ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Ολοταχώς στο... παρελθόν γυρίζει η BEAT για να δελεάσει τους οδηγούς

Εν μέσω μειωμένου ενδιαφέροντος από τους οδηγούς για τη χρήση της εφαρμογής της, η καινοτόμος εταιρεία επαναφέρει την πρακτική των πληρωμένων ραντεβού που η ίδια συνέβαλε να καταργηθεί.

Μετακινήσεις βγαλμένες... από το μέλλον υποσχέθηκε η BEAT και έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες ελληνικές startup, αλλά φαίνεται ότι υποχρεώνεται να γυρίσει στο μακρινό παρελθόν των πληρωμένων ραντεβού για ταξί, αναγνωρίζοντας πως δεν μπορεί να συνεχίσει με το ίδιο μοντέλο λειτουργίας, καθώς αγωνίζεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των οδηγών, έχοντας διαπιστώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι μειώνεται η χρήση της εφαρμογής της.

Η εταιρεία άρχισε από τις 16 Ιουνίου να χρεώνει επιπλέον τους πελάτες με ένα ποσό 1,92 - 2 ευρώ ως «κόστος προ-μίσθωσης». Είναι η παλιά χρέωση του ραντεβού που είχαν τα ραδιοταξί, πρακτική που έχει σταματήσει εδώ και τουλάχιστον οκτώ χρόνια από τους «δεινόσαυρους» του κλάδου. Σχολιάζοντας αυτή την επιστροφή στο παρελθόν, η BEAT σημειώνει: «Πριν τη δημιουργία του ΒΕΑΤ, το κόστος κλήσης ήταν δεδομένο. Εδώ και 11 χρόνια καταφέραμε να απορροφήσουμε το συγκεκριμένο κόστος, ώστε η υπηρεσία κλήσης ταξί να είναι εντελώς δωρεάν προς τους επιβάτες. Δυστυχώς, αυτό δε μπορεί να συμβεί πια.

Η BEAT ιδρύθηκε το 2011 από τον Νίκο Δανδράκη και το 2017 εξαγοράστηκε από τη γερμανική Daimler έχοντας περισσότερα από 10 εκατ. downloads της εφαρμογής και συνεργασία με χιλιάδες οδηγούς. Ωστόσο η μεγάλη αύξηση της επιβατικής κίνησης, σε συνδυασμό με την «αλμυρή» προμήθεια και τις αμφιλεγόμενες επιλογές της εταιρείας σε ότι αφορά τη διαχείριση των σχέσεων με τους οδηγούς κατά την περίοδο της πανδημίας έχουν μειώσει την ελκυστικότητα της εφαρμογής και τη χρήση της από τους οδηγούς.

Τα παράπονα των οδηγών ταξί που είχαν συσσωρευτεί από την περίοδο της πανδημίας και τα πρώτα προβλήματα εξυπηρέτησης των πελατών, ήρθαν να προστεθούν στο αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί ταξί εξαιτίας της εκτόξευσης των τιμών πετρελαίου. Έτσι, οι οδηγοί είχαν μικρότερο να χρησιμοποιούν την εφαρμογή και να επιβαρύνονται με προμήθειες στην Beat, καθώς η ανάγκη για ρευστότητα είναι άμεση και καθημερινή.

Οδηγοί ταξί αναφέρουν στο BD, επίσης, ότι «μπορεί να επιβάλλει η BEAT ένα επιπλέον κόστος στον πελάτη, αλλά αυτό το ποσό δεν καταλήγει ολόκληρο σε εμάς, καθώς η εταιρεία θα λαμβάνει και από εκεί την προμήθειά της που φτάνει στο 12% μαζί με το ΦΠΑ και είναι από τις υψηλότερες διεθνώς».

Ωστόσο η BEAT πιστεύει πως με την κίνηση αυτή θα καταφέρει να προσελκύσει και πάλι τους οδηγούς πίσω στην πλατφόρμα. Από την άλλη, ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί, καθώς σταθμοί των παραδοσιακών ραδιοταξί έχουν συνενωθεί και έχουν δημιουργήσει τις δικές τους εφαρμογές, ενώ διαθέτουν και τηλεφωνικό κέντρο. Έτσι, μένει να φανεί αν η BEAT, μπορεί να αξιοποιήσει την απήχηση που έχει η εφαρμογή της στους χρήστες για να ενισχυθεί η χρήση της, όταν θα έχει αυξημένο κόστος.

Τι αναφέρει η εταιρεία για τις αλλαγές στις χρεώσεις

Για τους λόγους που την οδήγησαν ώστε να λάβει αυτή την απόφαση η BEAT επικαλείται τις καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν οι χρήστες για να βρουν ταξί μέσω της εφαρμογής. Εκφράζει την πεποίθηση πως αυτή η μικρή επιβάρυνση του πελάτη θα βοηθήσει την εξυπηρέτησή του, ενώ θα συνεισφέρει εν μέρει στην εξισορρόπηση της τεράστιας αύξησης των τιμών των καυσίμων και άλλων λειτουργικών εξόδων που καλείται να αντιμετωπίσει ο οδηγός.

Η BEAT αναφέρει πως για περισσότερα από 11 χρόνια απορροφά ένα κόστος προκειμένου να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες με ασφάλεια και αξιοπιστία. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι η εταιρεία έχει σχέδια για την Ελλάδα «δυστυχώς είναι αδύνατον σήμερα να συνεχίσουμε με το ίδιο μοντέλο λειτουργίας».

