ΓΔ: 867.8 0.98% Τζίρος: 88.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έγκαιρη προειδοποίηση σε υπεχρεωμένους: Πώς λειτουργεί η νέα πλατφόρμα

Ο ενδιαφερόμενος οφειλέτης υποβάλλει αίτηση στον Μηχανισμό Έγκαιρης Προειδοποίησης και κατόπιν κατατάσσεται σε ένα από τα τρία επίπεδα κινδύνου, όπως διευκρινίζει το ΥΠΟΙΚ.

Την ενεργοποίηση της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας του «Μηχανισμού Έγκαιρης Προειδοποίησης», στο πλαίσιο του Νόμου για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή 2ης ευκαιρίας (Ν. 4738/2020), ανακοίνωσε ο υπουργείο Οικονομικών. 

Όπως τονίζει το ΥΠΟΙΚ ο Μηχανισμός υλοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας και εφαρμόζεται σε εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019.

Η έγκαιρη προειδοποίηση αποτελεί μια καινοτόμο διαδικασία, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η οποία αποσκοπεί στον εντοπισμό περιστάσεων που μπορεί να οδηγήσουν σε αφερεγγυότητα. Και τούτο με σκοπό την πρόληψη της υπερχρέωσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων, αναφέρει ανακοίνωση του υπ. Οικονομικών.

Η διαδικασία της έγκαιρης προειδοποίησης περιλαμβάνει τρία βασικά βήματα:

  1. Ο ενδιαφερόμενος οφειλέτης υποβάλλει αίτηση στον Μηχανισμό Έγκαιρης Προειδοποίησης, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ), του Υπουργείου Οικονομικών (http://www.keyd.gov.gr/ ή http://ofeiles.gov.gr). Μέσω αυτής, παρέχει τη συναίνεσή του για την άρση απορρήτου, με σκοπό την αναζήτηση, πρόσβαση, συλλογή, επεξεργασία και διασταύρωση δεδομένων που τον αφορούν.
  2. Η πλατφόρμα επεξεργάζεται τα οικονομικά στοιχεία, βάσει ειδικών αριθμοδεικτών, όπως για παράδειγμα η κάλυψη βραχυπρόθεσμων οφειλών. Ακολούθως, ο οφειλέτης κατατάσσεται σε ένα από τα τρία επίπεδα κινδύνου αφερεγγυότητας (χαμηλό – μέτριο – υψηλό).
  3. Στην περίπτωση που ο οφειλέτης έχει καταταχθεί σε μέτριο ή υψηλό επίπεδο κινδύνου και εφόσον επιθυμεί, τότε αιτείται, μέσω της πλατφόρμας, τον προγραμματισμό της πρώτης συνάντηση για να λάβει δωρεάν υπηρεσίες ενημέρωσης. Στο πλαίσιο αυτό, συμπληρώνει ειδικό ερωτηματολόγιο και επισυνάπτει τυχόν στοιχεία που δεν είναι ψηφιακά διαθέσιμα. Τα εν λόγω στοιχεία μελετώνται από ειδικούς εμπειρογνώμονες, οι οποίοι ακολούθως παρέχουν ενημέρωση και συμβουλές στον οφειλέτη.

Ειδικότερα τα νοικοκυριά μπορούν να απευθύνονται στα 52 Κέντρα – Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (Κ.Ε.Υ.Δ. – Γ.Ε.Υ.Δ., τηλ. για ραντεβού 213.212.5730), όπου ο υπάλληλος επικοινωνεί μαζί τους εντός 10 ημερών, για να προγραμματιστεί η πρώτη συνάντηση (δια ζώσης ή διαδικτυακά), με σκοπό:

  • Να ενημερωθούν για το νομικό πλαίσιο και τους γενικούς όρους των δανειακών συμβάσεων και των συμφωνιών ρύθμισης οφειλών.
  • Να κατανοήσουν προταθέντες όρους δανειακών συμφωνιών ρύθμισης οφειλών.
  • Να ενημερωθούν για την κατάρτιση οικογενειακού προϋπολογισμού, με σκοπό ιδίως την τήρηση ρυθμίσεων αποπληρωμής οφειλών.
  • Να ενημερωθούν για την οικονομική διαχείριση του νοικοκυριού τους.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αίτημα για κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης για δικαστές και δημόσιο

«Η έξοδος της Ελλάδας από τις δεσμεύσεις των μνημονίων αίρει τη δικαιολογητική βάση ενός ειδικού φόρου που είχε εξ αρχής στενό χρονικό ορίζοντα και επιβλήθηκε λόγω έκτακτων καταστάσεων» τονίζει η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων.