ΓΔ: 1422.8 0.37% Τζίρος: 32.32 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:57:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Αρχίζει ο διαγωνισμός για την «ιπτάμενη» περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη

Η Β’ φάση του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου, με κόστος υλοποίησης 370 εκατ. ευρώ.

Ξεκίνησε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover), καθώς υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η έγκριση των τευχών για την πρόσκληση της πρώτης φάσης της προεπιλογής των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό.

Η πρόσκληση δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια και η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4-6 μήνες.

Η Β’ φάση του διαγωνισμού προβλέπεται να ξεκινήσει αμέσως μετά, με την κατάθεση των προσφορών, και να ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.

Το εκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ.

«Το Flyover, αυτός ο αυτοκινητόδρομος – στολίδι, που όμοιος του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, αποτελεί έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου μας για τη συμπρωτεύουσα, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ», τόνισε ο κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του.

«Σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος. Ο νέος αυτοκινητόδρομος λοιπόν δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα σώσει ζωές», τόνισε ο κ. Καραμανλής. 

 

Το έργο είχε εξαγγείλει πέρυσι ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Στην ουσία θα κατασκευαστεί ένα νέο τμήμα του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που θα εδράζεται σε γέφυρα, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, η οποία θα υπερίπταται του σημερινού οδικού άξονα με στόχο να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και προς την Χαλκιδική.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Έρχεται ένας σωστός και λειτουργικός ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη

«Εκατόν δέκα ηλεκτρικά λεωφορεία βρίσκονται στην πόλη της Θεσσαλονίκης και θα είναι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, όπως είχαμε δεσμευτεί από 1ης Σεπτεμβρίου του 2023 στο υπουργικό συμβούλιο» δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Καραγιάννης: Στην τελική ευθεία η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές έως τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, ενώ εξετάζονται και οι επεκτάσεις προς Μενίδι και Γλυφάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Καραμανλής: Τέλος 2023 θα είναι έτοιμο το μετρό στη Θεσσαλονίκη

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και θα αποτελέσει ένα στολίδι όχι μόνο για την πόλη, αλλά για όλη την Ελλάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η αβεβαιότητα ανεβάζει έως και 50% το κόστος των δημοσίων συμβάσεων

Σε έγγραφο που υπογράφει ο πρόεδρος της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, Γ. Καταπόδης λόγω των συνεπειών από την πανδημία, την ενεργειακή κρίση καθώς και την κρίση στην Ουκρανία μπορεί να υπάρξει τροποποίηση των συμβάσεων.