ΓΔ: 1420.4 1.99% Τζίρος: 92.11 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Νέα δικαιώματα για τους χρήστες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

Ο νέος Κανονισμός της ΕΕΤΤ θέτει νέους όρους στους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αναφορικά με τις συμβάσεις της οποίες υπογράφουν με τους καταναλωτές.

Σε μία πολύ σημαντική παρέμβαση υπέρ των καταναλωτών, προέβη η ΕΕΤΤ, με την έκδοση του νέου Κανονισμού Γενικών Αδειών που εξέδωσε. Σύμφωνα με την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος, ο Κανονισμός αυτός θέτει νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου.

Οι βασικότερες αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και οι κυριότερες υποχρεώσεις των παρόχων, είναι οι εξής:

  • Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
  • Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.
  • Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.
  • Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.
  • Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).
  • Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο)
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Politico: Έρευνα σε 10 εταιρείες για κονδύλια 2,5 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης

Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και Ευρωπαϊκή Εισαγγελία εξετάζουν το ενδεχόμενο απάτης για κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, με τις έρευνες να αφορούν και τους τρεις κορυφαίους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους, υποστηρίζει το δημοσίευμα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ν. Πλεύρης: Παραμένει πρόκληση το κόστος για τις συνδέσεις οπτικής ίνας

Ο διευθυντής δικτύου της Vodafone σημείωσε πως η ζήτηση ευρυζωνικών ταχυτήτων στη σταθερή κρατήθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα της προσφοράς, και υπογράμμισε τη σημασία των επερχόμενων προγραμμάτων επιδότησης.
papastergiou, παπαστεργιου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σ. Παπαστεργίου: Αναμένουμε μειώσεις τιμών στις τηλεπικοινωνίες

Ο υπουργός, επισήμανε ότι «οι τιμές τα τελευταία χρόνια μειώθηκαν και δεν αυξήθηκαν» σημειώνοντας ότι «η αύξηση του πληθωρισμού τα τελευταία χρόνια δεν επηρέασαν τις τιμές του κλάδου των τηλεπικοινωνιών».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθηνότερη 12% από την Ευρώπη η κινητή με βάση τα εισοδήματα στην Ελλάδα

Λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές χρεώσεις των παρόχων και σταθμίζοντας τις τιμές με την αγοραστική δύναμη, έρευνα της Tefficient για λογαριασμό της ΕΕΤΤ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η κινητή τηλεφωνία δεν είναι ακριβή.