marina_alimos
Μαρίνα Αλίμου. Πηγή: Shutterstock.

Μεταμόρφωση της Μαρίνας Αλίμου με επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ

Στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ περνά εντός του Φεβρουαρίου η Μαρίνα Αλίμου και αρχίζει η διαδικασία για την έγκριση των όρων δόμησης και την έκδοση οικοδομικών αδειών

Αναμονή αρκετών μηνών, ενδεχομένως ακόμα και μέχρι τα μέσα του 2021 είναι πιθανό να απαιτηθεί, έως ότου ξεκινήσουν τα έργα ανάπλασης στην Μαρίνα του Αλίμου, η οποία αναμένεται να παραχωρηθεί στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ τις επόμενες εβδομάδες. Πρόκειται για το έργο της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αφορά στην ανακατασκευή της μαρίνας και την επιστροφή της στην αγορά ως ένας σημαντικός πόλος έλξης επισκεπτών και φιλοξενίας.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, οι υπογραφές για την σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας, οι οποίες αναμένονταν ήδη από τον προηγούμενο Νοέμβριο, έχουν καθυστερήσει εκ νέου. Αυτή τη φορά, ο λόγος είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με την ΕΤΑΔ, που είναι και ο ιδιοκτήτης του ακινήτου, καλούνται να απομακρύνουν από τον χώρο ορισμένους μισθωτές, οι οποίοι αρνούνται να αποχωρήσουν.

Το ζήτημα αναμένεται πάντως να διευθετηθεί τις επόμενες ημέρες και στη συνέχεια, πιθανώς εντός του Φεβρουαρίου, θα υπογραφεί και η σχετική σύμβαση παραχώρησης, σχεδόν 10 μήνες από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Βάσει των όρων του διαγωνισμού, η σύμβαση παραχώρησης θα προβλέπει την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων από την Άκτωρ Παραχωρήσεις, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, για τα επόμενα 40 χρόνια, ενώ προβλέπεται και η επέκταση της διάρκειας κατά 10 ακόμα χρόνια, ήτοι 50 συνολικά.

Υπενθυμίζεται ότι το τίμημα που έχει προσφέρει η Άκτωρ Παραχωρήσεις ανέρχεται σε 57,5 εκατ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή ο όμιλος θα δαπανήσει 107,5 εκατ. ευρώ για τη συγκεκριμένη επένδυση.

Ωστόσο, για την έγκριση των όρων δόμησης και την έκδοση των οικοδομικών αδειών, η εκτίμηση των ανθρώπων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που έχουν επιφορτιστεί με το σχετικό έργο, είναι ότι θα απαιτηθούν περίπου 18 μήνες, ενδεχομένως κι ακόμα περισσότερο. Αφού υπογραφεί η σύμβαση, απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση των Υπ. Πολιτισμού και Περιβάλλοντος, όπου θα περιγράφονται όλες οι σχετικές διαδικασίες και τα στοιχεία της επένδυσης. Η εν λόγω διαδικασία εκτιμάται ότι θα απαιτήσει περίπου ένα χρόνο έως ότου ολοκληρωθεί, ενώ θα απαιτηθούν κι άλλοι 4-6 μήνες για την έκδοση και τον έλεγχο των οικοδομικών αδειών.

Το σχέδιο ανάπτυξης

Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, στόχος είναι η αξιοποίηση των πολεοδομικών δυνατοτήτων που δίνει το Προεδρικό Διάταγμα της περιοχή, μέσω της κατασκευή πρόσθετων χώρων επιφάνειας 18.500 τ.μ., στο επίκεντρο των οποίων θα βρίσκεται ένα πολυτελές ξενοδοχείο, αλλά κι εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, αποθηκευτικοί χώροι, γραφεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι αναψυχής, σούπερ μάρκετ και συνεδριακό κέντρο.  

Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού και σήμερα λειτουργεί ως μαρίνα εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής, που αποτελούν το 80-90% του συνόλου. Πάντως, η τοποθεσία της μαρίνας κρίνεται ως ιδιαίτερα κομβική, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στο Κέντρο Πολιτισμού – Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Σύμφωνα με το υφιστάμενο Προεδρικό Διάταγμα, η μαρίνα χωρίζεται σε πέντε διαφορετικές ζώνες. Η θαλάσσια περιοχή περιλαμβάνει 428.000 τ.μ. και το χερσαίο τμήμα 210.000 τ.μ., επί των οποίων επιτρέπεται η δόμηση έως 18.500 τ.μ. νέων κτιρίων. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Άκτωρ, στο σημείο όπου σήμερα λειτουργεί η διοίκηση της μαρίνας, θα αναπτυχθούν χρήσεις ψυχαγωγίας και πολιτισμού, όπως επίσης και σημεία εστίασης.

Αντίστοιχα, η ζώνη που βρίσκονται πλησίον της Ποσειδώνος και διακόπτεται γεωγραφικά από το δημοτικό κολυμβητήριο, θα αξιοποιηθεί για τα επαγγελματικά σκάφη και θα προστεθούν νέες υπηρεσίες, που σήμερα απουσιάζουν. Επίσης, σχεδιάζονται και χρήσεις γραφείων κι εμπορίου, με είδη σχετικά με την χρήση της μαρίνας, όπως για παράδειγμα εκθεσιακά κέντρα για σκάφη. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ερημίτης: Ένα μεγάλο project κόντρα σε δισεκατομμυριούχους

Εγκρίθηκαν οι οικοδομικές άδειες για την επένδυση των 130 εκατ. ευρώ στην Κέρκυρα από την NCH Capital, αλλά δεν έχουν κοπάσει οι αντιδράσεις πανίσχυρων επιχειρηματιών, όπως ο Ν. Ρότσιλντ και ο Ρ. Λούκας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ώρα της μεγάλης μάχης για την επέκταση του Μετρό

Οι δύο ισχυρές κοινοπραξίες των Άκτωρ και Άβαξ μπαίνουν στην τελική ευθεία για την ανάδειξη αναδόχου της επέκτασης του Μετρό, έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Φόβοι για «πόλεμο» ενστάσεων και προσφυγών στα δικαστήρια.