ΓΔ: 897.01 -1.45% Τζίρος: 251.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Η έξοδος της Motor Oil από τον MSCI και το σχέδιο για την Aegean

Ο «πονοκέφαλος» Μητσοτάκη για τον ανασχηματισμό, το ενδιαφέρον για τη μετοχή της Motor Oil, οι πιθανές ενστάσεις Βρυξελλών για της διάσωση της Aegean και το νικέλιο για μπαταρίες από τη ΛΑΡΚΟ.
  • Συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό συμβούλιο, με τον πρωθυπουργό να επιχειρεί μια μεταρρυθμιστική αντεπίθεση. Την ίδια ώρα ανοίγει ξανά το θέμα του ανασχηματισμού, με το ρεπορτάζ να θέλει τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αναζητά το κατάλληλο timing προκειμένου να προχωρήσει στην αναδόμηση της κυβέρνησης, θέμα που το συζητάμε σχεδόν ένα χρόνο τώρα…
  • Η υπόθεση του ανασχηματισμού δεν έχει εξελιχθεί καθόλου καλά ενώ ένα επιπλέον ζήτημα για τη λειτουργία της κυβέρνησης δημιουργεί το γεγονός ότι όλοι γνωρίζουν ότι κάποιοι υπουργοί σύντομα θα είναι παρελθόν, ενώ άλλοι συμπεριφέρονται με τον αέρα της… σίγουρης αναβάθμισης.
  • Από όλα αυτά που προτείνετε στην Έκθεση Πισσαρίδη σε ποια θα πρέπει να δοθούν προτεραιότητα; Αυτή ήταν, μέσες άκρες, μια από τις ερωτήσεις που τέθηκαν στον Χριστόφορο Πισσαρίδη στην συνέντευξή του, χθες, στο Βήμα της Κυριακής.
  • Ο κάτοχος του βραβείου Νόμπελ απάντησε ότι προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στις προτάσεις που δίνουν κίνητρα για περισσότερες επενδύσεις, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη δραστικής μείωσης του φορολογικού και ασφαλιστικού βάρους στην εργασία.
  • Η αναφορά του κ. Πισσαρίδη στα βάρη της εργασίας μου θύμισε λίγο την πολυδιαφημισμένη προσπάθεια της κυβέρνησης για την προσέλκυση στην Ελλάδα στελεχών που δουλεύουν στο εξωτερικό μέσω φορολογικών κινήτρων. Δεν λέω, καλή πρωτοβουλία, αλλά δεν πρέπει κάποια στιγμή κάποια κυβέρνηση να ρίξει μια ματιά στους καλά αμειβόμενους μισθωτούς, οι οποίοι την τελευταία 10ετία έχουν επωμιστεί δυσανάλογα φορολογικά – ασφαλιστικά βάρη;
  • Στη Motor Oil σήμερα είναι στραμμένα πολλά βλέμματα, καθώς θα πραγματοποιηθεί η αναδιάρθρωση των δεικτών του MSCI. Η έξοδος της μετοχής από τον δείκτη MSCI Greece Standard εκτιμάται ότι θα προκαλέσει ρευστοποιήσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που είναι «στημένοι» για αγορά μετοχών της Μότορ Όιλ, εκτιμώντας ότι η μετοχή έχει πιεστεί αδικαιολόγητα και ότι η επιστροφή στην κανονικότητα το 2021 θα οδηγήσει στην ανάκαμψη της μετοχής. Οπότε αναμένεται έντονη μεταβλητότητα. Όσοι πάντως περίμεναν να «ψωνίσουν» φθηνά την προηγούμενη εβδομάδα ενόψει των αλλαγών στον MSCI, απογοητεύτηκαν.
  • Με κέρδη ρεκόρ θα αποχαιρετήσει τον Νοέμβριο το Χρηματιστήριο Αθηνών, με τους ειδικούς να επισημαίνουν, ότι η ένταση της ανόδου και οι όγκοι συναλλαγών τις προηγούμενες εβδομάδες πιστοποιούν την επάνοδο της εγχώριας αγοράς σε bull market.
  • Τα στοιχήματα των ανθρώπων της αγοράς για "συνέχιση ανόδου ή διορθωτική πτώση", δίνουν και παίρνουν, με την πλειοψηφία να ποντάρει σε περαιτέρω βελτίωση των τιμών τον Δεκέμβριο.
