ΓΔ: 832.19 -0.32% Τζίρος: 13.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:58:37 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Τέσσερις ενδιαφερόμενοι για σιδηροδρομικά έργα στη Θεσσαλονίκη

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 53,5 εκατ. ευρώ και τα σχήματα ΑΚΤΩΡ -Μυτιληναίος, AVAX -Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ιntrakat έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους.

Η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η κατασκευή του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης συγκέντρωσε το ενδιαφέρον τεσσάρων επενδυτικών σχημάτων που εκδήλωσε ενδιαφέρον στον διαγωνισμό που διενεργεί η ΕΡΓΟΣΕ.

Τα σχήματα ΑΚΤΩΡ -Μυτιληναίος, AVAX -Alstom, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Ιntrakat έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τα δύο έργα που αποτελούν μέρος από το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, όπου θα διασυνδεθούν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 53,5 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ), ενώ ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή:

  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ 6ου ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Περιλαμβάνει κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή που συνδέει το Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον Εμπορικό Σταθμό και τον Λιμένα. Το έργο αφορά σε μονή σιδηροδρομική γραμμή.
  • ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Περιλαμβάνει την ανάπτυξη δικτύου δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη επί υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών ή/και νέων τμημάτων γραμμών.

Όπως έχει αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ τα έξι σιδηροδρομικά έργα, τα οποία έχουν επιλεγεί και δημοπρατήθηκαν με Ανταγωνιστικό Διάλογο:

  • αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής,
  • είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη,
  • αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο Orient/East-med του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Με την ολοκλήρωσή τους αναμένεται να επιτευχθεί η αναβάθμιση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου σε σχέση με τα οδικά μέσα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκροδοτούμενη η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου-Λάρισας έως το 2024

Οι υποψήφιες εταιρείες που υπέβαλαν προσφορές και διεκδικούν το έργο, το κόστος του οποίου φθάνει τα 83 εκατ. ευρώ, είναι τέσσερις και πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, MYTILINEOS, ΑΒΑΞ-ALSTOM και ΙΝΤΡΑΚΑΤ .
traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου

Το έργο ύψους 67 εκατ. ευρώ θα αναβαθμίσει τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου δημιουργώντας τις συνθήκες για τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι του Βόλου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κώστας Καραμανλής: Αλλάζουμε την εικόνα των μεταφορών στη χώρα

«Προχωράμε με την ΕΡΓΟΣΕ στη δημοπράτηση έργων που θα βελτιώσουν συνολικά άμεσα το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα, προϋπολογισμού 373,9 εκατομμυρίων ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας

Εκτός η Άκτωρ που είχε ζητήσει παράταση της προθεσμίας υποβολής, αίτημα που δεν έγινε δεκτό. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των 3 καθέτων οδικών αξόνων για 35 έτη.