ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Next.e.GO, Electric Cars, ilektrika autokinita
Φωτο: Next.e.GO

Τα μυστικά της γερμανικής επένδυσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το στοίχημα της Next.e.GO για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητων των πολλών, οι περιπέτειες που την οδήγησαν στο χείλος της χρεοκοπίας και σε διάσωση με νέα κεφάλαια και το σχέδιο για παραγωγή στην Ελλάδα.

Στη λίστα των χωρών με παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων τοποθετεί την Ελλάδα η γερμανική start-up βιομηχανία αυτοκινήτων, που δεν υπόσχεται στην αγορά μοντέλα με τις εκπληκτικές επιδόσεις των Tesla, αλλά αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνηση που μπορούν να γίνουν προσιτά στους περισσότερους καταναλωτές και να καθιερωθούν ως μια «πράσινη» λύση για καθημερινές μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον. Πριν «προσγειωθεί» επί ελληνικού εδάφους, η Next.e.GO Mobile πέρασε από αρκετές περιπέτειες και διασώθηκε, ενώ έφθασε στο χείλος της χρεοκοπίας.

Η πρόσφατη ανακοίνωση για την επένδυση της γερμανικής εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.GO Mobile αντιμετωπίστηκε από κάποιους με άκρατο ενθουσιασμό και από κάποιους άλλους με αρκετό σκεπτικισμό. Φυσικά, όλα θα κριθούν στο αποτέλεσμα όχι μόνο της συγκεκριμένης επένδυσης αλλά και της γενικότερης πορείας που θα έχει ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Σίγουρα, πάντως, πρόκειται για μια επένδυση που θα οδηγήσει στην παραγωγή προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον με μηδενική εκπομπή ρύπων σε μία περίοδο «πράσινης μετάβασης» της οικονομίας. 

Στην περίπτωση της εταιρείας Next.e.Go Mobile, ο ιδρυτής της Δρ. Γκούντερ Σουχ θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως… θρασύς, καθώς δημιούργησε έναν όμιλο που πάει κόντρα στο ισχυρότερο βιομηχανικό σκέλος της γερμανικής οικονομίας, αυτό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως, όμως, όλα δείχνουν το ρισκάρει και φαίνεται ότι μετά από αρκετά σκαμπανεβάσματα βγαίνει κερδισμένος.

Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2015, διαθέτει 450 εργαζόμενους, ένα απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον campus στο Άαχεν, ενώ το γνωστότερο μοντέλο της, η παραγωγή του οποίου ξεκίνησε το 2018 είναι το e.GO Life. Ένα μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου που η εταιρεία υπόσχεται ότι μπορεί να γίνει ιδανικό όχημα για καθημερινές μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον, ενώ τιμή του είναι αρκετά χαμηλή, κάτω από 20.000 ευρώ, καθιστώντας προσιτή την ηλεκτροκίνηση στους περισσότερους καταναλωτές.

Η πορεία της εταιρείας έως την άνοιξη του 2020 ήταν σταθερή και αρκετά ανοδική, όμως, η πανδημία του κορονοϊού αποτέλεσε αιτία για να χάσει την «ενέργειά» της, όπως άλλωστε συνέβη με αρκετές startups ανά την υφήλιο και να αναγκαστεί να τεθεί υπό καθεστώς προστασίας από τη χρεοκοπία. Ευτυχώς γι’ αυτήν εμφανίστηκε ένας «λευκός ιππότης», υπό τη μορφή του ολλανδικού επενδυτικού fund nd Industrial Investments, το οποίο απέκτησε τον έλεγχό της στις αρχές Σεπτεμβρίου, διατηρώντας αμετάβλητη τόσο τη διοίκηση όσο και το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας. 

Πριν από την κατάθεση αίτησης προστασίας από την χρεοκοπία η Next.e.Go Mobile (όπως μετονομάστηκε) είχε αποτίμηση 1 δισ. ευρώ, ενώ ποτέ δεν ανακοινώθηκε επισήμως το τίμημα που κατέβαλε το ολλανδικό fund για τη διάσωσή της. 

