ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Unismack-SnackCraft-Stratakis-Dimitris
Φωτο: Unismack

Ελληνικά υγιεινά σνακ στην αγορά των ΗΠΑ με επένδυση 35 εκατ. δολαρίων

Το αμερικανικό όνερο της Unismack από το Κιλκίς, που εξάγει σνακ υψηλής διατροφικής αξίας σε 16 χώρες: Ίδρυσε θυγατρική στις ΗΠΑ και ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής την 1η Νοεμβρίου.

Βασισμένη σε καινοτόμα προϊόντα τα οποία έχουν κάνει αίσθηση σε όλο τον κόσμο η Unismack, μια αμιγώς ελληνική εταιρεία ανάπτυξης και παραγωγής σνακ και κράκερ υψηλής διατροφικής αξίας, ανοίγει τα «φτερά» της για τις Ηνωμένες Πολιτείες κάνοντας μία επένδυση που σε βάθος πενταετίας θα φτάσει τα 35 εκατ. δολάρια.

Η Unismack ανακοίνωσε πρόσφατα την επίσημη λειτουργία της νέας παραγωγικής μονάδας στο Μίσιγκαν των Ηνωμένων Πολιτειών. Η νέα θυγατρική εταιρεία θα λειτουργεί με την επωνυμία SnackCraft LLC και ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής και την έναρξη των αντίστοιχων εργασιών την 1η Νοεμβρίου 2022. 

Η νέα παραγωγική μονάδα του Μίσιγκαν προς το παρόν επικεντρώνεται στην παραγωγή σνακ τύπου pellet, όπως τσιπς λαχανικών, αλλά στο άμεσο μέλλον θα δημιουργεί επίσης κράκερ ψημένα στο φούρνο, τσιπς τορτίγιας και σνακ με την εφαρμογή της τεχνολογίας εξώθησης, εκμεταλλευόμενη πάντα την εμπειρία και την τεχνογνωσία που πηγάζει από την μητρική εταιρεία στον ελλαδικό χώρο.

Η νέα εταιρεία έχει προσλάβει ήδη 35 άτομα, ενώ υπολογίζεται ότι θα απασχολεί συνολικά 100 εργαζόμενους μέχρι το καλοκαίρι του 2023, ενώ θα ανοίξουν άλλες 180 νέες θέσεις εργασίας σε ορίζοντα δύο ετών.

Μάλιστα όπως είπε στο BusinessDaily ο διευθύνων σύμβουλος της Unismack Δημήτρης Στρατάκης, «η επένδυση σε πρώτο στάδιο και μέχρι το καλοκαίρι έχει ύψος 18 εκατ. δολάρια είναι μία επένδυση στην οποία εγκαθιστούμε τέσσερις γραμμές παραγωγής και σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων από την Ελλάδα όπως τορτίγια τσιπς και  άλλα σνακ». 

Η εταιρεία άλλωστε απευθύνεται στην κατεύθυνση του πιο υγιεινού σνακ και αυτό έχει μια σειρά από χαρακτηριστικά, είναι χωρίς αλλεργιογόνα, όπως γλουτένη, ενώ αναπτύσσεται σε κατηγορίες όπως υψηλή πρωτεϊνη, βίγκαν προϊόντα με βάση το ότι δεν έχουν αλλεργιογόνα.

Unismack-SnackCraft-USA

 

Όσον αφορά το πώς αποφάσισε η Unismack να επεκταθεί με τη δημιουργία θυγατρικής στην δύσκολη αγορά των ΗΠΑ, ο Δ. Στρατάκης είπε στο BD: «Το αποφασίσαμε με αρκετή εμπειρία και αρκετή γνώση της αγοράς, καθώς τα τελευταία πέντε χρόνια η αμερικανική αγορά αποτελούσε για εμάς τη μεγαλύτερη αγορά από αυτές που εξάγουμε. Βλέποντας τη δυναμική της, το βάθος της, την ανάγκη για προϊόντα και υπηρεσίες, εννοώντας manufacturing σαν αυτές που παρέχουμε εμείς. Καθώς έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε διάφορα στοιχεία, όπως ότι παράγουμε καινοτομία, αναπτυσσόμαστε σε μια αγορά που χρειάζεται παραγωγική ικανότητα σε gluten free facilities, έχουμε μονάδες που είναι χωρίς αλλεργιογόνα. Μετρήσαμε το ρίσκο, είδαμε την προοπτική, κάναμε κάποιες στρατηγικές συνεργασίες εμπορικές που μας επιτρέπουν να ξεκινήσουμε με καλές προοπτικές εξ αρχής και έτσι πήραμε την απόφαση». 

Η ελληνική εταιρεία Unismack ιδρύθηκε το 2006 και αποτελεί τη συνέχεια της της ενασχόλησης  της οικογένειας Στρατάκη στο χώρο της αρτοβιομηχανίας, με έδρα το Κιλκίς και απασχολεί περίπου 100 εργαζόμενους. Εξάγει τα προϊόντα της σε 16 αγορές. Στην Ευρώπη σε Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και επεκτείνονται στις ΗΠΑ, μέχρι ΑυστραλίαΙαπωνία, Ν. Αφρική και Χιλή.

