ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Η Coca Cola στην Ελλάδα επενδύει 75 εκατ. για ενίσχυση της παραγωγής

Θα δημιουργηθεί νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο στο Σχηματάρι όπου θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023, ενώ θα ολοκληρωθεί και η επένδυση σε φωτοβολταϊκά συστήματα.

Σε επενδύσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ πρόκειται να προχωρήσει η Coca Cola Τρία Έψιλον τη διετία 2022-2023, όπως γνωστοποίησε χθες η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της εταιρείας για Ελλάδα & Κύπρο στο πλαίσιο παρουσίασης μελέτης του ΙΟΒΕ για το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της Coca-Cola στην Ελλάδα την τριετία 2019-2021.

Οι επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση της παραγωγικής διαδικασίας, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στο λιανεμπόριο και στο κανάλι HoReCa. Στο πλαίσιο αυτό, στο εργοστάσιο του ομίλου στο Σχηματάρι θα τοποθετηθεί νέα γραμμή παραγωγής που θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023, ενισχύοντας περαιτέρω την παραγωγική δυναμικότητα. Επίσης, θα ολοκληρωθεί επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ σε φωτοβολταϊκά συστήματα στο εργοστάσιο ενώ θα ενδυναμωθεί περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με νέα καινοτόμα προϊόντα.

Όπως τόνισε η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς η αναβάθμιση του mega-plant στο Σχηματάρι είναι πολύ σημαντική. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια του ομίλου και το μεγαλύτερο ελληνικό εργοστάσιο αναψυκτικών και χυμών. Πρόσθεσε επίσης ότι στο συγκεκριμένο εργοστάσιο παράγεται το ενεργειακό ποτό «Monster» τόσο για εγχώρια κατανάλωση όσο και για εξαγωγή σε άλλες χώρες. Παράλληλα, το mega-plant στο Σχηματάρι εξυπηρετεί τον όμιλο και ειδικότερα ανάγκες άλλων χωρών για παραγωγή ανθρακούχων brands, ανάλογα με την περίοδο.

Την ίδια στιγμή η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία του καφέ, στο πλαίσιο της στρατηγικής 24/7, τη διάθεση δηλαδή προϊόντων κατάλληλα για όλες τις ώρες και τις ημέρες της εβδομάδας. Μέσα στην πανδημία και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2020 η εταιρεία λάνσαρε στην ελληνική αγορά τα προϊόντα Costa Coffee και προετοιμάζεται για το λανσάρισμα στην αγορά στις αρχές του 2023 του Caffe Vergnano που θα ενισχύσει τη σχέση που «χτίζει» η εταιρεία με τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά την κατηγορία του καφέ. Σημειώνεται ότι η Coca Cola HBC έχει εξαγοράσει το 30% των μετοχών της ιταλικής εταιρείας και έχει αναλάβει τη διανομή των προϊόντων premium καφέ.

Οι πληθωριστικές πιέσεις, τα αυξημένα κόστη και οι αδυναμίες της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν άφησαν την εταιρεία ανεπηρέαστη ωστόσο η πολύ καλή πορεία που παρουσίασε το κανάλι της HoReCa σε συνδυασμό με το αυξημένο τουριστικό ρεύμα το 2022 δίνει στην κ. Αναργύρου-Νίκολιτς αισιοδοξία για μια πολύ δυνατή σεζόν το 2023.

Αναφορικά με την αύξηση του κόστους, σημείωσε ότι είναι πολύ μεγάλη, έχει επηρεάσει όλες τις επιχειρήσεις και προκύπτει από διάφορες πλευρές (ενέργεια, μεταφορές, πρώτες ύλες). «Έχουμε βιώσει πολύ σημαντικές καθυστερήσεις το τελευταίο ενδεκάμηνο στην εφοδιαστική αλυσίδα» ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι το πρόβλημα το καλοκαίρι ήταν οξύ λόγω της αυξημένης ζήτησης ενώ η κατάσταση δεν έχει ακόμα ομαλοποιηθεί. «Στόχος μας είναι μέσα από όλο το φάσμα της δραστηριότητάς μας να μπορούμε να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο από αυτό το κόστος».

Σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία από την αρχή του 2022 έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις των προϊόντων της ύψους 6,9% μεσοσταθμικά. Ταυτόχρονα, υποστηρίζει με πολλές προσφορές και προωθητικές ενέργειες σε όλα τα κανάλια διάθεσης προϊόντων.

Ερωτηθείσα για το καλάθι του νοικοκυριού, η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς σημείωσε ότι η πρωτοβουλία πολιτείας, βιομηχανίας και λιανεμπορίου είναι πολύ σημαντική. Ωστόσο «πρέπει να βρεθεί το σωστό μοντέλο λειτουργίας και εφαρμογής του σε σχέση με το πλαίσιο του ανταγωνισμού».

Αναφορικά με το ενδεχόμενο αφαίρεσης των αναψυκτικών από το καλάθι του νοικοκυριού, σημείωσε ότι τα αναψυκτικά μπαίνουν στο καθημερινό καλάθι του καταναλωτή. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει, μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα που επέλεξε πολύ σωστά η πολιτεία, να μπουν και αυτά στο καλάθι του νοικοκυριού, όπως άλλωστε είναι και οι χυμοί.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola 3Ε: Επενδύει 17 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο του νερού ΑΥΡΑ

Επίσης, η εταιρεία θα υλοποιήσει στοχευμένο πλάνο για την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγική διαδικασία του εργοστασίου που έχει βραβευθεί για τη σωστή διαχείριση υδάτινων πόρων και χρησιμοποιεί ενέργεια ανανεώσιμες πηγές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων 17% στο 9μηνο, οι εκτιμήσεις για το έτος

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.