ΓΔ: 892.76 -0.11% Τζίρος: 28.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:32:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Αρχίζει ο διαγωνισμός για την «ιπτάμενη» περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη

Η Β’ φάση του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου, με κόστος υλοποίησης 370 εκατ. ευρώ.

Ξεκίνησε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover), καθώς υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η έγκριση των τευχών για την πρόσκληση της πρώτης φάσης της προεπιλογής των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό.

Η πρόσκληση δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια και η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4-6 μήνες.

Η Β’ φάση του διαγωνισμού προβλέπεται να ξεκινήσει αμέσως μετά, με την κατάθεση των προσφορών, και να ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.

Το εκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ.

«Το Flyover, αυτός ο αυτοκινητόδρομος – στολίδι, που όμοιος του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, αποτελεί έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου μας για τη συμπρωτεύουσα, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ», τόνισε ο κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του.

«Σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος. Ο νέος αυτοκινητόδρομος λοιπόν δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα σώσει ζωές», τόνισε ο κ. Καραμανλής. 

 

Το έργο είχε εξαγγείλει πέρυσι ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Στην ουσία θα κατασκευαστεί ένα νέο τμήμα του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που θα εδράζεται σε γέφυρα, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, η οποία θα υπερίπταται του σημερινού οδικού άξονα με στόχο να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και προς την Χαλκιδική.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πέντε μεγάλες κατασκευαστικές για την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης

Κατέθεσαν προσφορές οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ, Intrakat και Μυτιληναίος. Στα 373 εκατ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κοντά σε εκκίνηση ο Οδικός Άξονας Κρήτης, έντονο ενδιαφέρον εταιρειών

Με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα θα κατασκευαστεί και το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, ενώ εξασφαλίστηκαν 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο.