ΓΔ: 912.81 0.40% Τζίρος: 124.71 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Το φάσμα των αυξήσεων στις τράπεζες και η αγορά με δόσεις στην Ελλάκτωρ

Το έργο των 420 εκατ. ευρώ που προστίθεται στο ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ψύχραιμη προσέγγιση στη συζήτηση για τραπεζικές αυξήσεις κεφαλαίου και τα μυστήρια με τη μεταβίβαση των μετοχών της Ελλάκτωρ.
  • Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία δόθηκε το πράσινο φως για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Η απόφαση ήρθε μετά από πολυετή παζάρια και διάφορες «τρικλοποδιές», εντός και εκτός της χώρας και ανοίγει το δρόμο για την ολοκλήρωση του οδικού έργου που συνδέει τους αυτοκινητοδρόμους ΠΑΘΕ και Εγνατία, διασχίζοντας ολόκληρη τη Θεσσαλία. Η απόφαση προσθέτει στο ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περίπου 420 εκατ. ευρώ.
  • Δεν έχει κάνει καλό στις τραπεζικές μετοχές η συζήτηση περί αυξήσεων κεφαλαίου, που αναζωπυρώθηκε μετά τη μετατροπή των CoCos της Πειραιώς σε μετοχές και τη σχετική ανακοίνωση του ΤΧΣ. Όμως, όπως έγραψε χθες το Business Daily, η βασική στρατηγική των τριών συστημικών (Eurobank, Alpha και Εθνική) είναι να προχωρήσουν σε περαιτέρω μείωση του αποθέματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων χωρίς να προχωρήσουν σε αύξηση κεφαλαίου. Αλλά και σε ό,τι αφορά την Πειραιώς η συζήτηση περί αύξησης μάλλον είναι πρόωρη, καθώς όπως είχε τονίσει και το ΤΧΣ στην ανακοίνωσή του «θα επιδιώξει κατά τη διάρκεια του έτους 2021 και υπό τον όρο της ύπαρξης ευνοϊκών συνθηκών στην αγορά, να διευκολύνει την ουσιαστική συμμετοχή ιδιωτών στο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας με μείωση του δικού του ποσοστού». Με την υγειονομική κρίση να μην έχει ακόμα ξεπεραστεί είναι πολύ αμφίβολο να βιαστεί κάποια εταιρεία να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου.
  • Πολλές απορίες έχει προκαλέσει η τακτική της αγοράς με... άτοκες δόσες των μετοχών της Ελλάκτωρ από τους δυο εφοπλιστές. Η συναλλαγή, τονίζουν έμπειροι αναλυτές, κινείται στο όριο της νομιμότητας και αυτό που την διασώζει είναι ότι η αγορά με δόσεις δεν αφορά τις μετοχές της εισηγμένης αλλά τις μετοχές της holding που κατέχει τις μετοχές της Ελλάκτωρ.
  • Μια ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση στη συναλλαγή, σε σχέση με τις αρχικές ανακοινώσεις, είναι αίφνης άλλαξε ο αγοραστής. Ενώ αρχικά επρόκειτο να αγοράσει τις μετοχές η εταιρεία Invesco, συμφερόντων των δύο εφοπλιστών, στη νέα εκδοχή του deal ανακοινώθηκε ότι αγοραστής θα είναι η AKRON TRADE AND TRANSPORT SA, δηλαδή η πρώτη και βασική εταιρεία που ίδρυσαν οι εφοπλιστές στα Εμιράτα και δραστηριοποιείται στον εφοδιασμκό πλοίων με καύσιμα. Οι λόγοι της αλλαγής δεν έχουν εξηγηθεί, αλλά ίσως τους εξηγεί μια βασική διαφορά ανάμεσα στα δύο εταιρικά οχήματα των δύο εφοπλιστών: η AKRON είναι μια εταιρεία με ιστορία και σχετικά υψηλή κερδοφορία και, ως εκ τούτου, έχει και πολύ καλύτερη πρόσβαση στις τράπεζες από την παγκοσμίως άγνωστη Invesco.
  • Δεν βοήθησε ο καιρός στη χθεσινή επανεκκίνηση της αγοράς. Η κίνηση ήταν μάλλον υποτονική, δεδομένου του lockdown που προηγήθηκε, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν ευνόησαν τις μετακινήσεις.
  • Προ των πυλών οι πρώτες αποικίες στο διάστημα, διαβάζω στο ρεπορτάζ (όπως λέμε και εμείς οι δημοσιογράφοι) και στην Ελλάδα εξακολουθούμε να συζητάμε για το αν είναι δημοκρατικό να υπάρχει αστυνομική παρουσία και έλεγχος στα πανεπιστήμια και ενώ οι καταστροφές, η ωμή βία και η κοινή εγκληματικότητα έχουν καταστεί ρουτίνα σε πολλά πανεπιστήμια. Αφασία.  
  • Χωρίς κατεύθυνση το Χρηματιστήριο Αθηνών, όπως και οι ξένες αγορές, που τις τελευταίες ημέρες εμφανίζουν εξαιρετικά μικρές διακυμάνσεις. Η προγραμματισμένη πιστοληπτική αξιολόγηση της χώρας από την Fitch ίσως είναι ο καταλύτης που θα οδηγήσει την εγχώρια αγορά το επόμενο διάστημα. 

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mitsotakis-kivernisi
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η «μπηχτή» Μητσοτάκη σε παρόχους, η Ελλάκτωρ και οι περίεργες καταθέσεις στη Folli

Το πρόβλημα του ακριβού ίντερνετ που επεσήμανε ο Πρωθυπουγός, οι περίεργες μετακινήσεις καταθέσεων στη Folli Follie, οι περικοπές στην Ελλάκτωρ, το ράλι της ΔΕΗ και η αθόρυβη δουλειά στον ΟΔΔΗΧ.
Κωστής Χατζηδάκης- Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Οι πανηγυρισμοί για τα NPLs, η «χαρά» Χατζηδάκη για ΔΕΠΑ και το κάζο Πατούλη

Οι πρόωροι πανηγυρισμοί για τα «κόκκινα» δάνεια, υπουργικοί διαγκωνισμοί για τη δόξα της ΔΕΠΑ Υποδομών, πως «έχασαν» το ράλι της Ελλάκτωρ εγχώριοι θεσμικοί και το κάζο του περιφερειάρχη Γ. Πατούλη στο Ράλλυ Ακρόπολις.