Μάλιστα το 2011 η Unismack λάνσαρε το brand Wellaby's, το οποίο γνωρίζει τεράστια επιτυχία σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, όπως η Αυστραλία

Επενδύσεις και στην Ελλάδα

Εκτός όμως από την επένδυση στις ΗΠΑ η εταιρεία έχει σχέδια και για την Ελλάδα. Όπως είπε ο CEO της Unismack, είναι στο στάδιο ολοκλήρωσης ενός επενδυτικού πλάνου το οποίο αφορά εγκατάσταση μηχανής παραγωγής και επέκταση της μονάδας που έχουν ήδη και αναμένεται ότι θα γίνει μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Και ταυτόχρονα σχεδιάζουν μία μελλοντική επένδυση που σκοπεύουν να κάνουν στην βιομηχανική περιοχή και αφορά Innovation Center. «Ένα Κέντρο Καινοτομίας το οποίο θα χτίσει πάνω στη γνώση και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουμε να αναπτύσσουμε προϊόντα σε ειδικές κατηγορίες. Και θα ενισχύσει με αυτό τον τρόπο τις ικανότητές μας ως προς αυτό τον τομέα», επισήμανε ο Δ. Στρατάκης. 

Unismack-Snackcraft-USA

 

Ωστόσο και η Unismack έχει επηρεαστεί από την ενεργειακή κρίση και τις αυξήσεις των τιμών. Όπως είπε στο BD ο Δ. Στρατάκης, «Έχουμε επηρεαστεί. Έχουν ανέβει τα κόστη μας σημαντικά, μας έχει επηρεάσει και έπρεπε και εμείς να κάνουμε αυξήσεις τιμών. Επίσης έχουμε μία έξτρα δυσκολία, λόγω εξαγωγών. Εμείς έχουμε πολύ αυξημένα μεταφορικά κόστη πλέον. Οπότε όλο αυτό είναι ένα περιβάλλον στο οποίο προσπαθούμε να αντεπεξέλθουμε, παράγοντας υπεραξία και καινοτομία να μπορεί να είναι διατεθειμένος ο καταναλωτής και ο πελάτης μας στο εξωτερικό να την πληρώσει. Να βλέπει την αξία πάνω σε αυτό και βεβαίως και με δράσεις που έχουν να κάνουν με μείωση κόστους όπου μπορούμε και αυξήσεις τιμών εκεί και όπου επιτρέπει η αγορά».

Παρά το γεγονός όμως ότι το 2022 χαρακτηρίστηκε από την ενεργειακή κρίση και την αύξηση των τιμών η Unismack που έχει κλείσει τη χρονιά οικονομικά τον Ιούνιο, έκλεισε ανοδικά κατά 25% με περίπου 12 – 12,5 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών κερδοφόρα. Είναι ήδη στο πρώτο τρίμηνο της νέας μας χρονιάς, τώρα μπαίνει στο δεύτερο τρίμηνο όπου έχουν εστιάσει στην επένδυσή τους στην Αμερική και στην Ελλάδα και έχουν μία σταθερή και λίγο ανοδική τάση.

Η εταιρεία έχει λανσάρει μία νέα μάρκα προϊόντων το Mediterranean snack collection, πετυχημένα και στο εξωτερικό το οποίο μπορεί να κάποιος να το βρει στο web site της εταιρείας. Το συγκεκριμένο προϊόν μάλιστα ετοιμάζονται να το φέρουν και στην ελληνική αγορά. Παράλληλα πρόσφατα ολοκλήρωσαν την ανάπτυξη προϊόντος με την εταιρεία Δωδώνη. «Το πρώτο ελληνικό σνακ με 60% φέτα, ψημένο στο φούρνο, το οποίο έχει βραβευτεί για τη γεύση του σε διάφορους διαγωνισμούς και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και λανσάρεται αυτό το μήνα από το συνεργάτη μας στην ελληνική αγορά. Με τη συνεργάτρια εταιρεία Δωδώνη είμαστε στην ελληνική αγορά και άμεσα σχεδιάζουμε δική μας μάρκα τον επόμενο χρόνο», σημείωσε ο Δημ. Στρατάκης. 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ελληνική Unismack «πατάει πόδι» στις ΗΠΑ με μονάδα παραγωγής σνακ

Η ελληνική εταιρεία που έχει το εργοστάσιό της στη Βόρεια Ελλάδα εξάγει το 98% της παραγωγής της καλύπτοντας μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Νέα Ζηλανδία, η Σκανδιναβία και η Ιαπωνία.
HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
tyri-cheese
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το θαύμα των ελληνικών φυτικών τυριών: Πώς κατακτούν τη διεθνή αγορά

Η Arivia από την Δράμα είδε τις πωλήσεις του brand φυτικού τυριού Violife να αυξάνονται κατά 178,3% ενώ η Good Planet Foods που συνεργάζεται με την ΚΡΕΜΕΛ από την Κρήτη αύξησε τις πωλήσεις της κατά 168,9%.