ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Κωστής Χατζηδάκης- Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Οι πανηγυρισμοί για τα NPLs, η «χαρά» Χατζηδάκη για ΔΕΠΑ και το κάζο Πατούλη

Οι πρόωροι πανηγυρισμοί για τα «κόκκινα» δάνεια, υπουργικοί διαγκωνισμοί για τη δόξα της ΔΕΠΑ Υποδομών, πως «έχασαν» το ράλι της Ελλάκτωρ εγχώριοι θεσμικοί και το κάζο του περιφερειάρχη Γ. Πατούλη στο Ράλλυ Ακρόπολις.

Την εντυπωσιακή μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελληνικών τραπεζών, από τότε που η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, υπογράμμισε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας ότι «η σημαντική αυτή μείωση στο επίπεδο των μη εξυπηρετούμενων δανείων είναι αποτέλεσμα μιας ολοκληρωμένης και συνεκτικής στρατηγικής που έχει ακολουθήσει το Υπουργείο Οικονομικών για τη διαχείρισή τους, κυρίως μέσω του επιτυχημένου προγράμματος “Ηρακλής”».

-- Καλά τα γράφει ο καλός υπουργός και πραγματικά έχει υλοποιηθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα των «κόκκινων» δανείων. Ωστόσο η πραγματικότητα είναι λίγο πιο σύνθετη. Τα «κόκκινα» δάνεια έχουν μειωθεί από τους τραπεζικούς ισολογισμούς, καθώς «πακετάρονται» και πωλούνται σε εξειδικευμένα fund. Όμως το ότι το πρόβλημα φεύγει από τις τράπεζες δεν σημαίνει ότι φεύγει αυτομάτως και από την οικονομία. Τα κόκκινα δάνεια είναι εδώ και παραμένουν ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα που θα πρέπει να λυθεί γρήγορα και αποτελεσματικά. Και αφορούν τους πάντες: νοικοκυριά που είναι αποκλεισμένα από το τραπεζικό σύστημα και πρέπει να επανέλθουν στην κανονικότητα, «κλειδωμένα» περιουσιακά να αξιοποιηθούν, υπερχρεωμένες αλλά βιώσιμες επιχειρήσεις να αναδιαρθρωθούν ώστε να περάσουν στην επόμενη ημέρα, μη βιώσιμες επιχειρήσεις να αποχωρήσουν μεταφέροντας ενεργητικό σε βιώσιμες κοκ. Η αποτελεσματική επίλυση των μη εξυπηρετούμενων δανείων δεν είναι απαραίτητη μόνο για την επανένταξης ανενεργών περιουσιακών στοιχείων και παραγωγικού δυναμικού στην οικονομία αλλά και για λόγους δημοσιονομικούς. Διότι αν οι ανακτήσεις δανείων από τους servicers δεν προχωρήσουν ικανοποιητικά υπάρχει κίνδυνος ενεργοποίησης των κρατικών εγγυήσεων του προγράμματος “Ηρακλής” (δίχως τις εγγυήσεις αυτές δύσκολα οι επενδυτές θα αγόραζαν ελληνικά «κόκκινα» δάνεια). Και μέχρι στιγμής το κομμάτι της εκτέλεσης, που είναι τόσο απαραίτητο στην διαδικασία των ανακτήσεων, δεν δουλεύει, για να το θέσουμε ευγενικά, και η κυβέρνηση δεν φαίνεται να κάνει τίποτα για την βελτίωση της κατάστασης. Θυμίζουμε ότι τα δικαστήρια έμειναν κλειστά και οι πλειστηριασμοί «πάγωσαν» για σχεδόν 12 μήνες λόγω πανδημίας, κάτι που δεν έγινε σε καμία χώρα της Ευρώπης για τόσο μεγάλο διάστημα.

-- Και μιλάμε για κρατικές εγγυήσεις σε δάνεια ύψους 32 δισ. ευρω!

-- Πριν καλά - καλά ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ ότι αποδέχεται την προσφορά, ύψους 733 εκατ. ευρώ, της ITALGAS για την ΔΕΠΑ Υποδομών ο Κωστής Χατζηδάκης, πρώην υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και νυν υπουργός Εργασίας, έσπευσε να γιορτάσει την εξέλιξη με ένα tweet: «Χαίρομαι που η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών που ξεκινήσαμε με τον @GerassimosThom1  στο ΥΠΕΝ σήμερα ολοκληρώθηκε με επιτυχία: Ενισχύεται από ένα μεγάλο ευρωπαϊκό στρατηγικό επενδυτή, την ITALGAS. Η εταιρία ανεβαίνει κατηγορία! Με αποφασιστικότητα η Ενέργεια εκσυγχρονίζεται!».

-- Η χαρά του κ. Χατζηδάκη είναι εύλογη αλλά δεν ήταν λίγοι αυτοί που προβληματίστηκαν από την ταχύτητα. Διότι μοιάζει σαν ο πρώην ΥΠΕΝ να ήθελε να προλάβει τον νυν ΥΠΕΝ (Κώστα Σκρέκα) για να καρπωθεί τη «δόξα» μιας επιτυχίας που, όπως και να το δει κανείς, ολοκληρώθηκε με ΥΠΕΝ τον κ. Σκρέκα.      

