ΓΔ: 1424.04 0.16% Τζίρος: 185.19 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Κινέζος πρέσβης Xiao Junzheng
Φωτο: Ο Κινέζος πρέσβης Xiao Junzheng και ο δημοσιογράφος Στέλιος Μπούρας

Ο πρέσβης της Κίνας στο BD: Έντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα

Στόχος της Κίνας είναι να επαναληφθούν τα επιτυχημένα παραδείγματα συνεργασίας στο λιμάνι του Πειραιά και τον ΑΔΜΗΕ, τονίζει ο Xiao Junzheng σε συνέντευξη στο BD. Τι λέει για τον τουρισμό, την Golden Visa και την Ερυθρά Θάλασσα.

Για νέες επενδύσεις στις μεταφορές, την ενέργεια και τη ναυτιλία ενδιαφέρονται Κινέζοι επενδυτές στην Ελλάδα με στόχο να επαναλάβουν τις αντίστοιχες επιτυχίες που σημειώθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά και τον ΑΔΜΗΕ, τονίζει ο Κινέζος πρέσβης Xiao Junzheng, σε συνέντευξη του στο Business Daily.

Σε μια περίοδο όπου οι επενδύσεις της Κίνας στην Ευρώπη βρίσκονται σε πτωτική τροχιά, η Ελλάδα παραμένει ένας σημαντικός σταθμός στην επενδυτική πρωτοβουλία Belt and Road Initiative (BRI) και την προώθηση των κινεζικών προϊόντων όχι μόνο στην Νοτιοανατολική Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά.

«Στο μέλλον η Κίνα είναι έτοιμη να συνεργαστεί με την Ελλάδα ώστε να ενισχυθούν οι συνέργειες των αναπτυξιακών στρατηγικών, να εμβαθύνει τη συνεργασία σε τομείς όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία, η ενέργεια, οι επικοινωνίες και τα χρηματοοικονομικά. Επίσης, να επεκτείνει τις ευκαιρίες συνεργασίας στην πράσινη οικονομία, την ψηφιακή οικονομία και την επιστημονική και τεχνολογική καινοτομία και να προωθήσει τη συνεργασία υψηλής ποιότητας Belt and Road», υπογραμμίζει ο κ. Xiao.

Αναφέρθηκε, επίσης, ο πρέσβης στο ελληνικό πρόγραμμα Golden Visa και τις τελευταίες αλλαγές, τις τουριστικές ροές του καλοκαιριού και τις λύσεις που χρειάζονται στην Ερυθρά Θάλασσα, ώστε να σταματήσουν οι πράξεις βίας που στοχεύουν στην ναυτιλία και το διεθνές εμπόριο.

  • Ποια είναι η διάθεση των Κινέζων επενδυτών για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα αυτόν τον καιρό; Εστιάζεται σε κάποιους συγκεκριμένους τομείς;

Η Κίνα και η Ελλάδα απολαμβάνουν μια φιλία κατά παράδοση, ενώ η ολοκληρωμένη στρατηγική των δύο χωρών εξελίσσεται καλά. Η Ελλάδα έχει μια μοναδική γεωγραφική θέση και λειτουργεί επίσης ως σημαντικός κόμβος που συνδέει την ξηρά με τη θάλασσα, και την Ευρώπη με την Ασία και την Αφρική. Γεγονός που την καθιστά βασικό σημείο για την κατασκευή του BRI (Belt and Road Initiative) και τη δημιουργία ενός νέου ευρασιατικού θαλάσσιου και χερσαίου διαδρόμου μεταφορών. Λειτουργεί επίσης ως πύλη εισόδου κινεζικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά, ειδικά στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα έχει μια σημαντική οικονομία στην περιοχή των Βαλκανίων με ισχυρή περιφερειακή επιρροή. Υπό την ηγεσία του πρωθυπουργού Μητσοτάκη, η ελληνική κυβέρνηση προωθεί ενεργά μια εξωστρεφή οικονομία, με έμφαση στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων και έχει δρομολογήσει μια σειρά πολιτικών για τη διευκόλυνση των ξένων επενδύσεων. Όλα αυτά παρέχουν ευρείες ευκαιρίες σε κινεζικές εταιρείες για να επενδύσουν και να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα.

Οι Κινέζοι επενδυτές είχαν πάντα έντονο ενδιαφέρον στο να επενδύουν και να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή, οι κινεζικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε πολλές επιτυχημένες επενδύσεις στην Ελλάδα, όπως η εξαγορά από την COSCO Shipping του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, η State Grid Corporation of China που κατέχει το 24% των μετοχών του Ελληνικού Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), ενώ στην China Energy Group ανήκει το 75% των μετοχών σε τέσσερα αιολικά πάρκα της Θράκης.

Στο μέλλον η Κίνα είναι έτοιμη να συνεργαστεί με την Ελλάδα, ώστε να ενισχυθούν οι συνέργειες των αναπτυξιακών στρατηγικών, να εμβαθύνει τη συνεργασία σε τομείς όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία, η ενέργεια, οι επικοινωνίες και τα χρηματοοικονομικά. Επίσης, να επεκτείνει τις ευκαιρίες συνεργασίας στην πράσινη οικονομία, την ψηφιακή οικονομία και την επιστημονική και τεχνολογική καινοτομία και να προωθήσει τη συνεργασία υψηλής ποιότητας Belt and Road.

  • Ο ΟΛΠ υπήρξε μια επιτυχημένη επένδυση για την Cosco, ωστόσο υπήρξαν και διάφορες προκλήσεις. Ποια είναι τα διδάγματα που άντλησαν από την επένδυση οι Κινέζοι επενδυτές για την επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα;

Το λιμάνι του Πειραιά είναι το εμβληματικό έργο του BRI και ένα επιτυχημένο παράδειγμα όπου συμπληρώνονται αντίστοιχα πλεονεκτήματα, χτίζοντας μια ισχυρή συμμαχία και επιτυγχάνοντας αμοιβαία οφέλη με win-win αποτελέσματα για την Κίνα και την Ελλάδα. Από την ανάληψη της λειτουργίας του ΟΛΠ, η COSCO έχει πετύχει αξιοσημείωτες επιχειρηματικές επιδόσεις, καθιστώντας τον Πειραιά κορυφαίο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο ferry port στην Ευρώπη.

Ουσιαστικά, η επιτυχία του ΟΛΠ δεν είναι μόνο η επιτυχία των κινεζικών επενδύσεων, αλλά και επιτυχία της Ελλάδας στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Ο ΟΛΠ προσφέρει σημαντικά στην ελληνική οικονομία και την κοινωνική ανάπτυξη, συνεισφέροντας σωρευτικά πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ σε τέλη και φόρους franchise στο Ελληνικό Δημόσιο. Έχει δημιουργήσει άμεσα 4.300 θέσεις εργασίας και έμμεσα 12.000 θέσεις εργασίας, τη στιγμή που ενισχύει το ελληνικό ΑΕΠ κατά 1,56 ποσοστιαίες μονάδες. Ο ΟΛΠ εκπληρώνει επίσης την κοινωνική του ευθύνη φροντίζοντας και υποστηρίζοντας το προσωπικό και τους λιμενεργάτες και αποδίδει σημασία στο να μοιράζεται τα αναπτυξιακά επιτεύγματα με την τοπική κοινωνία. Κάθε χρόνο ο ΟΛΠ παρέχει βοήθεια στην γύρω τοπική αυτοδιοίκηση και ομάδες μειονότητας. Ακόμα, συνεργάζεται με τον δήμο Πειραιά για την κατασκευή παιδικών χαρών και παρέχει χώρους για το ελληνικό υποθαλάσσιο αρχαιολογικό μουσείο από το υπουργείο Πολιτισμού.

Υπάρχει ένα αρχαίο κινέζικο ρητό που λέει ότι «ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται». Όταν ο ΟΛΠ αντιμετώπιζε την ευρωπαϊκή κρίση χρέους, η COSCO άπλωσε χέρι βοήθειας που οδήγησε στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά. Πιστεύω ότι και οι δύο λαοί νιώθουν τα απτά οφέλη που φέρνει το λιμάνι του Πειραιά και στις δύο πλευρές.

Όταν η Κίνα και η Ελλάδα συνεργάζονται, τηρούνται οι αρχές του αμοιβαίου σεβασμού, της διαφάνειας, της ένταξης και του αμοιβαίου οφέλους. Με αυτές τις αρχές έχει πετύχει το λιμάνι του Πειραιά. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα εμφανιστούν περισσότερες επιτυχημένες ιστορίες όπως αυτή του λιμανιού του Πειραιά.

  • Σχετικά με τη Χρυσή Βίζα, ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων προέρχεται από Κινέζους. Πώς πιστεύετε ότι θα επηρεαστεί αυτή η ζήτηση από τις αλλαγές στο πρόγραμμα όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης;

Η Κίνα και η Ελλάδα είναι χώρες με αρχαίους πολιτισμούς. Σεβόμαστε και εκτιμούμε ο ένας τον άλλον και υπάρχει μια φυσική συγγένεια μεταξύ των λαών μας. Τα τελευταία χρόνια, με την ίδρυση του Κέντρου Κινεζικού και Ελληνικού Αρχαίου Πολιτισμού και το Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Κίνας-Ελλάδας, οι πολιτιστικές ανταλλαγές και συνεργασίες μεταξύ των χωρών συνεχίζουν να ενισχύονται.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι και από τις δύο χώρες προσβλέπουν στην ενίσχυση της κατανόησης και της γνώσης των αντίστοιχων χωρών μέσω διαφόρων διαύλων.

