant based τυριών, βρίσκεται από το 2018 σε ΗΠΑ και Καναδά. Νωρίτερα είχε βρεθεί σε Ευρώπη, Αυστραλία, ενώ το 2020 είχε μπει σε Ντουμπάι και Μάλτα, έχοντας συνολικά παρουσία σε περισσότερες από 15 χώρες.

Παράλληλα αναπτύσσεται και το επενδυτικό πλάνο της ΚΡΕΜΕΛ που θέλει να ενδυναμώσει την παρουσία της στις αγορές του εξωτερικού λανσάροντας μέσα στο 2021 νέα προϊόντα όπως vegan γιαούρτι και cream cheese. Η εταιρεία έχει ενισχύσει την παραγωγική της δυνατότητα επενδύοντας 2 εκατ. ευρώ για την πλήρη ανακαίνιση του νέου ακινήτου που αγόρασε στην ΒΙ.ΠΕ Ηρακλείου το 2018 ενώ προχώρησε και σε εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού της εξοπλισμού και σχεδιάζει να επενδύσει επιπλέον 5 εκατ. ευρώ για να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Unismack-SnackCraft-Stratakis-Dimitris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελληνικά υγιεινά σνακ στην αγορά των ΗΠΑ με επένδυση 35 εκατ. δολαρίων

Το αμερικανικό όνερο της Unismack από το Κιλκίς, που εξάγει σνακ υψηλής διατροφικής αξίας σε 16 χώρες: Ίδρυσε θυγατρική στις ΗΠΑ και ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής την 1η Νοεμβρίου.
HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
freskoulis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες σειρές προϊόντων από τη Eurocatering και άνοιγμα στο εξωτερικό

Η εταιρεία που έφερε στην Ελλάδα τις έτοιμες κομμένες σαλάτες το 2004, ενισχύει το εξαγωγικό της αποτύπωμα με την δημιουργία νέου εργοστασίου στη Βουλγαρία. Στο επίκεντρο των νέων προϊόντων οι vegan.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Βλέπει» τη Wall Street η Blueground και κάνει άνοιγμα στην Ασία

Η ελληνική εταιρεία επιδιώκει να γίνει «μονόκερος» και πραγματοποίησε το 2023 τρεις εξαγορές, ενισχύοντας τη θέση της στις ΗΠΑ. Τώρα θέλει να επεκταθεί στην Ασία και να αυξήσει την κερδοφορία της.