-- Το φυσάνε και δεν κρυώνει πολλοί διαχειριστές εγχώριων θεσμικών χαρτοφυλακίων με την αύξηση κεφαλαίου της Ελλάκτωρ. Ο λόγος είναι ότι πολλοί διαχειριστές σκεπτόμενοι αρκετά συντηρητικά δεν συμμετείχαν στην αύξηση με «φρέσκο» χρήμα, αλλά προχώρησαν σε μερική ρευστοποίηση της θέσης τους χρησιμοποιώντας τη ρευστότητα για την συμμετοχή στην ΑΜΚ. Πολλοί θεώρησαν ότι θα επαναληφθεί ο «κανόνας» που θέλει μετά από μεγάλες αυξήσεις κεφαλαίου να εκδηλώνεται πίεση στην τιμή της μετοχής, ποντάροντας αγορές σε χαμηλότερες τιμές. Ωστόσο, όχι μόνο δεν επαναλήφθηκε ο «κανόνας» αλλά η μετοχή κινήθηκε προς τα υψηλά 52 εβδομάδων με τους διαγκωνισμούς των δυο μεγαλομετόχων να δίνουν ώθηση στη μετοχή.

-- Η μετοχή της εταιρείας, που πριν από λίγες ημέρες είχε αναρριχηθεί σε υψηλό έτους στα 1,58 ευρώ, το τελευταίο διάστημα κινείται διορθωτικά ακολουθώντας τη γενικότερη τάση της αγοράς. Επισημαίνουμε τη μικρή, πια, διασπορά καθώς το 70% ελέγχεται από Ολλανδούς – εφοπλιστές και την Atlas ενώ το ποσοστό που βρίσκεται σε ξένους και εγχώριους επενδυτές ξεπερνά το 10%. 

-- Η σκηνή από την πρώτη στιγμή ήταν κωμική με τον περιφερειάρχη, Γιώργο Πατούλη, σιγά - σιγά και με μικρά βηματάκια να «χώνεται» στην κεντρική σκηνή των εγκαινίων του Ράλλυ Ακρόπολις για να φωτογραφηθεί με τον Πρωθυπουργό. Ωστόσο δύσκολα θα μπορούσε να φανταστεί κανείς την ξεκαρδιστική συνέχεια: εκεί που ο κ. Πατούλης ετοιμάζεται να ποζάρει ένας κύριος της διοργάνωσης τρέχει τον γραπώνει και τον οδηγεί εκτός πλάνου, προς μεγάλη απογοήτευση του περιφερειάρχη. 

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η επιστροφή του γερόλυκου, η αδιαφορία Σκρέκα για τη βιομηχανία και ο ΟΤΕ

Η επάνοδος Δ. Κούτρα και γιατί η Ελλάκτωρ επιλέγει μια πιο χαμηλή προσφορά, το ΥΠΕΝ και η εξόντωση της βιομηχανίας, γιατί η Fitch δεν ανησυχεί για τον πολιτικό κίνδυνο, το investor call της Τρ. Πειραιώς και η μετοχή του ΟΤΕ.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το ανανεώσιμο ντίζελ της Motor Oil, το πρόβλημα των κατασκευαστικών και τα ομόλογα

Η μεγάλη επένδυση της Motor Oil για ανανεώσιμο ντίζελ και το «τρέξιμο» της μετοχής, γιατί προβληματίζει το υπ. Υποδομών η στροφή των τεχνικών εταιριών σε έργα ΑΠΕ, η Αττική Οδός και η Intrakat, τα αποτελέσματα της Ελλάκτωρ και η νέα έξοδος στην αγορά.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το ομόλογο της Ελλάκτωρ, η ΔΕΠΑ Υποδομών και ο απόηχος του ανασχηματισμού

Η μεγάλη άνοδος της τιμής του ομολόγου της Ελλάκτωρ, η αποσφράγιση των προσφορών για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, πως η “κακή στιγμή” του ανασχηματισμού θύμισε το φάσμα του πολιτικού κινδύνου και η καρατόμηση Χρυσοχοϊδη.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Λιτότητα αλά ΣΥΡΙΖΑ, το κυβερνητικό πάρκο και η λύση για τα νέα λεωφορεία

Η λιτότητα ρεκόρ από το κόμμα που θα τερμάτιζε τη... λιτότητα, η συνέντευξη Ψάλτη - Orcel, τα νοικοκυριά δεν αναβαθμίζουν ενεργειακά τα σπίτια τους, τα νέα λεωφορεία και οι πρώην εργαζόμενοι των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Kostis Xatzidakis, Kostis Hatzidakis, Ypourgeio Oikonomikon
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Τι φοβούνται στην οδό Νίκης, δάνεια υπό το μηδέν και η καθυστέρηση στον ΒΟΑΚ

Οι πολεμικές συγκρούσεις και οι επιπτώσεις στον πληθωρισμό, η αρνητική πιστωτική επέκταση στην Ευρώπη, υπερπλεόνασμα – φάντασμα, το βιβλίο του Τσάρλς Νταλάρα, μάχη ΗΠΑ – Ρωσίας για το LNG και το σχόλιο Έλον Μασκ για την Ελλάδα.