ΓΔ: 1225.31 -0.88% Τζίρος: 33.71 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:38:44 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Στην τελική ευθεία οι συμβάσεις παραχώρησης για την Αττική Οδό και τον ΒΟΑΚ

Στις 29 Μαΐου η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στο ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό, στις 31 Μαρτίου οι οικονομικές προσφορές για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Δύο μεγάλες συμβάσεις στον τομέα των παραχωρήσεων μπαίνουν στην τελική ευθεία, καθώς καθορίστηκαν οι ημερομηνίες υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού αλλά και για το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) Χανιά - Χερσόνησος που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης.

Ειδικότερα, στις 29 Μαΐου 2023 θα κληθούν τα οκτώ σχήματα που διεκδικούν την ανανέωση της παραχώρησης της Αττικής Οδού να υποβάλουν οικονομικές δεσμευτικές προσφορές. Αυτή είναι σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ προφανώς μετά το πράσινο φως που έλαβε από την κυβέρνηση.

Έως τότε εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι δίδυμες εκλογικές αναμετρήσεις και η χώρα θα έχει νέα κυβέρνηση. Η ημερομηνία της υποβολής οικονομικών προσφορών για την Αττική Οδό φαίνεται ότι οριστικοποιεί και το σενάριο της 9ης Απριλίου για τις πρώτες κάλπες

Η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού θα έχει έναρξη στα τέλη του 2024 που λήγει η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης και λήξη το 2049. Οι οκτώ διεκδικητές της Αττικής Οδού που έχουν δικαίωμα να υποβάλουν οικονομική προσφορά είναι οι ακόλουθοι:

ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A

GRUPPO FININC – INC SpA

Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»

Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»

Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»

Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.», «RUBICONE BIDCO S.A.» και Ιntrakat

Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»

Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS

Υπενθυμίζεται πως η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού προβλέπει ενιαίο διόδιο ύψους 2,5 ευρώ.

Εν τω μεταξύ, στις 31 Μαρτίου 2023 το υπουργείο Υποδομών θα δεχτεί τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές των διεκδικητών για το οδικό έργο Χανιά - Χερσόνησος μήκους 157,5 χλμ που αποτελεί το «φιλέτο» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. 

Ο προϋπολογισμός του τμήματος Χανιά- Χερσόνησος εκτιμάται στο 1,3 δισ. ευρώ, το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Δηλαδή, θα κατασκευαστεί με έξοδα από τους αναδόχους οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση για ορισμένο χρονικό διάστημα εισπράττοντας διόδια.

Οι όμιλοι που έχουν προεπιλεγεί για το έργο είναι οι εξής: Άκτωρ, Τέρνα, Άβαξ, Vinci και Μυτιληναίος μαζί με την Intertoll. Θεωρείται σίγουρο πως στην πορεία θα υπάρξουν συμπράξεις και το έργο θα διεκδικήσουν από δύο έως τρία σχήματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθηνότερα διόδια στην Αττική Οδό με τη νέα σύμβαση παραχώρησης

Η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση για μεταβλητό διόδιο με αύξηση στα 3,5 ευρώ για τις ώρες αιχμής και θα το μειώσει σε 2,5 - 2,6 ευρώ από 2,8 ευρώ σήμερα, προσβλέποντας σε πολιτικά οφέλη. Πολύ σύντομα θα λάβουν τη νέα σύμβαση οι διεκδικητές.
volos_limani
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικό ενδιαφέρον για το λιμάνι Βόλου: Ποιοι είναι οι «μνηστήρες»

Το λιμάνι μπορεί να εξελιχθεί σε διαμετακομιστικό κέντρο για την κεντρική Ελλάδα, ειδικά για αγροτικά προϊόντα, ενώ η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο του προσδίδει ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έργα 440 εκατ. στην Υγεία επιταχύνονται από ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ

Αναβαθμίζονται οι υποδομές πρωτοβάθμιας περίθαλψης και νοσοκομείων από τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Συμμαχίες. Ακολουθούν η κατασκευή του νέου Πρωτοδικείου Αθηνών και η μετεγκατάσταση των φυλακών Κορυδαλλού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο πρώτος δρόμος με διόδια χωρίς μπάρες και με χιλιομετρική χρέωση για όλους

Οι καινοτομίες για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης: τι προβλέπεται στα τεύχη δημοπράτησης του μεγάλου έργου παραχώρησης Χανιά - Χερσόνησος Ηρακλείου. Μικραίνει ο χρόνος ταξιδιού και το κόστος για τον χρήστη, τι θα γίνεται με τους παραβάτες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί δεν πωλείται το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, προχωρά το σχέδιο επέκτασης

Η κυβέρνηση επιλέγει τον πιο ασφαλή τρόπο για να ενισχύσει τον γεωστρατηγικό ρόλο του λιμανιού, διατηρώντας το δημόσιο έλεγχο. Business as usual από τις ΗΠΑ που δεν διαφωνούν με την απόφαση αλλά ζητούν να προχωρήσει το σχέδιο αναβάθμισης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Αττική Οδός, τα μεταβλητά διόδια και η αντίδραση της κυβέρνησης

Αυξημένες χρεώσεις στις ώρες αιχμής με τη νέα σύμβαση παραχώρησης προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ, υποστηρίζοντας ότι το μέσο κόστος θα είναι μειωμένο. Φοβάται το πολιτικό κόστος η κυβέρνηση και θέλει να μεταθέσει τις αποφάσεις μετά τις εκλογές.