ΓΔ: 876.76 0.11% Τζίρος: 92.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ellaktor-Erga-Ypodomes_Dromos
Φωτο: Ελλάκτωρ

Σε κρίσιμη κατάσταση η ΑΚΤΩΡ, αναγκαία η ενίσχυση με νέα κεφάλαια

Ανησυχία επικρατεί στους διοικητικούς κύκλους της ΕΛΛΑΚΤΩΡ για το ενδεχόμενο να μπλοκαριστεί η αύξηση κεφαλαίου από τους εφοπλιστές Μπάκο και Καϋμενάκη, καθώς ο κατασκευαστικός τομέας χάνει αρκετά εκατ. ευρώ κάθε μήνα.

Αρκετά εκατομμύρια ευρώ χάνει κάθε μήνα η ΑΚΤΩΡ και, αν δεν εγκριθεί σήμερα η αύξηση κεφαλαίου, τότε η κατάσταση θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη. Κύκλοι της διοίκησης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ εμφανίστηκαν χθες ανήσυχοι για την τύχη της θυγατρικής στον κατασκευαστικό κλάδο, αν οι εφοπλιστές Δημ. Μπάκος και Γ. Καϋμενάκης μπλοκάρουν σήμερα την αύξηση κεφαλαίου ύψους 120 εκατ. ευρώ. Οι δύο τελευταίοι μέσω της Greenhill κατέχουν γύρω στο 25% των δικαιωμάτων ψήφου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και όλα δείχνουν πως δεν θα εγκρίνουν την αύξηση κεφαλαίου, εκτός απροόπτου.

Το θέμα της αύξησης κεφαλαίου εντάχθηκε στην ημερήσια διάταξη από τη σημερινή διοίκηση, ενώ τη συνέλευση ζήτησαν οι εφοπλιστές με στόχο να την αντικαταστήσουν. Εδώ και εβδομάδες, οι κ.κ. Μπάκος και Καϋμενάκης υποστηρίζουν πως ως βασικοί μέτοχοι πρέπει να εκπροσωπούνται και στο διοικητικό συμβούλιο. Το σημερινό Δ.Σ. εξελέγη στα τέλη Ιανουαρίου με στήριξη της ολλανδικής Reggeborgh.

Οι κύκλοι της διοίκησης του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ δήλωναν χθες πως αν δεν εγκριθεί η αύξηση κεφαλαίου στη σημερινή συνέλευση, τότε «τινάζεται στον αέρα» και το ομολογιακό δάνειο των 50 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκε ως ενδιάμεση χρηματοδότηση. Χωρίς αυτά τα 50 εκατ. ευρώ η κατάσταση στην ΑΚΤΩΡ μπορεί να βγει εκτός ελέγχου, αφού η εταιρεία ήδη καθυστερεί προμηθευτές και υπεργολάβους, ενώ στις αρχές της εβδομάδας υπήρξαν και κινητοποιήσεις εργαζομένων σε εργοτάξιο της Λέσβου.

Όπως δηλώνουν στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, «αναλαμβάνει την ευθύνη απέναντι στους μετόχους και τους 6.000 εργαζόμενους» όποιος προκαλέσει πρόβλημα στη σημερινή συνέλευση με στόχο να μην εγκριθεί η αύξηση κεφαλαίου.

Οι βαριές ζημιές του 2020 στις κατασκευές

Την οριακή κατάσταση του κλάδου κατασκευών του ομίλου ανέδειξαν, εξάλλου, οι ανακοινώσεις οικονομικών αποτελεσμάτων 2020, τα οποία, όπως σημείωσε η διοίκηση, «επηρεάστηκαν κυρίως από τις αρνητικές επιδόσεις του κλάδου της Κατασκευής», καθώς οι λειτουργικές ζημιές (EBITDA) αυξήθηκαν στα 155 εκατ. ευρώ, από 127 εκατ. ευρώ το 2019.

Μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος των ζημιών της ΑΚΤΩΡ συγκεντρώθηκαν στο δ' τρίμηνο του έτους, καθώς ανήλθαν στα 112 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε από τον όμιλο, «επανεξετάστηκαν τα σημαντικότερα έργα του κλάδου της Κατασκευής, γεγονός που οδήγησε στην αναπροσαρμογή του αρχικού προϋπολογισμού σε αρκετά από αυτά και στην καταγραφή ζημιών ύψους περίπου 37 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία και 23 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα. Ζημιές περίπου 20 εκατ. ευρώ καταγράφηκαν στη Μέση Ανατολή εξαιτίας του τελικού διακανονισμού του έργου της κοινοπραξίας του Gold Line».