  • Μπορεί το deal της Vivartia να σιγοψήνεται τόσον καιρό και πολλές δυνάμεις να έχουν κινητοποιηθεί για το αίσιο τέλος της υπόθεσης, ωστόσο το deal της Singular Logic είναι αυτό που κλείνει, με τη θυγατρική της MIG να περνά στον έλεγχο του σχήματος Epsilon Net - Space Hellas. Η συμφωνία πέρασε από το Δ.Σ.της MIG την προηγούμενη εβδομάδα.
  • Ωραία την παρουσίασαν τα κυβερνητικά στελέχη τη συμφωνία για τη διάσωση της Aegean με 120 εκατ. ευρώ από το κράτος, το οποίο δεν θα πάρει μετοχές αλλά μόνο warrants (δικαιώματα), αλλά υπάρχει και ο... ξενοδόχος που εδρεύει στις Βρυξέλλες. Χωρίς την έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το σχέδιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Και όσοι ξέρουν αυτά τα θέματα λένε ότι πολύ δύσκολα θα περάσει από την Κομισιόν ένα σχέδιο παροχής κεφαλαίου σε αεροπορική εταιρεία χωρίς το Δημόσιο να λάβει ένα εύλογο αντάλλαγμα, όπως θα λάμβανε και ένας ιδιώτης επενδυτής, δηλαδή, χωρίς να πάρει μετοχές της Aegean. Με αυτά τα δεδομένα, ίσως διαψευστούν όσοι περιμένουν ότι η Κομισιόν απλώς θα σφραγίσει τα χαρτιά που θα σταλούν από την Αθήνα, χωρίς να θελήσει να επιβάλει τις δικές της αλλαγές.
  • Βελτιωμένη δυναμική προσδίδουν, πράγματι, στη διαδικασία εκποίησης των στοιχείων ενεργητικού της ΛΑΡΚΟ οι νέοι συσχετισμοί στην παγκόσμια αγορά, όπου προβλέπεται θεατική αύξηση της ζήτησης καθαρού νικελίου για μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε αυτό τον τομέα, υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη, σχετικά πρόσφατη (2018): πειραματική μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης έδειξε ότι από τα φτωχά κοιτάσματα της Ελλάδας μπορεί να παραχθεί, με τεχνικές υδρομεταλλουργίας, νικέλιο υψηλής καθαρότητας (73,5%), καθώς και κοβάλτιο (84,1%).
  •  Όμως, ακόμη και αν υπάρχει πρόθυμος επενδυτής να επενδύσει στην ανάπτυξη της υδρομεταλλουργίας για να παράγεται νικέλιο για μπαταρίες, δεν παύει ένα υπάρχει και ένα σοβαρό, αναπάντητο ως τώρα ερώτημα: θα βρεθεί άραγε κάποιος που θα επενδύσει στην υδρομεταλλουργία και, ταυτόχρονα, θα δώσει άλλα 150 - 200 εκατ. ευρώ για να συνεχίσει να λειτουργεί το εργοστάσιο της Λάρυμνας, από το οποίο δύσκολα θα βγάλει κέρδη; Δύσκολη εξίσωση...
Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το τέλος της εμπλοκής της ΤτΕ με τα «κόκκινα» και η μεγάλη εβδομάδα για MIG

Πώς έφθασαν ως το Χρηματιστήριο Αθηνών οι παγωμένοι άνεμοι από το Τέξας, με ποιο τρόπο σηματοδότησε ο Γ. Στουρνάρας τη λήξη της πρωτοβουλίας του για τα «κόκκινα» δάνεια και οι ειδικοί όροι στο διαγωνισμό για ΔΕΔΔΗΕ.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η ανυπομονησία της Τρ. Πειραιώς για τη MIG και οι ευθύνες της χούντας για το μπλακάουτ

Γιατί η Τρ. Πειραιώς περιμένει να εγκριθεί η πώληση της Vivartia, πότε αναμένονται οι σημαντικές αλλαγές στον MSCI και πώς ο ΑΔΜΗΕ χρειάζεται τέσσερα χρόνια για μια κρίσιμη προμήθεια.