ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Αντεπιτίθεται η ΑΒ Βασιλόπουλος για το βαρύ πρόστιμο του υπ. Ανάπτυξης

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσφεύγει δικαστικά εναντίον του προστίμου που ανακοινώθηκε χθες από τον Α. Γεωργιάδη και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έως τώρα. Γιατί θεωρεί ότι ήταν εσφαλμένοι οι υπολογισμοί του υπουργείου.

Το «γάντι σήκωσε» η διοίκηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ απέναντι στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, τους κ.κ. Αδωνι Γεωργιάδη και Νίκο Παπαθανάση, αμφισβητώντας την αξιοπιστία του προστίμου που της επιβλήθηκε χθες, όπως ανακοινώθηκε με βάση τους ελέγχους από τη ΔΙΜΕΑ, και σκοπεύει να προσφύγει στα δικαστήρια.

Η κίνηση της αυτή έχει και μια συμβολική αξία: αμφισβητεί την γενίκευση του κ. Γεωργιάδη, σύμφωνα με την οποία όλα τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί καταβλήθηκαν χωρίς να αμφισβητηθούν «κι αυτό δείχνει ότι κάνουμε καλά τη δουλειά μας». Όπως έλεγε πηγή της εταιρείας με την οποία συνομίλησε το BD, «εμείς και το προηγούμενο πρόστιμο που μας επιβλήθηκε (σ.σ.: ήταν κάτω των 50.000 ευρώ και γι΄ αυτό δεν ανακοινώθηκε) το αμφισβητήσαμε νομικά, όπως θα αμφισβητήσουμε και αυτό. Θεωρούμε ότι είναι άδικα και το ένα και το άλλο».

Η ίδια πηγή έλεγε πως το «το πρόστιμο που μας επιβλήθηκε είναι άδικο και αβάσιμο. Βασίστηκε σε λάθος στοιχεία, διότι δεν ελήφθησαν υπόψη τα στοιχεία που τους αποστείλαμε. Δεν μπορούμε να μιλάμε για αθέμιτη κερδοφορία, όταν όλο το λιανεμπόριο τους τελευταίους μήνες λειτουργεί με χαμηλές τιμές και με ζημιές». Και εξήγησε πως «τα λάθη τους μεταξύ των άλλων βασίζονται πρωτίστως στο γεγονός ότι λαμβάνουν υπόψη τους τις αρχικές τιμές του τιμοκαταλόγου και όχι τις τελικές. Επίσης, είναι λάθος το γεγονός ότι για τον υπολογισμό του προστίμου λαμβάνονται υπόψη τα αποθέματα των προϊόντων και τούτο διότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε σε ποια τιμή τελικά θα πουληθούν (μπορεί π.χ. να πουληθούν ως προσφορά). Είναι λάθος ακόμη ότι γίνεται σύγκριση μεταξύ του περιθωρίου κέρδους ενός προϊόντος με το σύνολο της κερδοφορίας της επιχείρησης».

Οι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ διαπίστωσαν παραβάσεις σε 23 κωδικούς, από τους οποίους οι 7 ήταν κωδικοί του «καλαθιού του νοικοκυριού» και οι 16 κωδικοί ήταν εκτός «καλαθιού», που αφορούν σε αυξημένο περιθώριο κέρδους και σε διαφορετικές τιμές του ίδιου προϊόντος στο ράφι και στην ταμειακή μηχανή -«εδώ δεν παίζουμε» τόνισε σ΄αυτό το σημείο ο κ. Γεωργιάδης, ανεβάζοντας την ένταση της φωνής του. Τα στοιχεία των ελέγχων αφορούν στο διάστημα από τις 30 Νοεμβρίου ως και τις 6 Δεκεμβρίου 2022 και το ύψος του προστίμου ανέρχεται στα 319.900 ευρώ. Πρόκειται για το δεύτερο υψηλότερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί ως τώρα –το πρώτο επιβλήθηκε στην Lidl Hellas και ήταν ύψους 600.000 ευρώ.

Επίσης η νέα «παρτίδα» προστίμων αφορά, εκτός από την ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ, στην Πέντε ΑΕ που έχει τα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, ύψους 21.387 ευρώ, στην Lidl Hellas ύψους 26.880 (αφορά σε έναν κωδικό) και την Κρητικός ΑΝΕΔΗΚ, ύψους 9.380 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τρεις τελευταίες περιπτώσεις ανακοινώθηκαν παρά το γεγονός ότι τα επιβληθέντα πρόστιμα είναι χαμηλότερα των 50.000 ευρώ, διότι οι εταιρείες βρέθηκαν υπότροπες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα πέσει «ψαλίδι» 30% στις παροχές προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ

Την υπουργική απόφαση Σκρέκα που θα ρυθμίζει τις κρίσιμες λεπτομέρειες για την περικοπή παροχών στα σούπερ μάρκετ περιμένει η αγορά. Οι λιανέμποροι αντιδρούν σε οποιαδήποτε περικοπή περιθωρίου κέρδους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα στρατηγική από την ΑΒ Βασιλόπουλος: Ποικιλία και ιδιωτική ετικέτα

Κατάστημα - «πιλότος» για τις αλλαγές στην αλυσίδα εγκαινιάστηκε στο Μαρούσι. Προσπάθεια αντιμετώπισης του σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές με πολλούς κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας της μητρικής Ahold.