Η διοίκηση εκτιμά ότι τα 100 από τα 120 εκατ. ευρώ της προτεινόμενης αύξησης κεφαλαίου «θα πρέπει να διοχετευτούν στον κλάδο της Κατασκευής, καλύπτοντας το χρηματοδοτικό κενό του, το οποίο προήλθε κυρίως από τις ζημιές του εξωτερικού και πιο συγκεκριμένα από τον κλάδο των φωτοβολταϊκών πάρκων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες ζημιές από τον κλάδο της Κατασκευής έγιναν και ο κύριος παράγοντας που προκάλεσε το «κάψιμο» του 38% των ιδίων κεφαλαίων του ομίλου μέσα σε μία χρήση. Όπως ανακοινώθηκε, «τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 332 εκατ. ευρώ στις 31.12.2020, έναντι 533 εκατ. ευρώ στις 31.12.2019, δηλαδή μειωμένα κατά 201 εκατ. ευρώ. Η μείωση οφείλεται κυρίως στις ζημιές μετά από φόρους. Τα Ίδια Κεφάλαια αποδιδόμενα στους μετόχους ανήλθαν σε 230 εκατ. ευρώ έναντι 414 εκατ. ευρώ στις 31.12.2019, δηλαδή μειωμένα κατά 184 εκατ. ευρώ».

Τι λένε για την Εγνατία

Στο άλλο σήριαλ των τελευταίων ημερών, με την προσπάθεια κατάθεσης αυτόνομης προσφοράς για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού μετά την αποχώρηση της καναδικής Roadis από την κοινοπραξία, οι κύκλοι της διοίκησης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ υποστήριξαν τα εξής: Κατάφεραν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να ετοιμάσουν τον φάκελο προσφοράς μόνο από την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η οποία εξασφάλισε και εγγυητική επιστολή με τη στήριξη των μετόχων.

Όμως, ούτε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, ούτε το Συμβούλιο της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγαν με ασφαλιστικά μέτρα και με αίτημα προσωρινής διαταγής, δέχθηκαν το αίτημά τους. Δεν δέχθηκαν, δηλαδή, να αλλάξουν οι όροι του διαγωνισμού που προβλέπουν πως δεν επιτρέπονται αλλαγές στη σύνθεση μιας κοινοπραξίας τις τελευταίες 30 ημέρες προ της κατάθεσης προσφορών.

Τελικά χθες κατατέθηκαν κανονικά δύο προσφορές από ανταγωνιστές της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και συγκεκριμένα από τις κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EgisProjects και Vinci–Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ. Το ΣτΕ όρισε δικάσιμο για την εξέταση του αιτήματος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (αρχικά για αναβολή της κατάθεσης προσφορών και στη συνέχεια για αλλαγή όρων του διαγωνισμού) στις 10 Μαΐου.

Η διοίκηση της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις έστειλε χθες το απόγευμα επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ στην οποία αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως «θεωρούμε ότι προφανείς λόγοι διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος επιβάλουν την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή σχημάτων στον διαγωνισμό και την υποστήριξη του αιτήματος για συμμετοχή σε αυτόν της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις».

«Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ως μέτοχος του μεγαλύτερου χαρτοφυλακίου έργων παραχώρησης στην Ελλάδα έχει μία ιδιαίτερη και πολύ σοβαρή θέση στη χώρα στα έργα Παραχώρησης και διαθέτει υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία, εξαιρετική ικανότητα αντιμετώπισης σύνθετων προβλημάτων κάθε μορφής στα έργα Αυτοκινητοδρόμων στα οποία συμμετέχει και μεγάλη - πολυετή εμπειρία διαχείρισης κινδύνων και είναι σε θέση και πρέπει, να συμμετέχει ανταγωνιστικά στον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον διά του ευρύτερου δυνατού ανταγωνισμού».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελλάκτωρ: Αντίστροφη μέτρηση για την «μάχη» Reggeborgh - εφοπλιστών

Την προσεχή Πέμπτη 7 Ιανουαρίου η κρίσιμη έκτακτη Γενική Συνέλευση, πληροφορίες ότι οι εφοπλιστές Γ. Καϋμενάκης και Δημ. Μπάκος, θα ζητήσουν αναβολή. Τα ερωτηματικά για την στάση των δυο «στρατοπέδων».
ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Κόκκινη κάρτα» 15 μηνών στην ΑΚΤΩΡ από την Παγκόσμια Τράπεζα

Ποινή αποκλεισμού από έργα που χρηματοδοτεί ο διεθνής οργανισμός εξαιτίας της εμπλοκής σε έργο στην Κολομβία. «Διευθετήσαμε παραβάσεις της προηγούμενης διοίκησης χωρίς ουσιαστικές απώλειες», τονίζει η ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πόλεμος» μέχρις εσχάτων στην Ελλάκτωρ, στον αέρα η αύξηση κεφαλαίου

Κανένα περιθώριο για έγκριση της αύξησης από εφοπλιστές και Καλλιτσάντση, θέτουν ως όρο την αλλαγή της διοίκησης. Κλιμάκωση και από διοίκηση και Reggeborgh με αγωγές κατά της προηγούμενης διοίκησης.