ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Καφές σε φακελάκι τσαγιού: Καινοτομία από τον ιδρυτή της Coffeway

Άρχισε να διατίθεται μέσα από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το νέο προϊόν καφέ που ανέπτυξε ο Γιάννης Μπενόπουλος. Η διαδρομή από την αλυσίδα καταστημάτων στην παραγωγή καφέ για τα σούπερ μάρκετ.

Για δεύτερη φορά στην επιχειρηματική του διαδρομή, ο κ. Γιάννης Μπενόπουλος προσπαθεί να καινοτομήσει. Αν στα μέσα της δεκαετίας του 1990 η προσπάθεια του αφορούσε στη δημιουργία μιας αλυσίδας πώλησης εξαιρετικού καφέ διαφόρων τύπων, που τον συνόδευαν πρωτότυπα αξεσουάρ, τώρα καινοτομεί με την παραγωγή καφέ -στην κατηγορία του φίλτρου– σε φακελάκι, όπως ακριβώς διακινείται το τσάι.

Πριν από μερικές ημέρες, την περασμένη Τετάρτη, το νέο προϊόν –μία παλιά ιδέα, για την υλοποίηση της οποίας ο κ. Μπενόπουλος «ταλαιπωρήθηκε» τα τελευταία περίπου τρία χρόνια, όπως είπε μιλώντας προς το BD– τοποθετήθηκε σε όλα σχεδόν τα υπερμάρκετ των μεγάλων αλυσίδων. Πρόκειται για πέντε κωδικούς, με τον κάθε ένα στη συσκευασία των 10 φακέλων. Και με ανταγωνιστική λιανική τιμή, όπως λέει ο ίδιος. Και μάλιστα φιλοδοξεί το νέο πρωτότυπο προϊόν να κάνει και εξαγωγική καριέρα. Έτσι κι αλλιώς, η κατηγορία του καφέ είναι από τις «προνομιούχες» φέτος, δεδομένου ότι ο όγκος των πωλήσεων όχι μόνο δεν έχει μειωθεί, αλλά αντιθέτως έχει θετικό πρόσημο.

Ο κ. Μπενόπουλος στις αρχές περίπου της δεκαετούς κρίσης, το 2011, διαπίστωσε ότι το αρχικό του εγχείρημα που αφορούσε στην ανάπτυξη της αλυσίδας Coffeeway –διέθετε ήδη ένα δίκτυο περί τα 50 καταστήματα, εταιρικά και franchise– μάλλον ολοκλήρωνε τον κύκλο του. Ήδη από το καλοκαίρι του 2010 άρχισε να έχει μείωση πωλήσεων. Γρήγορα αντιλήφθηκε το αδιέξοδο στο οποίο τον οδηγούσε η κρίση. Και αναζήτησε μία διέξοδο σε εκείνη την ασφυκτική και πνιγηρή κατάσταση που είχε διαμορφωθεί από την χρεοκοπία της ελληνικής οικονομίας και τη συρρίκνωση της αγοράς.

Με αρκετά επίπονο τρόπο προχώρησε στην ανασυγκρότηση της εταιρείας του, περιορίζοντας όλο και περισσότερο το δίκτυο των καταστημάτων και αποφάσισε να αναζητήσει μία θέση για τα προϊόντα του στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Το πέτυχε, ανοίγοντας αρχικά μία νέα «πόρτα» συνεργασίας μαζί τους, παράγοντας προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε όλους τους τύπους του καφέ. Και ακολούθησε η τοποθέτηση της μπράντας Coffeeway. Σήμερα η Cafetex AE, όπως έχει μετονομαστεί η εταιρεία, επεξεργάζεται κάθε χρόνο περί τους 1.800 τόνους καφέ και εκτός από τα επώνυμα προϊόντα παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για όλες σχεδόν τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και όχι μόνο.

Πέρυσι οι πωλήσεις ανήλθαν πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους περίπου σε 750.000 ευρώ. Εφέτος, αν και οι πωλήσεις της εταιρείας τρέχουν με ρυθμό πάνω από 20% -ο κ. Μπενόπουλος υπολογίζει ότι ο τζίρος θα διαμορφωθεί στα 12,5 εκατ. ευρώ– ωστόσο η κερδοφορία της εταιρείας θα είναι μειωμένη έναντι του 2021 λόγω της υψηλής τιμής της πρώτης ύλης στη διεθνή αγορά. Παράλληλα, διαθέτει ένα περιορισμένο δίκτυο καταστημάτων, όχι περισσότερα από 10, από τα οποία τα δύο ανήκουν στην εταιρεία.

Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία του καφέ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Ο όγκος των πωλήσεων από 5% που ήταν το 2009 έχει πλέον ανέλθει στο 12% του συνολικού όγκου και η τάση παραμένει ανοδική. Όπως λέει ο ίδιος, από τον Σεπτέμβριο και μετά κάθε παραγγελία των αλυσίδων με τις οποίες συνεργάζεται στην παραγωγή των private label προϊόντων τους φέρνει νέα αύξηση πωλήσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Lidl και ο σκληρός πόλεμος προσφορών στα προϊόντα private label

Οι μειώσεις τιμών έως 35% από τη γερμανική αλυσίδα, που θα καλυφθούν με τη μείωση της κερδοφορίας της, οδηγούν σε νέα φάση τον ανταγωνισμό αλυσίδων και προμηθευτών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι στρατηγικοί προμηθευτές της Lidl: Τα οφέλη από τη γερμανική αλυσίδα

Τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις εταιρειών του κλάδου τροφίμων από την Κρήτη που έχουν αναπτυχθεί με «όχημα» τη γερμανική εκπτωτική αλυσίδα. Η ασφάλεια για τις πωλήσεις, η στήριξη εξαγωγών και τα χαμηλά περιθώρια κέρδους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπιτίθεται η ΑΒ Βασιλόπουλος για το βαρύ πρόστιμο του υπ. Ανάπτυξης

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσφεύγει δικαστικά εναντίον του προστίμου που ανακοινώθηκε χθες από τον Α. Γεωργιάδη και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έως τώρα. Γιατί θεωρεί ότι ήταν εσφαλμένοι οι υπολογισμοί του υπουργείου.