Από την πλευρά του ο κ. Σουχ, αναφερόμενος στη διάσωση, είχε φροντίσει να τονίσει ότι «δεν θέλουμε απλά να επιβιώσουμε από το πλήγμα που δεχθήκαμε λόγω της πανδημίας, αλλά να εξέλθουμε από αυτήν την κρίση ακόμη πιο ισχυροί και να αποτελέσουμε την εικόνα της ηλεκτροκίνησης στη γερμανική βιομηχανία. Προκειμένου να το πετύχουμε έπρεπε να βρούμε έναν στρατηγικό επενδυτή και αυτό ακριβώς κάναμε, με το σημαντικότερο όλων να είναι ότι μοιράζεται μαζί μας το όραμα μας για το μέλλον».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διάσωση της γερμανικής εταιρείας έχει και… βαλκανικό χαρακτήρα, καθώς επικεφαλής της εταιρείας nd Group, μητρική της nd Industrial Investments, είναι ο Ναζίφ Ντεστάνι. Επιχειρηματίας αλβανικής καταγωγής, καταγόμενος από το Τέτοβο της Βόρειας Μακεδονίας, η οικογένεια του οποίου μετανάστευσε στη Γερμανία το 1970, με τον Ντεστάνι να έχει γεννηθεί και μεγαλώσει επί γερμανικού εδάφους. 

Στόχοι και οφέλη από την επένδυση 

Η συμφωνία μεταξύ του γερμανικού ομίλου και της Enterprise Greece είναι σίγουρο ότι βάζει την Ελλάδα στον χάρτη των χωρών που θα δραστηριοποιηθούν ουσιαστικά στην ηλεκτροκίνηση. 

Σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν δημοσιοποιηθεί, η επένδυση του αφορά στην εγκατάσταση βιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Το εργοστάσιο θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης εκτιμάται στο ποσό των 100 εκατ. ευρώ.

Προβλέπεται να δημιουργήσει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο και 5.500 έμμεσες στο ευρύτερο υποστηρικτικό της επένδυσης οικοσύστημα. Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο.

Στον σχεδιασμό εντάσσονται και προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού και ευρύ πλάνο συνεχούς κατάρτισής του στις κεντρικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Aachen της Γερμανίας. Προβλέπεται επίσης, η ίδρυση Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

Παράλληλα θα υπάρξει μεταφορά τεχνογνωσίας από τη Γερμανία στην Ελλάδα σε έναν πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα τομέα, ο οποίος ανταποκρίνεται πλήρως στην κυβερνητική πολιτική για στροφή στην πράσινη ανάπτυξη και ιδιαίτερα στην ηλεκτροκίνηση.

Προβλέπεται η ανάπτυξη ισχυρού τοπικού δικτύου προμηθευτών για τις παραγωγικές ανάγκες της εργοστασιακής μονάδας. Συγκεκριμένα στα πεδία των μεταλλικών εξαρτημάτων, του αλουμινίου, των υφασμάτων και του εσωτερικού μέρους των οχημάτων, των κρυστάλλων, κ.α.

Επιπρόσθετα η υλοποίηση του έργου ενδέχεται να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και άλλων διεθνούς φήμης βιομηχανιών ηλεκτρικών οχημάτων, μετατρέποντας σταδιακά την Ελλάδα σε χώρα αναφοράς στην ηλεκτροκίνηση και σε διεθνές brand name. Έρχεται δε, ως συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης εισόδου της γερμανικής Volkswagen στην Ελλάδα (Ασυπάλαια) στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας που ενίσχυσαν τις ξένες επενδύσεις

H γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας Βίκυ Λοΐζου, υπογράμμισε ότι επιχειρηματικοί κολοσσοί όπως η Microsoft, Pfizer, Cisco, Digital Realty, Google, έχουν επιλέξει τη χώρα μας για στρατηγικές επενδύσεις.
autokinita, autos, cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκανε την έκπληξη η αγορά αυτοκινήτων και πλησίασε τον τζίρο του 2019

Οι εισαγωγείς πούλησαν 105.283 νέα αυτοκίνητα πέρυσι με αξία που ξεπέρασε τα 1,5 δισ. ευρώ, σε μια δύσκολη χρονιά που χαρακτηρίστηκε από καθυστερήσεις στις παραδόσεις και αυξήσεις στις τιμές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η ανάπτυξη υποδομών για την άνοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Ο πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, Ευάγγελος Μπεκιάρης, σημειώνει πως πρέπει να υπάρξουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τάσσεται επίσης υπέρ του Ολλανδικού μοντέλου κατασκευής φορτιστών με ΣΔΙΤ.