Πιστεύω ότι ανεξάρτητα από το πώς αλλάζει κάποια συγκεκριμένη πολιτική, η γενική τάση εμβάθυνσης της αμοιβαίας κατανόησης και φιλίας μεταξύ των δύο λαών μας δεν θα αλλάξει.

  • Η Κίνα άνοιξε τα σύνορά της μετά την πανδημία ύστερα από πολλές δυτικές χώρες. Φέτος αναμένεται να ξεκινήσει μια απευθείας πτήση της Juneyao Air, μεταξύ Σαγκάης και Αθήνας, μια σύνδεση που προστίθεται στην υπάρχουσα πτήση της Air China που συνδέει το Πεκίνο με την ελληνική πρωτεύουσα. Τι μπορούμε να περιμένουμε από την τουριστικές εισροές από την Κίνα το 2024;

Η Ελλάδα έχει πλούσια ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, αρχαιολογικούς χώρους, μοναδικά φυσικά τοπία, ευχάριστο κλίμα, υγιεινή κουζίνα και ένα ζεστό και φιλικό λαό, που καθιστούν τη χώρα αγαπημένο προορισμό για τους Κινέζους τουρίστες.

Η ελληνική μυθολογία είναι ευρέως γνωστή στην Κίνα. Ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης είναι γνωστοί στους περισσότερους Κινέζους ως οι τρεις μεγάλοι σοφοί της αρχαίας Ελλάδας. Προορισμοί όπως η Ακρόπολη, η Κρήτη και η Σαντορίνη έχουν κατακτήσει τις καρδιές αμέτρητων Κινέζων τουριστών.

Καθώς ανακάμπτει σταδιακά ο εξερχόμενος τουρισμός της Κίνας, οι Κινέζοι τουρίστες επιστρέφουν στην αγορά του παγκόσμιου τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Όπως αναφέρατε, είμαστε στην ευχάριστη θέση να μάθουμε ότι μετά την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου φέτος, η Air China θα αυξήσει τις απευθείας πτήσεις της γραμμής Αθήνα - Πεκίνο από τρεις σε πέντε την εβδομάδα και η Juneyao Airlines θα ξεκινήσει τρεις απευθείας πτήσεις την εβδομάδα από Αθήνα προς Σαγκάη.

Πιστεύω ότι αυτά τα ευνοϊκά μέτρα μπορούν να διευκολύνουν τις ανταλλαγές ανθρώπων μεταξύ Κίνας και Ελλάδας και να προωθήσουν αποτελεσματικά τα ταξίδια στις αντίστοιχες χώρες για περισσότερους τουρίστες. Η Κίνα είναι η πηγή του ανατολικού πολιτισμού, με βαθιά ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά και άφθονους τουριστικούς πόρους.

Ο ελληνικός λαός είναι επίσης πρόθυμος να επισκεφθεί την Κίνα και να βιώσει τον εκσυγχρονισμό της Κίνας, να δοκιμάσει την αυθεντική κινέζικη κουζίνα και να απολαύσει τα όμορφα τοπία της. Η Κίνα πρόσφατα υιοθέτησε μια σειρά μέτρων για τη διευκόλυνση των ανταλλαγών υπηκόων μεταξύ της Κίνας και άλλων χωρών, πολλά από τα οποία θα ωφελήσουν την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων της χορήγησης βίζας χωρίς ραντεβού, της σταδιακής μείωσης των τελών βίζας κατά 25% και της εφαρμογής πολιτικής visa free διέλευσης 72/144 ωρών για 54 χώρες, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα.

Η Κίνα βελτιστοποιεί ενεργά, επίσης, τις λύσεις πληρωμών για τους ξένους τουρίστες στην Κίνα, βοηθώντας τους να ταξιδεύουν ελεύθερα και να ενισχύουν την εμπειρία τους. Όπως οι Έλληνες φίλοι, οι Κινέζοι έχουν επίσης παράδοση στη φιλοξενία. Αναμένουμε και καλούμε περισσότερους Έλληνες φίλους στην Κίνα να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση της πραγματικής Κίνας.

