ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
mango stores-emporio
Πηγή: Shutterstock

Κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά η ισπανική αλυσίδα Mango

Αναμένεται αύξηση πωλήσεων 5% φέτος από τον master franchisee για την Ελλάδα, ενώ η θυγατρική της Mango πέτυχε αύξηση τζίρου 32% το 2021. Ο ισπανικός όμιλος επεκτείνεται διεθνώς με καταστήματα σε Γαλλία, ΗΠΑ, Βρετανία και Ιταλία.

Δυναμική επέκταση του δικτύου φυσικών καταστημάτων υλοποιεί φέτος ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Mango, διαθέτοντας επενδυτικά κονδύλια ύψους 124 εκατ ευρώ συνολικά, ποσό τριπλάσιο σε σχέση με το 2021. Η Ιταλία, η Γαλλία, οι Ηνωμένες Πολιτείες καθώς και η Βρετανία αναδεικνύονται σε βασικές αγορές-στόχους για την Mango, η οποία έκλεισε ήδη το πρώτο εξάμηνο του 2022 με αυξημένες πωλήσεις κατά 24% και προγραμματίζει να κλείσει την χρονιά με περισσότερα από 2.600 σημεία παγκοσμίως.

Η ισπανική αλυσίδα fast fashion πέτυχε επίσης εντυπωσιακή ανάκαμψη και στην χώρα μας την χρονιά που πέρασε. Ειδικότερα, η Mango Garments Ελλάς ΑΕ -θυγατρική της ισπανικής μητρικής- παρουσίασε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 32% το 2021 συγκριτικά με το 2020, αγγίζοντας τα 6,08 εκατ ευρώ, καθώς κι επιστροφή σε κερδοφορία προ φόρων ύψους 223.532 ευρώ, έναντι ζημίων ύψους 122.465 ευρώ το 2020. Η εταιρεία λειτουργεί δύο καταστήματα στην Αθήνα, ένα στον Πειραιά και δύο στην Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα θετικές επιδόσεις κατέγραψε και η Sportswind AE, θυγατρική του ομίλου Φάις, η οποία, μεταξύ άλλων, επίσης αναπτύσσει ως master franchisee καταστήματα Mango στην χώρα μας. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 38,3% το 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 2.155% στα 2,16 εκατ ευρώ.

Η Sportswind, η οποία δραστηριοποιείται επίσης στην χονδρική και λιανική πώληση των αθλητικών ειδών της γερμανικής Puma καθώς και ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος των μοτοσυκλετών Indian Motorcycles, άνοιξε ένα νέο κατάστημα Mango στην Πάτρα μέσα στο καλοκαιίρι, το οποίο εκτιμάται ότι θα συμβάλει σε περαιτέρω ενίσχυση των εσόδων της για φέτος. Πλέον ελέγχει συνολικά τέσσερα καταστήματα της ισπανικής αλυσίδας, σε Γλυφάδα, Αιγάλεω, Λάρισα και Πάτρα ενώ αναμένει για φέτος αύξηση πωλήσεων 5% συγκριτικά με πέρσι, καθώς, παρά το πολύ ενθαρρυντικό ξεκίνημα του έτους, ο πόλεμος και η συνακόλουθη ενεργειακή κρίση επιβάλει την αναπροσαρμογή του αρχικού στόχου που ήταν 25%. Ήδη στο επτάμηνο του τρέχοντος έτους οι επιδόσεις της είναι στα περσινά επίπεδα ωστόσο, εκτιμάται ότι οι συνθήκες της αγοράς είναι τέτοιες που ευνοούν εταιρείες με ισχυρή οργάνωση, μεγάλο μέγεθος, εμπειρία αγοράς κι ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής. Σε ό,τι αφορά δε την Mango, το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου  είναι το πιο δυναμικό από άποψη πωλήσεων, οπότε αναμένονται θετικές επιδόσεις.

Σε διεθνές επίπεδο, ο ισπανικός όμιλος υπέγραψε προ ημερών συμφωνία με τον ιταλικό όμιλο Italian Retail Group Spa για την ενσωμάτωση στο εταιρικό δίκτυο 7 καταστημάτων Mango που λειτουργούσαν ως franchise σε βασικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας, ενώ ακόμη 4 καταστήματα θα προστεθούν μέχρι το τέλος του έτους στην γειτονική χώρα. Έτσι, θα αυξηθεί το δίκτυο των σημείων σε 80. Επιπρόσθετα, επιταχύνεται η επέκταση της αλυσίδας Mango και στην αμερικανική αγορά, με το άνοιγμα προ ημερών ενός νέου καταστήματος στο Μαϊάμι, ενώ ακόμη τρία θα λειτουργήσουν στην πολιτεία της Φλόριντα πριν την λήξη του έτους, ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων Mango σε 10 στην αμερικανική αγορά. Για το 2023 σειρά έχουν οι πολιτείες της Τζόρτζια, του Τέξας και της Καλιφόρνια, καθώς στόχο της Mango αποτελεί η λειτουργία συνολικά 40 σημείων στις ΗΠΑ μέχρι το 2024, κατατάσσοντας την αμερικανική αγορά μεταξύ των πέντε σημαντικότερων για τον ισπανικό όμιλο. Ειδικά δε σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, εκτιμάται ότι θα συνεισφέρουν το 70% του τζίρου της εταιρείας επί αμερικανικού εδάφους στη επόμενη διετία.

Τρία νέα σημεία Mango προστίθενται επίσης στην βρετανική αγορά αυτές τις ημέρες, με το σύνολο τους να αγγίζει τα 50 στο τέλος της χρονιάς, ενώ στο πλάνο του ισπανικού ομίλου περιλαμβάνεται και το άνοιγμα 70 νέων καταστημάτων στην Γαλλία, μία αγορά στρατηγικής σημασίας για τον όμιλο, μέσα στο επόμενα έτη. Στόχο αποτελεί η λειτουργία συνολικά 300 σημείων Mango μέχρι το τέλος του 2025, από 223 που ήταν στο τέλος του 2021.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεκόρ πωλήσεων για την ισπανική Mango, πώς κινείται στην ελληνική αγορά

Ο ισπανικός όμιλος θα προσθέσει ακόμη 500 καταστήματα στο δίκτυο του διεθνώς το 2024, έτος συμπλήρωσης 40 ετών από την ίδρυσή του. Στην Ελλάδα λειτουργεί 9 καταστήματα. Η θυγατρική του ομίλου είχε αύξηση εσόδων 40% το 2022.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλη αύξηση πωλήσεων για τη Mango παρά τις απώλειες στη Ρωσία

Ο ισπανικός όμιλος fast fashion αύξησε κατά 25% τις πωλήσεις το α' εξάμηνο, ενώ έχασε τζίρο 20 εκατ. στη ρωσική αγορά. Επενδύσεις άνω των 120 εκατ. σε τεχνολογία, logistics και ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεπέρασε ήδη την κερδοφορία του 2019 ο ισπανικός κολοσσός Mango

Τα κέρδη προ φόρων της αλυσίδας fast fashion ενισχύθηκαν κατά 20 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, και κατά 100 εκατ ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.