ΓΔ: 1381.68 0.04% Τζίρος: 11.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:09:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Επ. Ανταγωνισμού και Κομισιόν κρίνουν την τύχη της λίστας 50+ προϊόντων

Στο μικροσκόπιο των ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών για τον ανταγωνισμού η λίστα του υπ. Ανάπτυξης. Κύριο ζήτημα προς εξέταση η υποχρεωτικότητα της συμμετοχής των σούπερ μάρκετ. Προβληματίζει το γεγονός ότι το μέτρο δεν έχει εφαρμοστεί σε άλλη χώρα της Ε.Ε.

Έντονη κινητικότητα παρατηρείται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες του BD, σχετικά με τη νομοθέτηση της λίστας των 50+ προϊόντων. Ρόλο στο θέμα έχει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν) η οποία έχει ενημερωθεί από την πρώτη στιγμή από την ελληνική αρχή. Κι αν όλα κριθούν ως συμβατά με το δίκαιο του ανταγωνισμού, τόσο το εθνικό όσο και το ενωσιακό, και δεδομένου ότι η επόμενη εβδομάδα είναι ελλιπής –λόγω της 28ης Οκτωβρίου– το οριστικό «πράσινο φως» για να κατατεθεί η ρύθμιση στη Βουλή αναμένεται να δοθεί μετά από τις 31 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του BD, μετά την αρχική συνάντηση που είχε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με το ΙΕΛΚΑ (ουσιαστικά με τις τέσσερις εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ) ενημέρωσε ως όφειλε την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Κι αυτή με την σειρά της ενημέρωσε τις Βρυξέλλες, διότι δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να ακολουθηθεί η πεπατημένη, πρόκειται για μια «ελληνική πατέντα». Ακολούθως, η Επιτροπή Ανταγωνισμού απέστειλε ερωτηματολόγιο σε όλους τους συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου –αυτό βασικά την ενδιέφερε– και χθες η γενική γραμματεία Εμπορίου απέστειλε τελικώς το οριστικό (;) σχέδιο του κειμένου της ρύθμισης προς έγκριση, καθώς και τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο που της υποβλήθηκε.

Το σχέδιο αυτό θα μελετηθεί από την ελληνική αρχή και ακολούθως θα σταλεί στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, στις Βρυξέλλες, προς γνωμοδότηση. Το κεντρικό σημείο, που προκαλεί τα αντανακλαστικά της Επιτροπής, είναι η υποχρεωτικότητα της συμμετοχής των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, αλλά και των προμηθευτών, μάλιστα με την απειλή προστίμου, και τι ακριβώς σημαίνει αυτό σε συνάρτηση με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία για τον ανταγωνισμό.

Μάλιστα, οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι εφόσον εφαρμοστεί υποχρεωτικά, δηλαδή είναι κρατική επιβολή, τότε μπορεί η Κομισιόν να κινηθεί κατά του ελληνικού κράτους, όπως επίσης μπορεί να γίνει προσφυγή στα δικαστήρια από κάποια εταιρεία που υποχρεώθηκε να συμμετάσχει. Όλο αυτό είναι ακόμη ασαφές, πάντως. Σε πρώτη φάση εξετάζεται από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, η οποία θα διαμορφώσει εισήγηση προς την ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Και παράλληλα θα αναμένεται και η απάντηση των Βρυξελλών.

Οι ίδιες πηγές του BD ανέφεραν ακόμη ότι, εφόσον τελικά γίνει αποδεκτή η συγκεκριμένη ρύθμιση και τεθεί σε εφαρμογή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν πρόκειται να την αφήσει στην τύχη της, θα την παρακολουθεί πολύ στενά, θα την έχει στο «μικροσκόπιο» της για να διαπιστώσει τις επιπτώσεις που θα έχει στον ανταγωνισμό, σε επιμέρους ή κεντρικούς τομείς της αγοράς, σε διάφορους κλάδους ή σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων.

Φυσικά, λαμβάνοντας υπόψη τις χαρτογραφήσεις που η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων έχει κάνει, σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική πλατφόρμα που διαθέτει. Για να διαπιστώσει αν υπάρχουν καταχρηστικές και αντί -ανταγωνιστικές συμπεριφορές, στην μία ή την άλλη περίπτωση. Το θέμα, λοιπόν, δεν είναι τόσο απλό όσο αρχικά εμφανίστηκε. Είναι αρκετά σύνθετο, πολύπλοκο και δεν μπορεί παρά να περάσει από τις «συμπληγάδες» της νομοθεσίας για τον ανταγωνισμό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράταση μόνο για ένα μήνα εγκρίνει η Επ. Ανταγωνισμού για το «καλάθι»

Η Επιτροπή δεν συμφωνεί με την τρίμηνη παράταση που σχεδίαζε το υπ. Ανάπτυξης. Σχεδόν ένας στους πέντε καταναλωτές χρησιμοποιούν συστηματικά το «καλάθι», οι περισσότεροι θέλουν μείωση του ΦΠΑ.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κόλλησε στον... ανταγωνισμό η λίστα για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ

Καθυστερεί η κατάθεση της νομοθετικής ρύθμισης μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις με την Επ. Ανταγωνισμού. Πώς η κυβέρνηση προσπαθεί να δημιουργήσει έναν «τιμάριθμο της νοικοκυράς», που θα τρέχει πιο αργά από τον πληθωρισμό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων η λίστα 50 προϊόντων, κλειδί η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Προβληματισμός από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τη συμβατότητα του νέου μέτρου με τον νόμο για τον ανταγωνισμό, η Επιτροπή καλείται να ξεκαθαρίσει το θέμα. Με ποιο κριτήριο έχουν επιλεγεί τα προϊόντα της λίστας.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.