ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Μεγάλα σούπερ μάρκετ και καταστήματα γειτονιάς οι κερδισμένοι της καραντίνας

Έρευνα της Nielsen αποκαλύπτει ότι οι τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα αλλά και τα μικρά συνοικιακά καταστήματα αύξησαν τον τζίρο τους τις ημέρες του lockdown.

Μεγαλύτερο μερίδιο στις αγοραστικές προτιμήσεις κέρδισαν τις ημέρες τις καραντίνας τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market, αλλά και τα μικρά καταστήματα γειτονιάς.

Η εξήγηση για τους τρεις μεγάλους παίκτες της αγοράς βρίσκεται στο δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν, ενώ για τα λεγόμενα «μπακάλικα» στην εγγύτητα με τα σπίτια των καταναλωτών.

Αυτό αποτυπώνει έρευνα της εταιρείας Nielsen σχετικά με τις 12 εβδομάδες του lockdown. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία οι συνολικές πωλήσεις εν μέσω της πανδημίας, δηλαδή το διάστημα μεταξύ 24 Φεβρουαρίου έως 17 Μαΐου, αυξήθηκαν κατά 19,8% ή κατά 386 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας τα 2,335 δισ. ευρώ.

Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και ΜyMarket αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 15,4% με αποτέλεσμα το μερίδιο τους, στη συνολική αγορά να ενισχυθεί, στο 65,6% ή 1,3 μονάδες υψηλότερα.

Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτουν αλλά και το γεγονός ότι μπορούσαν, λόγω εμβαδού, να υποδεχθούν μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών. Από την πλευρά τους, τα μεγάλα καταστήματα των δικτύων λιανικής κατέκτησαν μερίδιο 22% των πωλήσεων παρουσιάζονταν ανάπτυξη κατά 34,9%.

Ανοδικά όμως κινήθηκαν οι πωλήσεις και στα μικρά καταστήματα γειτονιάς, παρουσιάζοντας αύξηση 7,6%., ενώ, αντιθέτως τα Cash & Carry, κατέγραψαν μείωση πωλήσεων της τάξης του 9,2% εξαιτίας της απουσίας των πελατών HORECA.

Τέλος, αναφορικά με τις προμηθευτικές εταιρείες, οι πρώτοι πέντε βασικοί προμηθευτές είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 24,7%, ενώ οι προμηθευτές από τη θέση 6 έως 10 ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 23,3%. Τέλος ενώ οι μικρότεροι παίκτες που βρίσκονται από τη θέση 11 έως 30, παρουσίασαν την καλύτερη επίδοση σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεών τους κατά 34,7%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ από σήμερα το «Καλάθι του Πάσχα», μαζί με το «Καλάθι των νονών»

Το «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.
Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ από 22/4 το «Καλάθι των νονών», από 24/4 το «Καλάθι του Πάσχα»

Tο «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.
Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Η Ελλάδα παράγει, δημιουργεί και μπορεί να εξάγει

Ο κ. Σκρέκας απεθυνόμενος στον brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος και τα άλλα στελέχη της λιανεμπορικής αλυσίδας είπε: «δείχνετε τον δρόμο για το πού πρέπει να πάει Ελλάδα, η οποία μπορεί να μετατραπεί στον "λαχανόκηπο" της Ευρώπης».
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Κάποια μέτρα θα τα διατηρήσουμε μέχρι να μειωθεί ο πληθωρισμός

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι ο καταναλωτής μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν οι τιμές μέσα από την καταναλωτική συμπεριφορά του. «Θέλουμε να τον βοηθήσουμε να αξιοποιήσει τη δύναμή του μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής», είπε.