Αναφέρει πως «με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να αυξάνεται συνεχώς και συνολικά 61% σε σχέση με το 2019, είναι δύσκολο για τους οδηγούς να τα βγάλουν πέρα, αλλά και να καλύπτουν την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση. Το υψηλό πλέον κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή του ΒΕΑΤ να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία μια αλλαγή».

Γι αυτό και σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω του ΒΕΑΤ θα υπάρχει κόστος προμίσθωσης από €1,92 έως €2. «Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την αγορά αξιολογώντας συνεχώς την απόφαση αυτή και τα αποτελέσματα της, ώστε να προβούμε έγκαιρα σε τυχόν αναπροσαρμογές εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο ή το επιβάλλουν τυχόν νέες ρυθμιστικές αποφάσεις για το κόστος υπηρεσιών ταξί» σημειώνει η εταιρεία.

Παράλληλα η εταιρεία υπογραμμίζει πως «πριν τη δημιουργία του ΒΕΑΤ, το κόστος κλήσης ήταν δεδομένο. Εδώ και 11 χρόνια καταφέραμε να απορροφήσουμε το συγκεκριμένο κόστος, ώστε η υπηρεσία κλήσης ταξί να είναι εντελώς δωρεάν προς τους επιβάτες. Δυστυχώς, αυτό δε μπορεί να συμβεί πια. Το κόστος των υπηρεσιών ταξί στη Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, δίχως να έχει αυξηθεί για σχεδόν μια δεκαετία (σ.σ.: μετά την ανακοίνωση της BEAT, το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε μεγάλες αυξήσεις στις χρεώσεις για τα ταξί, μεταξύ άλλων με 25% αύξηση στην ελάχιστη χρέωση). Την ίδια ώρα, η υπέρογκη αύξηση στο κόστος καυσίμων και το υψηλότατο κόστος απόκτησης άδειας, έχουν συρρικνώσει σημαντικά τα έσοδα των οδηγών, ωθώντας σχεδόν 2.000 οχήματα εκτός αγοράς, λόγω του υψηλού κόστους λειτουργίας, παρά την υπερβολική ζήτηση. Είναι τόσο ασύμφορη η λειτουργία ταξί στα μεγάλα αστικά κέντρα, που σημαντικός αριθμός οδηγών επιλέγει να εργάζεται σχεδόν αποκλειστικά σε λιμάνια και αεροδρόμια, προκειμένου να περιορίζει τα κόστη και να εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα υψηλής αξίας διαδρομές. Όλα αυτά, αθροιστικά, περιορίζουν σημαντικά τις δυνατότητες εξυπηρέτησης των κατοίκων της πόλης, με αποτέλεσμα υψηλούς χρόνους αναμονής για τους επιβάτες. Με την κίνηση μας στοχεύουμε να κινητοποιήσουμε τους οδηγούς, προσφέροντας τους περισσότερα έσοδα για διαδρομές, ώστε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όσο το δυνατόν περισσότερους επιβάτες».

Σχετικά με το αν εγκαταλείπουν οι οδηγοί το BEAT, η εταιρεία δηλώνει πως «την ώρα που πολλοί χρήστες μας παραπονούνταν ότι δε βρίσκουν ταξί, το ΒΕΑΤ σημείωνε ιστορικά ρεκόρ διαδρομών. Απλά η ζήτηση έχει εκτοξευθεί. Οι εγγεγραμμένοι οδηγοί της ΒΕΑΤ είναι περισσότεροι από ποτέ. Περισσότεροι από 8.000. Η αύξηση της ζήτησης ωστόσο ξεπερνά το 61% σε σχέση με το 2019 και το 64% σε σχέση με το 2021. Συν, ότι ο τουρισμός στην Αθήνα έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. Συνεπώς, υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι των διαδρομών που δε μπορεί να εξυπηρετηθεί. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που αφορά όλες τις πλατφόρμες και ξεπερνά τη ΒΕΑΤ».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

beat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο κεντρικό πλάνο της Free Now η Αθήνα, θα διπλασιαστεί το προσωπικό

Στους πρώτους μήνες του 2023 πρόκειται να αρχίσει η λειτουργία του δεύτερου hub της εταιρείας στην Ελλάδα που θα εξυπηρετεί τις κεντρικές λειτουργίες της Ευρώπης. διπλασιάζοντας το προσωπικό που απασχολείται στη χώρα μας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Beat: Πώς «θόλωσε» το success story, γιατί την εγκαταλείπουν οι οδηγοί

Μεγάλο αριθμό οδηγών έχασε η Beat μετά την αλλαγή πολιτικής που ακολούθησε υπό τη διοίκηση των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η μεγάλη επιβατική κίνηση και η υψηλή προμήθεια καθιστούν μη ελκυστική την πλατφόρμα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Freenow: Άλλαξε όνομα και κατέγραψε αύξηση 25% των εσόδων το 2022

Η εφαρμογή που από Beat έγινε Freenow συνεχίζει να επενδύσει στην Ελλάδα λειτουργώντας ήδη δυο hubs που εξυπηρετούν τις κεντρικές λειτουργίες στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου την εξυπηρέτηση πελατών και την εγγραφή των νέων οδηγών στην πλατφόρμα.