  • Η ναυτιλία είναι μείζονος σημασίας τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Κίνα. Ωστόσο, ο τομέας αντιμετωπίζει προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω των επιθέσεων των Χούτι σε εμπορικά πλοία, πολλά από τα οποία μεταφέρουν κινέζικα προϊόντα στην Ευρώπη. Πώς βλέπετε την κατάσταση να εξελίσσεται στην περιοχή;

Η Ερυθρά Θάλασσα είναι ένα σημαντικό διεθνές εμπορικό κανάλι για τα αγαθά και την ενέργεια, και είναι πέρασμα που είναι απαραίτητο για σχεδόν το 30% των παγκόσμιων εμπορευματοκιβωτίων, το 8% της μεταφοράς τροφίμων, το 12% του πετρελαίου και το 8% του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η ασφάλεια και η σταθερότητα της περιοχής είναι προς το κοινό συμφέρον της διεθνούς κοινότητας. Καθώς οι εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζουν να κλιμακώνονται, πολλά πλοία από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη αναγκάστηκαν να αλλάξουν πορεία και να κάνουν παράκαμψη γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Αυτό έχει οδηγήσει σε παγκόσμιες καθυστερήσεις φορτίου και επηρεάζει σημαντικά την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και εμπορίου.

Η συνεχιζόμενη τεταμένη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν εξυπηρετεί τα κοινά συμφέροντα της διεθνούς κοινότητας. Είναι επιτακτική ανάγκη για όλα τα μέρη να διασφαλίσουν από κοινού την ασφάλεια των πλωτών οδών της Ερυθράς Θάλασσας σύμφωνα με το νόμο και την ελεύθερη λειτουργία  των διεθνών εμπορικών καναλιών.

Η βασική αιτία της κλιμάκωσης της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα βρίσκεται στη διάχυση της σύγκρουσης στη Γάζα. Η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να ζητήσει και να παροτρύνει όλα τα μέρη που εμπλέκονται στη σύγκρουση της Γάζας να εφαρμόσουν τα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας και της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών και να σταματήσουν αμέσως τις εχθροπραξίες.

Οι περιφερειακές συγκρούσεις έχουν παγκόσμιες προεκτάσεις και η κλιμάκωση της έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα διαταράσσει την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η ιστορική τάση της αλληλεξάρτησης της ανθρώπινης μοίρας δεν θα αλλάξει. Χτίζοντας μια κοινότητα με κοινό μέλλον για την ανθρωπότητα μπορεί να λειτουργήσει ως καλή λύση στην αντιμετώπιση των σημερινών καυτών διεθνών και περιφερειακών ζητημάτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρίσιμες επαφές ΑΔΜΗΕ στην Κύπρο για την ενεργειακή διασύνδεση

Στα τέλη Ιουνίου ο Μ. Μανουσάκης θα παρουσιάσει στην πολιτική ηγεσία της Κύπρου τα οφέλη της διασύνδεσης, ενώ εντείνονται οι αντιδράσεις από τους παραγωγούς ενέργειας. Νέος «παίκτης» στο έργο η γαλλική Meridiam.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το τέλος των χρυσών αποδόσεων των ΑΠΕ απειλεί τους μικρούς παραγωγούς

Μηδενικές ή αρνητικές τιμές δίνουν άδοξο τέλος στο όνειρο χιλιάδων μικρών παραγωγών ΑΠΕ για μια επένδυση με υψηλό και σταθερό εισόδημα. Πώς φτάσαμε να απειλείται η βιωσιμότητα πολλών έργων.
Errikos-Arones-Hellenic Properties
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ερ. Αρώνες στο BD: Αλλάζει η τάση τιμών στην ελληνική αγορά ακινήτων

Ο CEO της εταιρείας ακινήτων Hellenic Properties υπογραμμίζει ότι οδεύουμε σε «αγορά αγοραστών», αλλά οι πωλητές ακόμη δεν φαίνεται να το έχουν καταλάβει. Πρώτη προτεραιότητα της εταιρείας τα προσιτά, πράσινα κτήρια γραφείων.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αλ. Βαρνάβας στο BD: Η Golden Visa συνεχίζει να προσελκύει επενδυτές

Στην «ανέλπιστα καλή» πορεία του προγράμματος της Golden Visa αναφέρεται ο δικηγόρος Αλ. Βαρνάβας, ειδικός σε θέματα επενδυτικής μετανάστευσης. Τονίζει ότι ο διπλασιασμός του ελάχιστου ορίου επένδυσης δεν πρέπει να ισχύσει σε όλη τη χώρα.
Isabel Ye, Ebury, China, Kina
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Isabel Ye: Η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει σημαντικές κινεζικές επενδύσεις

Πέραν του τουρισμού και του real estate, η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις σε ΑΠΕ, τεχνολογία, τηλεπικοινωνίες, στο διασυνοριακό e-commerce αλλά και στα logistics, τονίζει στο Business Daily η επικεφαλής για την Κίνα στην eBury.