ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
Φώτο: Shutterstock

«Άλμα» 34% της τιμής του ελαιόλαδου, αυξημένες πωλήσεις σε βασικά είδη

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τρόμαξε τους πολίτες που αύξησαν σημαντικά τις αγορές τους σε βασικά είδη διατροφής όπως όσπρια και αλεύρια. Μεγάλες ανατιμήσεις σε βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης καταγράφει η NielsenIQ.

Ο φόβος που προκάλεσε στους καταναλωτές η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και η ανησυχία για αύξηση των τιμών σε κατηγορίες τροφίμων οδήγησε σε εκτόξευση πωλήσεων για συγκεκριμένα προϊόντα όπως αλεύρι και όσπρια. Επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι των καταναλωτών, καθώς οι αυξήσεις σε τύπους λαδιών ξεπέρασαν το 30%.

Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της NielsenIQ, αύξηση 5,1% παρουσίασε ο τζίρος σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Ειδικότερα, πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων, όπως τα ζυμαρικά (+43,6%), τα άλευρα, τα όσπρια (+20,6%), αλλά και το κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%). Όπως αναφέρει σχετικά η εταιρεία, η εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και με την ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.

Την ίδια στιγμή, μεγάλες είναι οι ανατιμήσεις σε ορισμένες βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης. Συγκεκριμένα τα σπορέλαια, την συγκεκριμένη περίοδο, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 37,4% και το ελαιόλαδο κατά 33,9%, ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ όλες τις μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, παρουσίασαν θετική τάση την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα. Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.), καθώς την περυσινή χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών διαρκών αγαθών από το κανάλι των σούπερ μάρκετ.

Όσον αφορά στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5%, με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να σημειώνουν την μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα τρόφιμα & ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης με +4,5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Όλαφ Σολτς: Η Ευρώπη πρέπει να συνεχίσει τη στήριξη στην Ουκρανία

«Η Ρωσία δεν είναι τόσο ισχυρή όσο πιστεύουν κάποιοι. Αν ο Ρώσος πρόεδρος πιστεύει ότι το μόνο που έχει να κάνει είναι να "αναστείλει" αυτόν τον πόλεμο και η υποστήριξή μας θα εξασθενήσει, τότε έχει κάνει λάθος υπολογισμό», τόνισε ο κ. Σολτς.
businessdaily-Thalassina-Sarakosti
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μειωμένες κατά 1-2 ευρώ οι τιμές στα θαλασσινά για την Καθαρά Δευτέρα

Ο πρόεδρος της Ιχθυαγοράς Βαρβακείου, Β. Σίμος τόνισε «θα φτιάξουμε το καλάθι της Σαρακοστής, αλλά έτσι κι αλλιώς υπάρχει καλάθι 6-7 προϊόντων με θαλασσινά που έχουν μείωση της τάξης 1-2 ευρώ».