ΓΔ: 1524.67 1.18% Τζίρος: 187.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Cosmote και Nova επιδιώκουν «κούρεμα» στα δικαιώματα του ποδοσφαίρου

Αποφασισμένοι να κατεβάσουν το κόστος των νέων συμβολαίων με τις ΠΑΕ εμφανίζονται οι δύο πάροχοι, που ήδη έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους στο αθλητικό πρόγραμμα. Σκληρές διαπραγματεύσεις το καλοκαίρι.

Σε παρτίδα πόκερ για γερά νεύρα αναμένεται να εξελιχθούν οι συζητήσεις μεταξύ των εταιρειών συνδρομητικής τηλεόρασης και των ομάδων της Super League. Από την μια πλευρά βρίσκονται πλέον ως «σύμμαχοι» η Cosmote και η Nova, έχοντας απέναντι τις ομάδες ποδοσφαίρου της κορυφαίας κατηγορίας στη χώρα, με πολλούς να μην αποκλείουν να φτάσουμε μέχρι και το καλοκαίρι για να κλείσουν οι συμφωνίες.

Έχουν περάσει επτά χρόνια από την τελευταία φορά που η Super League είχε κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών της δικαιωμάτων. Έκτοτε, και με την είσοδο της Cosmote υπήρχαν περίοδοι έντονων διαπραγματεύσεων μεταξύ ομάδων και παρόχων για τα τηλεοπτικά τους δικαιώματα, με τον πλειοδοτικό πόλεμο να βγάζει στο τέλος κερδισμένες τις ομάδες, που βασίζουν μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού τους στα τηλεοπτικά συμβόλαια.

Δεν είναι μακρινό, εξάλλου, το παράδειγμα του Παναθηναϊκού που στήριζε το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού του στο τηλεοπτικό συμβόλαιο που είχε, ενώ δεν είναι λίγες οι ομάδες που βρίσκονται στην πρώτη κατηγορία και βασίζουν σχεδόν εξ ολοκλήρου τον προϋπολογισμό τους στα τηλεοπτικά συμβόλαια και στα έσοδα από το Στοίχημα.

Σε αυτό το διάστημα, οι ομάδες κατάφεραν να κερδίσουν πολλά, βασιζόμενες στο γεγονός ότι το αθλητικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί «κλειδί» για τους παρόχους, που βλέπουν το τηλεοπτικό περιεχόμενο να περιορίζεται με την έκρηξη του streaming και τη δημιουργία πλατφορμών από τους διεθνείς κολοσσούς.

Γι' αυτό, εξάλλου, Cosmote και Nova προχώρησαν σε μια πολύ συμφέρουσα συμφωνία το καλοκαίρι για κοινή μετάδοση των αθλητικών τους προγραμμάτων με μία μικρή επιβάρυνση για τον καταναλωτή. Μια «κίνηση ματ», όπως την χαρακτηρίζουν στελέχη της αγοράς, καθώς βοήθησε στη δημιουργία ενός ενιαίου μετώπου που ενισχύει τη διαπραγματευτική τους θέση έναντι των ομάδων, φέρνοντας «τούμπα» τα δεδομένα που είχαν δημιουργηθεί την τελευταία επταετία.

Η νέα πραγματικότητα και πού θα «κάτσει η μπίλια»

Το 2021 η Super League είχε επαναφέρει στο τραπέζι τη συζήτηση για την κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, με το θέμα ωστόσο να παραμένει παγωμένο, μέχρι και την επιστροφή του Β. Μαρινάκη στην προεδρία της λίγκας. Ήδη, από την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν, πηγές της Super League και στελέχη των ομάδων διέρρεαν ή δήλωναν πως οι ομάδες θα ήταν ευχαριστημένες αν η μπίλια της κεντρικής διαχείρισης καθόταν στα 70-75 εκατ. ευρώ.

Ποσό το οποίο έχει απορριφθεί με κάθε τρόπο μέσω διαρροών από τους παρόχους, με τις ομάδες να αναδιπλώνονται και μετά την τελευταία συνάντηση που υπήρξε τον Νοέμβριο η βάση της συζήτησης έχει πέσει στα 65 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σύμφωνα με πηγές του BD, με βάση τα τελευταία τηλεοπτικά συμβόλαια, οι Big 4 της Super League, μαζί με τον Άρη στοιχίζουν περί τα 50-55 εκατ. ευρώ, και οι υπόλοιπες ομάδες λαμβάνουν συνολικά ένα ποσό που φτάνει τα 15-17 εκατ. ευρώ από Cosmote και Nova, γι' αυτό και η αρχική βάση συζήτησης είχε τεθεί στα 70 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, Cosmote και Nova έχοντας ενώσει δυνάμεις στο αθλητικό πρόγραμμα, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό μέτωπο το οποίο δεν στοχεύει μόνο στον περιορισμό της πειρατείας, αλλά και στη μείωση των εξόδων τους στο αθλητικό περιεχόμενο, καθώς «επείγουν πιο σημαντικές επενδύσεις στα δίκτυα», όπως επισημαίνουν. Μέχρι στιγμής και οι δύο παρόχοι τηρούν στάση αναμονής και προϊδεάζουν για μια σκληρή μάχη που μπορεί να φτάσει μέχρι και την έναρξη του επόμενου πρωταθλήματος καθώς τα συμβόλαια των ομάδων λήγουν το φετινό καλοκαίρι, ενώ δεν φαίνονται διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα από 55-60 εκατ. ευρώ ετησίως για τηλεοπτικά δικαιώματα της Super League.

«Μην ξεχνάμε πως και πριν από μερικά χρόνια, υπήρξε συμφωνία Παρασκευή βράδυ, ενώ ξεκινούσε το πρωτάθλημα στις 15 Αυγούστου. Δεν θα είναι απίθανο να συμβεί και φέτος» τονίζουν στελέχη των παρόχων, που θυμούνται ακόμα τις κινήσεις των ομάδων για να εκμαιεύσουν περισσότερα χρήματα για τα συμβόλαιά τους. «Μέχρι πρότινος οι ομάδες βασίζονταν στον ανταγωνισμό μεταξύ Nova και Cosmote, όμως με τη συμφωνία του καλοκαιριού, τα πράγματα άλλαξαν».

Οι δύο πάροχοι προφανώς και θέλουν να διατηρήσουν τη Super League στο περιεχόμενό τους και έχουν τη διάθεση να αναλάβουν μαζί τα τηλεοπτικά δικαιώματα, τουλάχιστον μέχρι το 2027 που ισχύει και η συμφωνία για την κοινή μετάδοση των αθλητικών τους καναλιών. Από την πλευρά τους, οι ομάδες δεν έχουν πλέον μεγάλα περιθώρια για να ελιχθούν καθώς τα συμβόλαιά τους λήγουν το φετινό καλοκαίρι και αν θέλουν να προχωρήσουν με ηρεμία στον προγραμματισμό τους για τη νέα σεζόν θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα σε συμφωνία για την κεντρική διαχείριση, καθώς άλλη λύση δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα.

Τον τελευταίο καιρό είχε διαρρεύσει πως η ΕΡΤ θα μπορούσε να διεκδικήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Super League, σε μια ανάλογη κίνηση που θύμισε εποχές ΣΥΡΙΖΑ, όταν το 2019 ήθελε να δώσει λύση σε ΑΕΚ και ΠΑΟΚ (σ.σ. βρήκαν τελευταία στιγμή λύση στη Nova, μετά την ήττα ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές), ενώ έχει ακουστεί και πιθανό ενδιαφέρον του ΣΚΑΪ. Ωστόσο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες και τα δύο σενάρια φέρεται να απέχουν «έτη φωτός» από την πραγματικότητα, με τους παρόχους να βρίσκονται σε θέση ισχύος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

optiki-tilepikoinonies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Έκρηξη» 4play πακέτων στις τηλεπικοινωνίες: Τι προσφέρουν οι πάροχοι

Τα συνδυαστικά πακέτα κερδίζουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών, καθώς εκτοξεύονται οι συνδρομητές στην τηλεόραση. Γιατί θα αποτελέσουν «κλειδί» τα συμβόλαια στην κινητή.
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έβαλε... γκολ η συνδρομητική τηλεόραση χάρη στο αθλητικό περιεχόμενο

Οι καλές επιδόσεις των ελληνικών ομάδων βοήθησαν τις εγχώριες πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης να ανεβάσουν τον αριθμό συνδρομητών. Πώς διαμορφώνονται τώρα οι συσχετισμοί στην αγορά.
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα «τσιμπήσουν» οι αρχές και τους χρήστες πειρατικής τηλεόρασης

Θα εντοπίζονται οι διευθύνσεις IP και θα στέλνονται «ραβασάκια» στα σπίτια για κλήση στον ανακριτή και επιβολή προστίμου. Μεγάλα «χτυπήματα» από την Αστυνομία σε κυκλώματα πειρατικής τηλεόρασης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάρτι εκατομμυρίων για τους πειρατές της συνδρομητικής τηλεόρασης

«Τρύπα» 150 εκατ. ευρώ αφήνει στα έσοδα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων η πειρατεία της συνδρομητικής τηλεόρασης. Οι χρήστες φτάνουν τους 500.000, ενώ η διείσδυση της συνδρομητικής είναι μόνο 25%.